Problema de social media

un editorial de Ana Militaru, Senior Editor, IQads

Se dau doua trenuri:

A. Un tren vechi si luxos, care pleaca din Oldmedia Town de-abia prin 2008, cand toata lumea incepuse sa vorbeasca despre Webtwopointo de parca ar fi fost Mecca oamenilor de marketing si de parca n-ar mai fi putut scoate capul in lume niciodata daca n-ar fi ajuns macar o data in viata acolo.

B. Un tren nou si lucios, care pleaca din Socialmedia Town tot cam pe atunci, intrucat 2-3 ani de blogging si cateva mii de unici pe zi le dadeau bloggerilor twitteristi de la bord senzatia ca si-au facut o meserie din scrisul pe blog si ca au dreptul sa faca bani din publicitate, cu singura diferenta ca voiau mai multi decat un site obisnuit. Asa ca se indreptau navalnic spre “Oraselul placerilor”, adica MakingMoneyWithoutHavingaBoss.

Intrebare: Cand se vor intalni cele doua trenuri?

Date suplimentare:

- pentru a grabi ajungerea la Webtwopointo, oamenii de marketing incep sa faca tot felul de concursuri cu premii ieftine pe care bloggerii ar trebui sa le publice la ei pe blog in schimbul unei recompense la fel de derizorii;

- prin urmare, bloggerii le dau replica: “Dar astia vor sa obtina chiar totul gratis?”, pentru ca au impresia ca oamenii de marketing care “fac bani multi” vor sa profite de ei si de munca lor de a intretine un blog, de a cauta subiecte pentru a-l updata zilnic si de a se injura cu tot felul de oameni pe care n-o sa-i cunoasca in viata lor, doar pentru ca au sansa de a obtine trackbackuri, crestere de page rank si trafic;

- oamenii de marketing nu considera ca viata sociala online se incadreaza la categoria “viata sociala”, deci atunci cand nu ii aude nimeni, le transmit din suflet tuturor bloggerilor indemnul “get a life”;

- bloggerii cred ca oamenii de marketing nu au fost dotati la nastere cu gena aceea speciala care te face “sa intelegi online-ul”; mai mult decat atat, bloggerii au ticuri verbale ca “brandul x ar trebui sa invete ca” sau “brandul Y n-a invatat ca”, asumandu-si implicit statutul de profesori in stiinta abstracta care se numeste “online”;

- oamenii de marketing nu au timp sa experimenteze genul de socializare online pe care o practica bloggerii, adica modul in care folosesc ei retelele sociale pentru a avea conversatii obisnuite, despre lucruri obisnuite; singura legatura a clientilor cu retelele sociale e contul de Twitter al vreunui publicitar cu care colaboreaza si care evident ca-l foloseste exclusiv pentru auto-promo, pentru ca, pana la urma, si el face parte din acelasi tren cu clientii: cand gaseste un spatiu de media, se gandeste imediat la ce ar putea promova in el, indiferent de tipul lui. Iar dependenta oamenilor obisnuiti de social media se explica tocmai prin siguranta ca acolo pot evita reclamele si se pot concentra asupra singurului lucru la care pot fi atenti in mod dezinteresat de la un capat la altul: la conversatie.

Raspuns: Niciodata, pentru ca pe nici unul dintre ele nu il intereseaza unde vrea sa ajunga celalalt.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related