“Last minute” pentru cadouri corporate de Sarbatori

Desi e o practica impamantenita deja in cercurile de business din Romania, oferirea cadourilor cu prilejul ocaziilor festive in general, si a sarbatorilor de iarna in particular, este trecuta sub tacere de clientii intrebati despre tendintele in materie de cadouri corporate. Ne interesa “ce se cere” ca sa putem compara cu “ce ofera furnizorii”. Nu ne ramane decat sa ne multumim cu partea despre “ce ne ofera furnizorii”. Si, cum nu e cazul sa abordam shop-uri de productie in prag de Sarbatori, caci – se stie – comenzile trebuie facute din timp, pentru ca majoritatea sunt doar distribuitori in Romania ai produselor si e nevoie sa le comande de la producatori, am apelat la “retete last minute”. E vorba despre un magazin online, www.kdo.ro, si despre o companie foarte cunoscuta, dar mai putin pentru servicii de acest gen – Xerox.

Adina Nicolaide, reprezentanta kdo.ro, a creionat pentru SMARK tendintele pietei: “tendinta evidenta a majoritatii clientilor este orientarea spre cadouri cu o functionalitate clara, cat mai utile, care nu doar sa serveasca unei nevoi de comunicare, ci sa ramana cat mai mult in viata oamenilor. (...) Tot ca tendinta evidenta in legatura directa cu conditiile economice actuale este urmarirea unui raport cat mai bun calitate/pret. Clienti care, poate, in alti ani ar fi ales cu usurinta cadouri usor extravagante, fara sa faca rabat la pret, se reorienteaza spre variante cu pret mai mic si ceva mai pragmatice”.


Tot la capitolul tendinte, Miruna Constantinescu (Marketing Manager Xerox Romania & Republica Moldova) a punctat nevoia resimtita tot mai acut de catre clienti in a inova. Pe de alta parte, noutatile se banalizeaza repede: „stim ca in domeniul cadourilor corporate, noutatile au un termen extrem de scurt de garantie", a punctat Adina Nicolaide. Asa ca, avem de-a face cu o piata dinamica, unde trebuie sa fii mereu la curent cu schimbarile. E adevarat, uneori schimbarile sunt in sens negativ. Criza economica i-a facut pe clienti mai atenti la bugetele de marketing, si implicit la bugetele alocate cadourilor corporate. Totusi, jucatorii cu o buna oferta calitate-pret au de castigat din aceasta reasezare a lucrurilor. „In ceea ce ne priveste, volumele comenzilor au crescut. Nu stiu sigur daca acest lucru se datoreaza reorientarii clientilor spre firme cu preturi mai bune sau oferte mai avantajoase sau pur si simplu este o tendinta generala la nivelul pietei”, a precizat Adina Nicolaide.


Alaturi de raportul bun calitate - pret, clientii mai cauta si termene cat mai scurte de livrare. “Am avut destul de multe solicitari extrem de urgente, chiar si de livrari in termen de 24 de ore - crescand si costurile, cu taxele de urgenta aferente, ceea ce a redus termenul mediu de livrare pentru toate comenzile la aproximativ o saptamana”, a povestit reprezentanta kdo.ro.


Din punct de vedere al gamei de produse, kdo.ro are un portofoliu de produse business compus din: kit-uri de supravietuire, colectie de agende si calendare, seturi stilou, umbrele, suporturi pentru carduri, USB-uri si multe alte produse de papetarie etc.


Intrebati de un pret estimativ, cei de la kdo.ro au precizat urmatoarele: “comenzile sunt extrem de diferite intre ele, si din punct de vedere al cantitatii si in ceea ce priveste tipul de obiecte solicitate si valoarea lor. Una este sa faci o oferta de produse de ciocolaterie fina pentru 100 de cosuri de lux si alta sa ofertezi pentru 100 de USB-uri personalizate. Facand o medie pur matematica, sa zicem ca o oferta medie din randul solicitarilor noastre ar fi in jurul unei valori de 6.000-7.000 lei”.


Xerox se lauda cu o game de mouse pad-uri, cutii cadou A4, cutii cadou de dimensiuni mici, ambalaje de cana, suporturi de creioane din carton, mape, pungi 320x400 / 320x260 - toate produse de partenerul Xerox  - www.2mprint.ro, 2Mdigital. Preturile pentru acestea se incadreaza intre 1 si 4 euro / bucata, la o comanda de peste 10 produse. Dupa cum vedeti, se accepta si comenzi in cantitate mica – fara a neglija aspectele ce tin de persoanlizarea produselor – si in regim de urgenta. “Chiar si un tiraj de 100 de exemplare este realizabil de pe o zi pe alta”, au declarat pentru SMARK reprezentantii Xerox.

Asa ca, mai aveti timp si furnizori care sa va ajute sa intrati in Noul An fara datorii morale catre partenerii de business. Profitati de ofertele “last minute”, ca numai maine nu-i Craciunul!

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related