Coca-Cola HBC sustine dezvoltarea tinerilor care isi doresc o cariera in marcomm

un interviu cu Janina Trotea (Internal Communication Coordinator, Coca-Cola HBC Romania)

Criza de oameni bine pregatiti de pe piata romaneasca de marcomm se resimte mai ales in momente de incercare, ca cel prilejuit de recesiune. Proiectul IQads Kadett, nascut tocmai din nevoia de a identifica si de a recomanda ulterior companiilor si agentiilor pe cei mai potriviti tineri care isi doresc o cariera in marketing si comunicare, este disponibil incepand de ieri pe www.iqadskadett.ro. Realizat cu sprijinul Coca-Cola HBC Romania, proiectul se adreseaza, de asemenea, companiilor care cauta tineri pregatiti pentru performanta in marcomm si potriviti din punct de vedere psihologic cu meseria pe care se pregatesc s-o practice. Importanta proiectului IQads Kadett  consta in faptul ca le acorda tinerilor sansa de a-si testa compatibilitatea cu meseria pe care si-o aleg, suprapunand profilul personalitatii lor cu profilul ideal al principalelor familii de meserii din marketing si comunicare. In cele ce urmeaza, aflati de la Janina Trotea (Internal Communication Coordinator, Coca-Cola HBC Romania) care sunt avantajele asocierii companiei Coca-Cola HBC cu acest proiect, ce schimbari va aduce proiectul IQads Kadett in procesul de selectie a viitorilor angajati in marcomm, dar si cum s-a schimbat modul in care tinerii se raporteaza la job, cariera, obiective sau dorinta de realizare.

Mirabela Manea: Coca-Cola HBC sprijina cel mai recent program care ii ajuta pe tineri sa se orienteze profesional catre domeniul care li se potriveste cel mai bine profilului lor psihologic – IQads Kadett. Care sunt avantajele asocierii companiei Coca-Cola HBC cu un astfel de produs?

Janina Trotea: Programul IQads Kadett este o continuare fireasca a principiilor si valorilor in care Coca-Cola HBC crede in mod fundamental. El este construit pornindu-se de la principiul sustinerii permanente a dezvoltarii tinerilor care au potential, talent si vointa sa isi dezvolte o cariera in marcomm prin imbinarea unor metode formale de invatare – training on the job, cu cele informale – coaching, mentoring sau training. IQads Kadett este primul program de acest gen din Romania care le ofera tinerilor oportunitatea de a identifica daca meseria din marcomm pe care si-au ales-o se potriveste profilului lor psihologic. Pornind de la un “diagnostic” corect, pot astfel sa isi canalizeze energia catre o zona de dezvoltare care li se potriveste, pentru care au vocatie, reducand orice posibilitate de a se angaja si a nu fi potriviti pentru industria sau pentru jobul respectiv. IQads Kadett si implicit Coca-Cola HBC Romania, in calitatea sa de principal sustinator al acestui program, fac pasul decisiv in industria de marcomm in a facilita procesul de selectie, formare si adaptare a tinerilor la cerintele reale ale unui job, sustinand performanta celor care au potential si creand cadrul propice pentru interactiune, pentru dezbatere, pentru competitivitate si performanta.

Mirabela Manea: Se fac programe de internship in compania in care lucrezi? Cum cresteti indicele de “employer brand”?

Janina Trotea: Anul acesta avem alaturi de noi interni in toate departamentele, insa an de an am remarcat ca tinerii stiu din ce in ce mai putin ceea ce isi doresc sa faca. De aceea, ne-am canalizat energia catre proiecte de identificare a tinerilor care au potential, dar care nu stiu ce sa faca, unde sa se duca, si care sfarsesc adesea in joburi care nu le plac si care nu ii pun in valoare. Un astfel de proiect inovativ ca modalitate de desfasurare este Junior Talent dezvoltat impreuna cu Junior Achievement Romania si aflat in toamna asta la a doua editie, care isi propune sa identifice sase tineri talentati care trec printr-un proces intens de training, management de proiecte, in urma carora au toate premisele de a intelege ce le place, ce vor sa faca in cariera lor, care este domeniul in care au talent. Genul acesta de programe de pionierat sunt cele care creeaza sinergii in cresterea vizibilitatii brandului de angajator. Acestea sunt doar varful aisbergului pentru ca ele se bazeaza in interrior pe o serie de procese formale de dezvoltare si crestere.

