Cum se cauta femeile in online

Sunt doua variante prin care ne cautam propriile persoane pe Google. Prima e atunci cand ne scriem numele complet in bara de cautare si asteptam cele cateva secunde pana la afisarea rezultatelor cu sufletul la gura, iar a doua varianta e atunci cand cautam doar bucati din noi si din interesele noastre. Nu ma refer aici la mari filosofii de viata sau la secrete rusinoase, ci la lucruri mai putin profunde care ne starnesc interesul zilnic: cum sa aratam mai bine, cum sa ne aranjam parul in tendinte sau daca merita sa cumparam nu-stiu-ce televizor 3D care o sa transforme orice film intr-o experienta veritabila.

In prima zi la Marketing for Women, Deniz Coaca (Strategic Planner & Online Specialist, FRIENDS Advertising) a vorbit despre felul in care se cauta romancele pe internet si a oferit cateva exemple interesante despre asta.

Cei de la FRIENDS au intocmit o cercetare prin care si-au propus sa afle care sunt termenii pe care ii cauta femeile cel mai des cand vine vorba de corpul lor si cum le influenteaza rezultatele cautarii decizia de cumparare. Miza acestui key word research a fost faptul ca aceste cautari arata interesul consumatoarelor pentru anumite produse. O pozitionare buna se cunoaste dintr-un simplu search pe cel mai cunoscut motor de cautare online.

Cand vine vorba de fata femeilor au fost identificati 2.722.600 de termeni de cautare. Cele mai cautate produse sunt "cremele" cu 550.000 de termeni, urmate de "machiaj" cu 201.000 de termeni. Dintre branduri, Avon e cel mai cautat, cu 673.000 de termeni, urmat de cosmeticele MAC, cu 2900 de termeni. In ceea ce priveste interventile chirurgicale la nivelul fetei, cele mai cautate sunt "marirea de buze" (60.500 de termeni) si "genele false" (12.100 de termeni).

Cand cauta termeni legati de parul lor, femeile sunt cel mai interesate de "sampon", cu 74.000 de termeni, iar apoi de "tunsori", cu 27.000 de termeni. Cele mai cautate branduri sunt sampoanele Nizoral, cu 3600 de termeni, urmata de Syoss, cu 2900. Ca sa-si infrumusete podoaba capilara, femeile cauta termeni precum "coafuri" (144.900) si "vopsea" (72.000).

Femeile cauta si multe detalii legate de infrumusetarea trupului lor. Legat de asta, cei mai cautati termeni sunt "parfum" (300.000) si apoi "deodorant" (14.800). "Dieta" conduce topul cautarilor in ceea ce priveste operatiile de infrumustare, cu 500.000 de termeni, urmat de "slabeste", cu 300.000 de termeni. Marirea sanilor are 14.000 de termeni. Cele mai cautate branduri sunt parfumurile Million (2400) si parfumurile Calvin Klein si Versace (cate 1900 de termeni fiecare).

In cautarile lor despre maini si picioare, femeile sunt interesate in primul rand de "epilare" (74.600) si de "manichiura" (74.000). Romancele vor sa afle informatii si despre "epilarea cu zahar" (2900), de "unghii" (74.000) si de "oja permanenta" (8100).

Toate aceste cautari sunt influentate de o comunicare offline si online solida a brandurilor, care genereaza top of mind care genereaza la randul ei cautari online. Un exemplu excelent in sensul acesta este catalogul Avon, cu 165.000 de termeni de cautare.

In ceea ce priveste rata de conversie in online, Deniz a oferit un exemplu: daca termenul "trusa de machiaj" genereaza 12.000 de cautari pe Google, iar brandurile care apar primele in ecranul de cautare primesc 2000 de click-uri asta s-ar traduce cam in 40 de tranzactii de cumparare.

Aceasta cercetare de termeni cheie a fost realizata cu ajutorul unui tool gratuit de la Google, Global Market Finder, care gaseste orice termen atat din Romania, dar si din lume, oferind solutii de conversie pentru brand-urile care folosesc Google AdWords. Sfatul lui Deniz in ceea ce priveste asta a fost "go global", un brand nu trebuie sa se limiteze doar la tara noastra.

Marketing for Women este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Partenerul principal al conferintei este TLC, un canal din portofoliul Discovery Networks. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.

Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Babylon Consult. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Business Woman, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Wall Street, Forbes si Radio Guerrilla.



Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related