Piata radio schimba frecventa: criza da mai incet volumul investitiilor in publicitate

o analiza de Antonia Tucheac

“La semnalul urmator va fi ora publicitatii la radio” Semnalul e insa slab, publicitatea e tot mai putina, iar radiourile sunt multe. In acelasi timp, ascultatorii se cam imputineaza si doar la ultimul val de audiente, cel pentru perioada 11 ianuarie-2 mai 2010, circa 60000 de romani au interactionat cu radioul doar ca sa stearga praful de pe el. Vremurile in care romanii ascultau, clandestin, posturi de radio libere a trecut. A trecut si nostalgia dupa radiourile mari, vechi, greoaie, datatoare de libertate si, odata cu ea, ascultatul radioului s-a schimbat. Sunetul radioului nu a fost niciodata sinonim cu cel al banilor. Cel putin, nu cu cel al banilor multi din publicitate. Goana dupa “aurul” radiourilor, respectiv dupa audienta si public numai bun pentru a deveni fidel, s-a transformat, treptat, treptat, in goana dupa utilizatori online si dupa socio-demograficele acestora, dar si in cea dupa perechi de ochi care nu zappeaza in pauzele publicitare de pe micul ecran. Radioul si-a pierdut, in lupta cu TV-ul si cu online-ul, stralucirea de altadata, un soi de “Video and online killed the radio star”, zicere aplicabila si pe taram mioritic.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related