Ce e Pinterest, cum se foloseste si de ce trebuie ca brandul tau sa fie acolo?

O noua retea de socializare creeaza din ce in ce mai multa agitatie in social media. Pinterest, care a ajuns in Statele Unite in ianuarie 2012 la 11 milioane vizitatori unici (conform compete.com), a inregistrat o crestere de 9.200% fata de aceeasi perioada a anului 2011 cand s-au inregistrat aproximativ 120.000 de vizitatori unici. In aceeasi luna in care Pinterest atingea peste 11 milioane de vizitatori unici, Facebook inregistra pentru acelasi indicator analizat o scadere de 1,74%, de la 171 milioane la 168 milioane, scadere venita dupa o perioada de 8 luni de crestere. In randurile urmatoare, vom trece in revista principalele componente ale retelei de socializare Pinterest si modalitatile in care acestea pot fi folosite in sprijinul companiei, precum si un top ale celor mai prezente branduri pe Pinterest la ora actuala.

Ce este Pinterest?
Pinterest este un panou virtual care le permite utilizatorilor sa share-uiasca imagini si link-uri pe care ei le gasesc interesante si inspirationale. Odata ce sunt date mai departe de catre utilizatori, aceste imagini devin "Pins" care pot fi arajate pe "Boards" tematice pe care utilizatorii le pot personaliza in functie de orice tema. Daca ceva a fost pinned poate apoi sa fie repinned de alti utilizatori Pinterest. Odata contul creat, poti face trafic pe o pagina a unui produs de pe site-ul tau si le permiti uilizatorilor de Pinterest sa share-uiasca Pins pe Facebook si Twitter.

Conform Comscore, Pinterest a creat o mare agitatie in Statele Unite si se pare ca se dezvolta din ce in ce mai mult pe pietele mari din Europa.

Piata cu cea mai mare crestere in perioada mai 2011 – ianuarie 2012 a fost Germania, unde numarul de vizitatori unici ai site-ului a crescut cu 2.956%, iar in ianuarie 2012 a atins 67.000 de vizitatori. Spania s-a situat pe locul secund cu o crestere de 1.348% in aceeasi perioada si cu 62.000 de vizitatori atinsi in ianuarie anul acesta. Pinterest a crescut cu aproape 80% in Regatul Unit si este detasat cea mai mare piata pentru Pinterest cu 245.000 de vizitatori unici in ianuarie 2012. Intre decembrie si ianuarie, vizitatorii din Franta si Regatul Unit au inregistrat o usoara scadere, dar engagementul pe site a crescut cu 1.740%, respectiv 20%.

In ceea ce priveste o impartire a utilizatorilor Pinterest pe sexe, Modea sustine ca majoritare sun femeile, cu 68,2%. In acelasi timp, 50% dintre persoanele prezente pe acest site au copii.

Cum utilizezi Pinterest?
Pinterest functioneaza momentan pe baza de invitatie, care poate fi ceruta celor de la Pinterest sau poate fi primita din partea unei persoane care are deja cont pe site. Atunci cand invitatia este primita, utilizatorul se poate inregistra fie prin intermediul Facebook, fie prin intermediul Twitter.

Pe Pinterest gasim si o sectiune dedicata companiilor, unde sunt scrise cateva sugestii de bune practici pentru branduri, precum si o sectiune in care brandurile sunt invatate cum sa-si adauge butonul de "Pin it" sau cum sa dea "Pin" imaginilor de pe site-ul propriu sau orice alt site. In acelasi timp, au realizat un cod care poate proteja pozele de pe site-uri care nu vor sa fie pin-uite.

In sectiunea de bune practici se mentioneaza faptul ca pozele trebuie sa vina din surse diferite, nu dintr-un singur site, si ca este importat butonul de "Repin" pentru a interactiona cu altii deoarece aceasta este una dintre cele mai sociale activitati pe Pinterest si este o metoda prin care orice utilizator isi poate creea reteaua de followers.

Un alt sfat care vine din partea Pinterest este necesitatea de a creea cat mai multe panouri care sa acopere o arie mai mare de interese ale publicului tinta, pentru a nu evita incarcarea unui singur panou cu imagini care apartin unor teme diferite.

Pentru branduri, aceasta modalitate de a alcatui panouri cu poze poate fi o ocazie de a sublinia anumite aspecte care nu tin neaparat de aria de activitate a companiei si pentru care compania nu este la fel de recunoscuta pe piata, dar prin care pot atrage atentia publicului tinta. De exemplu, Whole Foods Market, care comercializeaza produse naturale si organice, are un panou care arata  in imagini activitatile intreprinse de fundatia companiei - Whole Platet Foundation.

Tips&Tricks
Intr-un articol din Mashable sunt prezentati 8 pasi pentru a face recunoscut un brand pe Pinterest.

1. "Rezervarea" spatiului. Este importata asigurarea unui nume de utilizator, avand in vedere faptul ca unii din membrii Pinterest folosesc deja nume de branduri si logouri cu care nu au niciun fel de afiliere. Unele branduri si-au “rezervat” deja spatiul, fara a trece la postarea de continut pe profil, inclusiv Karen Millen si Diane von Furstenberg.

