Wave Division - 13 ani de BTL

Wave Division, cea mai mare agentie de consumer engagement din Romania, are in prezent peste 120 de angajati si o retea in peste 70 de orase. Compania ofera servicii integrate de instore marketing, events management, shopper marketing, digital couponing, retail merchandising si youth marketing si se poate lauda de-a lungul timpului cu un portofoliu de clienti care include nume precum: Coca-Cola, Danone, Heineken, Hochland, Interstar, Intersnack, L’Oreal, Macromex, McDonald’s, Mega Image, Procter&Gamble, Real, Reckitt Benckiser, Royal Canin, Samsung, Strauss, Tetrapak, Covalact, Indesit. In cei 13 ani de activitate Wave Division a realizat peste 2.700 de proiecte si 150 milioane de interactiuni cu consumatorii, avand peste 5 milioane de ore de campanii active. Despre acestea, dar si despre piata de BTL si schimbarile prin care trece comportamentul consumatorului ne-a vorbit Al Kamara (CEO, Wave Division).

Contextul in care se afla piata de BTL in ultimul an

Wave Division afirma ca piata de BTL a fost o piata in schimbare in 2012, atat la nivelul tipurilor de comunicare folosite, cat si la nivelul investitiilor in raport cu volumul de proiecte.

In ceea ce priveste comunicarea, focusul s-a mutat intr-o proportie covarsitoare de la comunicarea mass market catre comunicarea one to one. Marketerii si agentiile de BTL s-au concentrat sa inoveze si sa introduca noi tipuri de comunicare, scopul fiind engagementul shopperilor cu brandurile intr-o maniera inedita, care sa aduca valoare adaugata in dialogul cu acestia.

In continuare se investeste in BTL, numarul proiectelor este in crestere, dar se observa o scadere la nivelul bugetelor fata de anii anteriori. "Privind mai departe, avem motive sa credem ca atat in urmatoarea jumatate de an, cat si in 2014, provocarea la nivelul intregii industrii de BTL va consta in livrarea de solutii de comunicare orientate catre nevoile shopperilor, o comunicare directa, targetata si masurabila", precizeaza Al Kamara.

Schimbarea comportamentului consumatorului

Wave Division considera ca unul dintre cele mai importante aspecte care au marcat piata de BTL in 2012 si continua sa o faca si in acest an este schimbarea comportamentului consumatorului. Vorbim despre un consumator mult mai atent si dispus sa investeasca mai mult timp in cautarea solutiilor de shopping care sa-i eficientizeze bugetul.

Conform studiului Shopper Trends realizat de Nielsen Romania in perioada octombrie-noiembrie 2012, procentul persoanelor care viziteaza mai multe magazine pentru cumparaturile lor a crescut considerabil (pana la 15% dintre respondenti au declarat ca viziteaza 4 sau 5 magazine). De asemenea, 15% dintre respondenti au declarat ca schimba magazinele de unde isi fac cumparaturile in mod obisnuit pentru a beneficia de promotii mai avantajoase, iar 24% cumpara in mod obisnuit produse aflate la promotie.

Un alt lucru interesant legat de consumatori este acela ca aloca resurse si inainte sa ajunga in magazin: sunt mult mai informati, cerceteaza si isi planifica cumparaturile pentru a lua cele mai bune decizii de achizitie. Peste 70% dintre cumparaturile FMCG sunt planificate inainte ca shopperii sa ajunga in magazine (Wave Division - Study on Online population Usage and Attitudes, Februarie 2012).-

Wave Division: agentiile de BTL trebuie sa-si extinda capabilitatile si sa puna accent pe inovatie

Odata cu schimbarea comportamentului consumatorilor in aceasta directie, solutiile oferite de agentiile de BTL s-au diversificat, au dezvoltat servicii noi care sa vina in intampinarea brandurilor si consumatorilor. Cresterea constanta a mediului online din toate punctele de vedere a facut ca integrarea acestuia in programele de BTL sa fie aproape nelipsita.

Wave Division este de parere ca atunci cand orice strategie este construita, trebuie avut in vedere engagementul consumatorilor, acestia fiind foarte puternic ancorati in mediul digital.

Conform studiului “Roper Reports” realizat de GfK in 2012, reprezentativ la nivel national pentru populatia urbana cu varsta de peste 15 ani, 41% dintre respondenti isi folosesc smartphone-urile in magazine pentru a cauta informatii despre produsele pe care le au in vedere pentru cumparare. "Aceasta este o dovada imbatabila ca agentiile de BTL trebuie sa-si extinda capabilitatile din ce in ce mai mult spre zona digitala pentru a realiza campanii eficiente", spune Al Kamara.

