Blogul, un 'spatiu de joaca' profitabil

un interviu cu Steven Keith Platt, Director and Research Fellow, Platt Retail Institute

Daca vrei sa comunici din ce in ce mai profund cu consumatorii tai, Steven Keith Platt iti spune ca blogul de corporatie nu e cea mai neinspirata idee. Iar daca nu ai inca unul si vrei sa-ti plasezi brandul pe bloguri independente, trebuie sa stii ca exista riscul ca buna reputatie e blogger-ului nu este intotdeauna suficienta pentru promovarea marcii tale, spune Platt in interviul pentru Smark.

Anca Zaharia: Care credeti ca sunt noile dimensiuni pe care blogurile le aduc comunicarii corporatiste?

Steven Keith Platt: Atractia blogurilor este aceea ca ele ofera corporatiilor un mod de interactiune personal si emotional cu consumatorii. Cheia succesului unui blog corporatist consta in demonstrarea capacitatii de ascultare si in raspunsul onest la comentarii. Altfel spus, o companie isi poate asigura succesul daca poate sa interactioneze online cu consumatorii, sa creeze o comunitate care sa impartaseasca aceleasi idei si sa initieze o actiune.

Anca Zaharia: Care este opinia dumneavoastra referitoare la promovarea brandurilor prin intermediul blogurilor? Faptul ca bloggerii se pretind “jurnalisti independenti” nu suna putin lipsit de etica?

Steven Keith Platt: Advertisingul si promovarea sunt intelese ca fiind partinitoare, iar faptul ca ele sunt pe blog nu este un lucru rau in sine. Dar ca orice alta forma de comunicare, asta poate duce la abuz. Completand asta, un blogger isi pierde increderea acordata de cititori din cauza unei idei preconcepute, iar publicul va reactiona nemaintrand pe site. Dar da, poate fi vazut ca fiind putin lipsit de etica.

Anca Zaharia: Cum alegeti brandurile care sa fie reprezentate pe blog?

Steven Keith Platt: In cazul PRI (primary rate interface), studiile si analizele noastre sunt resurse valoroase. Odata ce ne vom indrepta spre bloguri, ne vom axa pe acelea care sunt puternice. Noi vom furniza informatii de actualitate, consultanta independenta si oportunitatii educationale/ pentru edicatie, asa cum am facut mereu. Asta este brandul nostru. Cei care sunt interesati sa invete mai mult vor fi atrasi atunci de produselor si serviciilor noastre.

Anca Zaharia: Cum pot blogurile sa imbunatateasca imaginea unui produs? Este suficienta buna reputatie a unui blogger? Cum ar trebui sa isi modifice companiile strategia de promovare a brandurilor pe bloguri?

Steven Keith Platt: Din perspectiva corporatiei, buna reputatie este o parte importanta a bloggingului eficient. In acelasi timp, folosirea unui blog, indeosebi pentru promovarea produselor va indeparta comunitatea de la discutii, exact scopul pentru care blogurile au fost create. Altfel spus, o companie care sponsorizeaza un blog si se implica aduce mai multa valoare colaborarii decat daca doar ar posta o reclama.

Anca Zaharia: Credeti ca marketingul online are, intr-adevar, un impact mai mare in fata consumatorului fata de cel traditional?

Steven Keith Platt: Depinde, intr-o mare masura de ce consumator, ce produs si ce piata vorbim. In general, poti afirma ca generatia mai tanara, in masura in care nu mai e atat de interesata de media traditionale si devine din ce in ce mai conectata la lumea digitala, este mult mai inclinata spre receptionarea si reactionarea la campanii online si ca online-ul nu este numai o modalitate mai buna, ci singura modalitate de a ajunge la acest public. Tinerii de azi stau pe Twitter, trimit mesaje, au blog-uri, au profil pe FaceBook, ca sa fie in contact cu prietenii sau familia. Sansele ca ei sa reactioneze la blocul traditional de mesaje comerciale este mult mult redus de timpul pe care ei il aloca tipurilor de media pe care aceasta comunicare are loc. Atata timp cat online-ul este principalul ‘spatiu de joaca’, raspunsul este evident.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related