2. Folosirea ca inspiratie a valorilor brandului. O companie care comercializeaza produse, a investit probabil in fotografii pentru a le evidentia, astfel ca poate benficia de investitia facuta pentru a da viata brandului pe Pinterest, deoarece acesta permite afisarea de imagini mari si de calitate. Este important totusi ca acestea sa nu se limiteze la imagini care contin strict produse, deoarece site-ul permite organizarea unui intreg catalog care poate contine imagini mai complexe.

3. Utilizarea temelor in promovarea produselor. Pinterest este centrat pe interesele oamenilor, cum ar fi aranjamente florale, ingrijirea copiilor, decoratiuni interioare, cadouri, retete, culori, e.t.c. Este utila gruparea acestor interese pe teme, prin crearea de mood boards (panouri de stare) relevante pentru un anumit brand si pentru stilul si valorile lui. Acest mood board ar trebui sa fie alcatuit din imagini consistente, nu din simple poze cu produsele ce se incearca a fi promovate. Aceste produse trebuie amestecate cu continut exterior care sa vina in completarea lor. Spre exemplu, West Elm, in albumul Naturalist, are afisat un singur produs care poate fi cumparat, restul vin in completarea tabloului.

4. Includerea preturilor. Preturile ajuta clientii sa identifice anumite articole care sunt de vanzare. Este importat totusi ca aceste preturi sa fie actualizate in functie de promotiile existente pe site-ul brandului.

Dupa cum se poate observa, un articol de la West Elm prezinta atat pretul, cat si un link catre site-ul companiei de unde produsul poate fi si achizitionat.

5. Folosirea hashtag-urilor. Pinterest suporta hashtag-uri ca si Twitter. Datorita naturii tematice pe care Pinterest o are, hastag-urile ofera sprijin in organizare. Spre exemplu, tag-uirea fiecarei fotografii cu numele boardului creste sansele ca aceasta sa fie gasita in cautari. Pe masura ce Pinterest se extinde, acest lucru va fi deosebit de important. Mai mult, instrumentele folosite de Pinterest fac ca atunci cand o fotografie este repinned sa poarte cu ea si hastagul sau.

6. Adaugarea butonului "Pin it". Pentru companiile care comercializeaza produse, este importanta adaugarea butonului de "Pin it" pe site-ul de e-commerce al brand-lui, langa butonul de Facebook Like. Acest lucru face mai usoara pentru utilizatori adaugarea imaginilor cu produsele pe care le considera interesante direct pe panourile lor.

7. Interactiunea cu comunitatea. Ca in cazul tuturor celelalte retele sociale, este importanta interactiunea cu comunitatea, nu doar emiterea mesajului. Pentru aceasta, brandurile trebuie sa incerce sa le permita membrilor comunitatii sa posteze pe panourile lor, cu mentiunea ca astfel va fi necesara o monitorizare constanta a activitatii lor in asa fel incat continutul postat sa fie adecvat mesajului pe care compania incearca sa-l transmita.

8. Precautii. Pentru ca vorbim despre o retea de socializare care functioneaza pe baza de imagini, este necesara atentia brandurilor atunci cand posteaza o poza, deoarece trebuie avut mereu in vedere dreptul de copyright.

 Top 10 branduri pe Pinterest

Intr-un top realizat de Zoomsphere al celor mai urmarite branduri pe Pinterst pana astazi, The Perfect Pallete, un blog de nunti, se situeaza pe prima pozitie cu 246.667 followers (113 Boards si 7.272 pins), urmat de Etsy, targ de produse handmade si vintage, cu 62.041 follower-I (30 boards si 982 pins) si The Beauty Department cu 53.393 followers (24 boards si 316 pins).

Pe locul 4 gasim o companie care vine cu idei creative si practice pentru retete, cadouri, vacante, organizarea casei, e.t.c., Real Simple, cu 45.041 followers, 55 boards si 1934 pins, urmata de Skinnytaste, care ofera retete de mancaruri sanatoase fara grasimi, cu 31.872 followers, 12 boards si 1.188 pins.

Urmeaza Better Homes and Gardens, care ofera idei pentru casa, gradina, mancare si vacante (26.164 followers, 63 boards si 1.232 pins), HGTV, site care ofera idei de aranjamente atat exterioare cat si interioare (24.320 followers, 16 boards si 643 pins), Kate Spade New York, compania producatoare de obiecte vestimentare (24.131 followers, 8 boards si 1.712 pins), Apartment Therapy, care arata metode de redecorare a interiorului caselor si apartamentelo (22.186 followers, 4 boards si 236 pins) si Whole Foods Market, care comercializeaza produse alimentare (19.279followers, 28 boards si 693 pins).

Desigur ca prezenta pe Pinterest nu garanteaza cresterea cifrei de afaceri, insa tinand seama de agitatia pe care a creat-o in ultima perioada, de cresterea numarului de vizitatori unici si de multiplele avantaje pe care Pinterest le ofera, este cel putin necesara o incercare de a activa consumatorii si pe aceasta retea de socializare.



Oameni

Sectiune



Related