Brands & Communities: Victor Kapra despre 3 exemple de succes pentru comunitatile de brand

Brands & Communities: Victor Kapra despre 3 exemple de succes pentru comunitatile de brand

Victor Kapra (Online & Social Media Consultant) a prezentat in cadrul conferintei SMARK KnowHow – Brands & Communities 3 studii de caz, atat din Romania, cat si din SUA, despre comunitati de brand care functioneaza cu succes si care genereaza continut relevant pentru companie.

Victor a inceput prin a spune ca principalul beneficiu pe care o companie il poate avea de la o comunitate tine de faptul ca aceasta ofera feedback pretios, ca un focus grup care functioneaza 24/24 cu cheltuieli minime, iar daca aceasta companie livreaza produse si servicii de calitate, beneficiul se intoarce spre consumator.

Primul studiu de caz prezentat de Victor este realizat pe brandul Starbucks, care in 2008 si-a schimbat directorul executiv, iar acesta a aprobat un proiect curajos, prin care a fost creat portalul My Starbucks Idea, care permite tuturor consumatorilor sa vina cu idei de imbunatatire a produselor si serviciilor companiei. In aproximativ 3 ani Starbucks a colectat cu cheltuieli minime in jur de 100.000 de idei de la consumatori, idei sunt apoi validate tot de catre consumatori, iar daca o idee reuseste sa stranga mai multe voturi, intra in cercetare si testare. Starbucks nu a lasat comunitatea sa functioneze de la sine, ci a creat un blog de Customer Care si de PR in care angajatii povestesc consumatorilor ce se intampla cu ideile lor in timp real.

Al doilea exemplu se refera la o comunitate de pacienti si oameni cu probleme medicale creat de Mayo Clinic din SUA, Mayo Clinic Online Community. Aceasta comunitate de discutie a fost creata cu scopul de a discuta subiecte medicale nu numai cu pacientii clinicii, ci cu oameni din intreaga lume.

Un exemplu din Romania este comunitatea Romtelecom pe Facebook, care si-a crescut organic numarul de fani. Singurele stimulente utilizate in cadrul comunitatii sunt continutul vesel si atractic, raspunsuri personalizate si diverse recompense si premii.

Prin cele 3 exemple date, Victor a subliniat importanta unei comunitatii, a ascultarii acesteia si a utilizarii ei pentru a primi feedback si insight-uri importante.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related