Echipa Wave Division

Compania se mandreste cu una dintre cele mai experimentate echipe din industria de BTL, existand oameni cu pana la 12 ani experienta in domeniu, dar si persoane care s-au alaturat in ultima perioada echipei Wave. Acestea din urma au venit cu specializari si expertize din diverse domenii, de la research, la advertising sau marketing online, astfel incat partenerii agentiei sa beneficieze de servicii la nivelul asteptarilor lor.

Echipa teritoriala Wave prezenta in cele 72 de orase este formata din 7 Regional Manageri, 68 de City Manageri si 14 team leaderi.

Proiectele agentiei

Capabilitatile agentiei in 2013 inseamna integrarea serviciilor oferite pentru comunicarea offline (instore marketing, evenimente si shopper marketing) si online (digital couponing). Wave este o agentie care poate livra de la strategie, dezvoltare de concept si solutii de engagement cu shopperii, pana la productie BTL si implementare.

Anul acesta, printre cele mai importante proiecte realizate de companie se numara: Caravana Lidl Mix Music “Pofteste si Gateste”, conferinta nationala de vanzari Axa Asigurari, lansarea Fairy Platinum sau lansarea Gillette Mach 3 Irritation Defense.

Istoria Wave Division

Compania s-a lansat in anul 2000, iar primele proiecte derulate au fost o serie de campanii de youth marketing. In primul an de activitate s-au pus bazele retelei la nivel national, retea care atunci era prezenta in 10 orase. In paralel cu proiectele de youth marketing s-a dezvoltat si componenta de instore promotions, care a devenit din ce in ce mai pregnanta odata cu expansiunea lanturilor de retail. Printre primii clienti ai agentiei au fost Mobil Rom, McDonald’s, Delta, Starfoods, Nike sau Johnson Wax.

Urmatorii ani au reprezentat dezvoltarea continua a companiei prin consolidarea portofoliului de clienti, la care s-au alaturat nume precum: Unilever, Danone, Macromex, L’Oreal, Kosarom, Wella, Germanos, BIC sau American Express. Astfel Wave Division, la momentul respectiv Net Marketing Division, a devenit una dintre putinele agentii de BTL cu retea formata din Area Managers si City Managers la nivel national in peste 20 de orase.

In anul 2008, agentia a trecut printr-un proces de rebranding, de la Net Marketing Division ajungand la actualul numele Wave Division, si tot atunci a facut si trecerea la oferirea de servicii BTL full service. Din 2008 si pana in prezent au fost ani de crestere continua pentru Wave, atat din punct de vedere al cifrei de afaceri, cat si din punct de vedere al serviciilor oferite. Pe langa consacrarea agentiei ca “Master” al activitatilor de Instore Marketing, agentia a pus accent pe comunicarea cu shopper-ii folosind toate canalele potrivite de consumer engagement si punand accent pe metode inovatoare in materie de tehnologie, de exemplu folosirea consolelor Xbox cu senzori kinect in interactiunea cu consumatorii.

In plus, pentru a se adapta la nevoile si cerintele clientilor, Wave Division a lansat la inceputul anului trecut si Wave Xperience, divizia dedicata de events management, care a realizat deja peste 40 de proiecte pentru clienti ca P&G, Axa Asigurari sau Lidl.

Concentrandu-se pe inovatie si raportandu-se la schimbarile in comportamentul consumatorului, Wave a introdus serviciul de digital couponing, un concept nou pe piata din Romania, menit sa indeplineasca obiectivul de a crea engagement cu shopper-ii intr-o maniera noua, cat mai aproape de nevoile acestora, dar si de nevoile brandurilor. Serviciul le ofera consumatorilor accesul la cupoane de reduceri online care pot fi folosite in supermarketuri si hypermarketuri.

Noua pozitionare

Ca urmare a dezvoltarii portofoliului sau de servicii, Wave Division a anuntat la inceputul acestui an noua sa pozitionare: THE Consumer Engagement Agency. Aceasta repozitionare a venit ca o etapa fireasca in cadrul evolutiei companiei, in baza acumularii expertizei in realizarea de proiecte ce pun in prim plan implicarea consumatorilor in interactiunea cu brandurile. Odata cu noua pozitionare, Wave Division si-a relansat site-ul www.wavedivision.ro intr-o noua formula grafica si de continut si propune capitole distincte de informatii si know how pentru fiecare dintre ariile de expertiza ale companiei.


Related