[Best Research Tools] Cercetarea etnografica

Metodologie prezentata in cadrul Best Research Tools 2011 – Ghidul marketerului in cercetarea de piata

Agentie: Brennan Research & Consultants 
Metodologie: Cercetarea etnografica

Descriere metodologie

Avand la baza un set de tehnici complementare dezvoltate mai ales de catre antropologie, cercetarea etnografica orientata spre marketing incearca sa investigheze oamenii in mediul lor natural de consum sau achizitie - unde acestia muncesc, lucreaza, isi fac cumparaturile, se joaca etc. Cercetarea etnografica necesita "versatilitate" si "pasiune" in a te lasa absorbit de diverse medii, culturi si populatii, in a stabili o conexiune cu oamenii din diverse contexte sociale, in a interactiona cu acestia prin participare, observatie si dialog pentru a le descoperi atitudinile, perceptiile si valorile, toate acestea facandu-se in timp ce este observat "produsul", "brandul" sau "categoria" care intereseaza. Etnografia nu este limitata la subiectul cercetat si se poate aplica unor intimi sociali daca "grupul" este un context real important in ocazia de consum.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related