Cunostinte aprofundate despre noua Directiva europeana 2009/48/CE privind siguranta jucariilor

Comisia Europeana si Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri din Romania si Toys Industry of Europe au organizat la Bucuresti un seminar dedicat noii Directive europene 2009/48/CE intrata in vigoare pe 20 iulie 2011 privind siguranta jucariilor, informeaza un comunicat de presa BDR.

Valoarea pietei de jocuri si jucarii traditionale era de 333,3 milioane lei in 2009, in crestere cu peste 10% fata de 2008. Piata jucariilor este destul de mare in Romania, dat fiind ca peste 15% din populatia tarii include copii sub 14 ani, potrivit datelor din 2009.

Scopul acestui seminar, parte a unei campanii europene, a fost de a oferi operatorilor economici care activeaza in sectorul jucariilor, cunostinte aprofundate despre noua directiva cu privire la siguranta jucariilor, care a intrat in vigoare in 2011. Peste 50 reprezentanti ai sectorului jucariilor din Romania au fost prezenti la acest eveniment.

Noua Directiva privind siguranta jucariilor este cea mai noua masura destinata sa ajute la protejarea a peste 78 de milioane de copii din Uniunea Europeana (UE) si introduce roluri si obligatii clar definite pentru operatorii economici implicati in producerea si distributia de jucarii.

De exemplu, importatorii de brand propriu sunt considerati ca producatori in noua directiva privind siguranta jucariilor si sunt supusi normelor destinate producatorilor. Prin urmare, este foarte important ca toti operatorii economici sa isi determine propriul rol, de a-si identifica obligatiile si de a sti cum sa le execute corect .

Cu toate acestea, educarea operatorilor economici nu este suficienta, deoarece acestia nu sunt singurii jucatori din aria privind siguranta jucariilor.

Campania vizeaza, de asemenea, sa ajunga si la toate celelalte parti care joaca un rol important in asigurarea jucariilor inainte ca ele sa ajunga la consumatori: cum ar fi autoritatile nationale, care sunt responsabile pentru supravegherea pietei si a jucariilor, precum si laboratoare de testare care consiliaza atat industria cat si autoritatile.

“Pentru industria Europeana de jucarii, unde 80% din sector este format din intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri), este de remarcat ca noile cerinte aduc o provocare substantiala economica si tehnica pentru producatorii de jucarii, in special pentru intreprinderile mici. Trebuie sa ne asiguram ca produsele de la producatorii fara renume in domeniu, care nu sunt conforme cu noile norme sunt scoase de pe piata de la bun inceput. De asemenea, este esential ca directiva sa fie in mod consecvent aplicata in intreaga Uniune Europeana", a declarat Catherine Van Reeth, Directorul General al Toy Industries of Europe (TIE).


Noua directiva presupune, printre altele, cerinte mai stricte pentru componente care ar putea dauna copiilor: jucarii atasate la produsele alimentare, jucarii din textile care pot fi spalate si potentiale produse chimice aflate in interiorul jucariilor. Avertismentele despre jucarii trebuie sa fie mai vizibile si usor de inteles.

Comisia Europeana a lansat in noiembrie 2011 o campanie de informare dedicata consumatorilor din mai multe tari europene. Cu acest prilej, in magazine au fost distribuite carti postale cu sfaturi de siguranta a jucariilor iar un clip video a fost difuzat pe posturile de televiziune in tarile din Europa.

Campania se va desfasura si in 2012, cu precadere in perioada sarbatorilor de Paste, in perioada verii, de Sfantul Nicolae si de Craciun.



Sectiune

Dictionar



Related