Cercetare calitativa: barbatii la cumparaturi

Cercetare calitativa: barbatii la cumparaturi

Andrei Tudose (Client Service Manager, IPSOS Research) a dezvaluit in cadrul Marketing for Men 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow, rezultatele unei cercetari calitative realizate in randul barbatilor. Patru prieteni au primit un buget pentru a organiza o petrecere, urmand ca actiunile lor sa fie apoi analizate in cadrul unui studiu. Acelasi experiement a fost realizat de IPSOS Research si in randul femeilor. Imaginile filmate au aratat ca nevoile principale ale femeilor in timpul cumparaturilor sunt de control, conectare, experiente, emotie si inspiratie. Concluziile studiului au fost prezentate la conferinta Marketing for Women, organizata de SMARK KnowHow pe 4 si 5 iulie, si pot fi vazute aici.

Daca femeile au mers peste tot in magazin impreuna, au planificat bugetul astfel incat sa acopere preferintele fiecareia, au decorat cu grija locul petrecerii si au pus accent pe discutie, pentru barbatii lucruri stau diferit. Ei ajung in fata raftului fara o lista de cumparaturi, merg in grup, dar fiecare isi arata individualitatea punand orice isi doreste in cos, fara a avea loc o consultare prealabila. Nu cumpara o varietate mare de produse, dar considera cantitatea cea mai importanta pentru o petrecere reusita. Au nevoie unii de ceilalti pentru a gasi rezolvari la probleme precum cel mai bun spatiu de depozitare a unei cutii sau utilizarea aragazului atunci cand dispozitivul de aprindere electrica nu functioneaza. Sunt foarte comunicativi pana cand incep sa manance, moment in care fiecare se retrage in coltul lui. Si, in final, decorul nu conteaza, ci distractia asigurata de jocurile Kinect.

Andrei a prezentat cinci elemente cheie care ii definesc pe barbati, evidentiate de cercetarea calitativa derulata de IPSOS Research:

1. Planning is for dummies. Barbatilor nu le place sa planifice lucrurile, ei isi creeaza propriul set de reguli pe care il modifica din mers. Se hotarasc in fata raftului daca au nevoie de ceva, mergand pe acordul ca “fiecare isi ia ce vrea”. Acelasi lucru se intampla cand vine vorba de cantitatea necesara.

2. Barbatii se bazeaza pe traditii. Pentru ca nu planifica, traditiile le simplica viata, asa ca aleg ce cumpara de obicei. Daca ceva nu a fost incercat pana atunci, nici nu-l cumpara, alegand ceva deja aprobat.

3. Barbatii nu aleg mereu drumul drept. Pentru asta au nevoie de ajutor. In cazul cercetarii derulate de IPSOS, cei patru prieteni au avut nevoie de ajutor sa gaseasca o solutie pentru aprinderea aragazului sau pentru a taia pizza, moment la care au participat doi dintre ei. Andrei precizeaza si ca in astfel de situatii brandurile pot interveni oferind modalitati alternative de utilizare.

4. Marimea conteaza. Pentru barbati cantitatea este foarte importanta si se se mandresc cu asta. Nu au luat o varietate de produse, ci doar chipsuri, pizza, placinta si bere, dar au cumparat in cantitati mari, aceasta fiind si cheia unei petreceri reusite din punctul lor de vedere.

5. Brandurile sunt in fundal. Nu conteaza brandurile si nu aleg produsele plecand de la acest aspect, ci de la felul in care se pot bucura de ele. Ei cauta modalitati de a se distra prin produsele pe care le cumpara. Cei patru prieteni au petrecut chiar 15 minute in fata raftului cu produse pentru animale, glumind despre felul in care s-ar putea distra utilizandu-le. De altfel, cumparaturile sunt in plan secundar, iar distractia in prim-plan.

Andrei a prezentat si o comparatie intre barbati si femei din perspectiva celor cinci elemente cheie care ii definesc, evidentiate de cele doua cercetari calitative. Doua dintre acestea spun ca daca barbatii isi creeaza propriile reguli, pe care le schimba si pe baza carora improvizeaza, pentru femei planificare este fundamentala. In plus, ele experimenteaza si incearca sa descopere senzatii noi, in timp ce barbatii rezolva problemele plecand de la experientele deja traite.

Marketing for Men 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHowDiscovery Channel a fost prezent in calitate de Men Specialist. Transportator oficial a fost Air France, iar frufru a asigurat pauzele de creative food. Evenimentul a fost leathered by Unika si sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Catavencii, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related