Mirabela Manea: Ce crezi ca va schimba proiectul IQads Kadett in procesul de selectie a viitorilor angajati in marcomm?

Janina Trotea: Speranta mea este ca va pune fata in fata un angajator si un angajat mult mai bine pregatit, care are deja un portofoliu de proiecte la care a lucrat si a experiementat, care stie foarte bine ce presupune jobul pentru care a aplicat, care are argumentele potrivite in a-si sustine proba de talent pentru jobul respectiv.

Mirabela Manea: Care crezi ca e diferenta intre a-ti incepe cariera intr-o companie mare si una mai mica?

Janina Trotea: Cred ca singura diferenta consta in modul in care te raportezi – la dimensiuni si valori globale vs. cele locale, la mii de angajati versus cateva sute. In rest, indiferent de compania in care lucrezi, vointa de a invata si de a te dezvolta, pasiunea pentru lucrul bine facut sunt universale.

Mirabela Manea: De ce calitati/ aptitudini crezi ca este nevoie pentru a avea o cariera de succes in departamentul de comunicare interna?

Janina Trotea: Ai nevoie de foarte multa energie, de rabdare, de creativitate, de motivatia de a inova in fiecare zi, de atentie la detalii. Dincolo de asta, abilitatile de bun comunicator sunt puse la grea incercare in comunicarea interna, aceasta Cenusareasa a comunicarii, pentru ca ai alaturi de tine in fiecare zi un public, angajatii, cu care interactionezi, pentru care trebuie sa fii permanent relavant, consistent si energic si care sanctioneaza orice greseala.

Mirabela Manea: Cine te-a inspirat/motivat sa te indrepti spre domeniul in care lucrezi? Ai avut un mentor, un manager de companie care te-a incurajat?

Janina Trotea: Ma numar printre acei tineri care in timpul facultatii nu stiau exact ceea ce isi doresc sa faca. Nici nu stiam la acel moment ca poti sa faci o cariera in domeniul comunicarii. Din fericire, am avut sansa sa particip in timpul facultatii la o scoala de comunicare alaturi de profesori si practicieni de foarte buna calitate, moment in care am avut o revelatie: Da, asta vreau si pot sa fac! De atunci, au trecut cativa ani in care intreaga mea energie a fost canalizata catre absorbtia de informatie, participari la diferite trainguri si seminarii in tara si strainatate pe teme de comunicare, un job solicitant, dar niciodata plictisitor, dar care au avut un numitor comun: comunicarea.

Mirabela Manea: Cum ti se par studentii de astazi in modul in care se raporteaza la job, cariera, obiective, dorinta de realizare, simtul datoriei etc?

Janina Trotea: Lucrurile n-au evoluat foarte mult fata de momentul in care eu nu stiam ceea ce voiam sa fac. Din pacate. Si acum intalnesc foarte multi tineri care isi pun problema la absolvirea facultatii ce le place, ce ar vrea sa faca, incotro sa se indrepte. Intrebarile de acest gen trebuie insa sa si le puna mult, mult mai devreme, atunci cand au in fata anii universitari si mii de oportunitati de invatare si crestere, atat in cadrul facultatilor pe care le urmeaza, cat si in mediul extra-scolar. Singura lor datorie este aceea ce a experienta si de a-si pune obsesiv intrebarea: eu ce am facut astazi pentru dezvoltarea mea?

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related