[Tineri si antreprenori in Romania] Adina Filculescu (En Rose): Eu vad mult potential in tinerii romani, in forta de munca romaneasca

[Tineri si antreprenori in Romania] Adina Filculescu (En Rose): Eu vad mult potential in tinerii romani, in forta de munca romaneasca

Atunci cand vorbim despre antreprenoriatul feminin, Adina Filculescu (En Rose) este unul dintre numele care ar trebui sa ne vina in minte, fiind speaker local si international la un numar mare de conferinte despre antreprenoriat. La doar 26 de ani, Adina a reusit sa-si transforme pasiunea pentru flori intr-o sursa de venit odata cu lansarea En Rose, un business de design floral pe care l-a extins in timp ajungand la design de evenimente. In paralel, ea inspira tinerii studenti carora le preda Cultura Antreprenoriala si Negocierea in Afaceri. Adina vorbeste in continuare despre provocarile si oportunitatile resimtite de un tanar antreprenor in Romania si despre planurile ei de business.

Discutia despre tineri va continua pe 21 si 22 octombrie la Romanian Youth Focus 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow. Printre temele dezbatute la conferinta se numara consumul de media al tinerilor din generatia Y si canalele cu cele mai bune rezultate, relatia tinerilor cu brandurile si portretul tanarului roman de astazi: aptitudini, comportamente de consum trenduri.

SMARK: Esti o tanara antreprenoare. Ce background educational ai si in ce masura vine el in sprijinul demersurilor tale antreprenoriale?
Adina Filculescu: Sunt absolventa a facultatii Administrarea Afacerilor cu predare in limba engleza din cadrul Academiei de Studii Economice, Bucuresti. Am urmat cursurile masteratului de Administrarea Afacerilor, la aceeasi facultate, iar la momentul actual finalizez lucrarea de doctorat cu titlul „Contributia antreprenoriatului feminin la societatea romaneasca”. In paralel, sunt cadru asociat la Academia de Studii Economice, predand „Cultura antreprenoriala” si „Negociere in afaceri”. Pasiunea pentru flori s-a dezvoltat de-a lungul timpului si din dorinta de aprofundare am urmat o serie de cursuri de specializare in design floral. Abia astept ca anul urmator sa merg la The UK School of Floristry unde voi sustine un curs de Bridal Couture cu Joe Massie, un tanar designer floral foarte talentat, castigator a 5 medalii de aur la Expozitia Florala de la Chelsea (RHS) pe care il admir foarte mult. Referitor la ceea visam in copilarie sa devin, seria de profesii care mi-au facut cu ochiul: invatator, avocat, psiholog, arhitect. In acelasi timp, tatal meu a reusit sa imi insufle de mica pasiunea pentru antreprenoriat, iar mama m-a invatat ce inseamna bunatatea, diplomatia si respectul.

SMARK: En Rose este primul tau proiect? Ce obiective ai pentru el?
Adina Filculescu: Acesta este intr-adevar primul meu business. Am considerat ca este un moment propice pentru a pune in aplicare cunostintele teoretice dobandinte in timpul anilor de studiu. Cu optimism si entuziasm, am simtit ca sunt capabila sa imi dezvolt business-ul de design floral, iar rezultatele nu s-au sfiit sa apara. Ulterior, am intregit aria de activitati ale companiei cu design-ul floral pentru evenimente, atat corporate, cat si de familie. Primind aprecieri din partea clientilor si nu numai, am considerat ca avem capacitatea de a ne ocupa de intregul design de eveniment. Deoarece am invatat ca trebuie sa te axezi pe o singura nisa pentru a te numi cu adevarat profesionist intr-un domeniu, am ales sa ma concentrez pe organizarea de nunti. Sper ca in 5 ani En Rose sa fie unul dintre liderii din piata in organizarea de evenimente, atat in aria privata, cat si in cea corporate. Am inceput sa primim destul de multe cereri de oferta pentru colaborari business to business, astfel pasul urmator este sa dezvoltam si aceasta latura a companiei.

SMARK: Ce greutati intampina un tanar antreprenor in Romania?
Adina Filculescu: Consider ca, din nefericire, din cauza faptului ca invatamantul romanesc este bazat prea mult pe teorie si pune prea putin accent pe practica (exceptand numarul redus de ore de practica impus de catre universitate), tanarul antreprenor nu este constient de ceea ce urmeaza in administrarea unui business, poate doar din punct de vedere teoretic.

O alta mare greutate in acest domeniu este reprezentata de sistemul birocratic dezorganizat. Din perspectiva finantarii, in ciuda faptului ca sunt foarte populare discutiile despre fonduri structurale, europene, si de alt gen, acestea nu pot fi accesate cu foarte mare usurinta. Consider ca in acest caz este vorba de un circuit inchis.

Astfel, adesea se intampla ca tanarul viitor antreprenor sa fie descurajat in momentul in care se loveste de fel de fel de usi inchise in drumul sau spre succes, in mod deosebit in aceasta perioada in care contextul economic este unul nu tocmai favorabil pentru initierea unui business.

SMARK: Care sunt oportunitatile pe care Romania le ofera unui tanar antreprenor?
Adina Filculescu: Eu vad mult potential in tinerii romani, in forta de munca romaneasca, care este una de calitate, pentru ca avem oameni inteligenti, creativi, saritori, descurcareti, priceputi in domeniul IT (atat de important in ziua de astazi), vorbitori de limbi de circulatie internationala. Daca isi fructifica spiritul intreprinzator, sunt creativi, profesionisti in livrarea produselor si serviciilor isi pot face loc pe piata.

De asemenea, consider ca este foarte important sa isi insuseasca invatarea continua. Exista numeroase conferinte de business si programe de antreprenoriat de unde isi gasesc resurse si pot intalni chiar potentiali investitori. Astfel, tanarul antreprenor are toate sansele sa fie remarcat de un angel investor care sa creada in el si in ideile lui si sa ii ofere sprijin in dezvoltarea unui business aici, in Romania.

Asta este parerea unei tinere din generatia Y despre cum este sa fii antreprenoare in Romania. Despre cat timp petrec tinerii online si in ce directie se indreapta interesele lor, urmeaza sa aflam la Romanian Youth Focus 2013.

Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related