Strategia generatiei Y: I choose to be happy!

Strategia generatiei Y: I choose to be happy!

Folosind datele unei cercetari realizate special pentru conferinta Romanian Youth Focus 2013, Dana Levitchi (Managing Partner, 33 Science & Symbols) a vorbit despre tinerii generatiei Y, despre comportamentul lor online si offline si despre ce ii defineste cel mai mult. Evenimentul face parte din seria SMARK KnowHow si a avut loc pe 21 si 22 octombrie la Hotel Ramada.

Abordarea metodologica a fost una in concordanta cu generatia Y, combinand componenta online cu cea offline. S-a pornit de la o comunitate online din care au facut parte 40 de participanti, atat baieti, cat si fete, cu varste cuprinse intre 15-24 de ani, concentrandu-se in special pe mijlocul acestui interval, din cauza limitelor largi care exista in delimitarea generatiilor.

Coordonatele generatiei Y
Totul se intampla intr-un ritm foarte rapid. Exista fast food, fast fashion, fast romance, fast consumption, fast everything. In aceleasi timp, exista nenumarate dezvoltari tehnologice care si ele se intampla in ritm rapid, totul se intampla parca magic. In plus, generatia Y contribuie la diseminarea informatiilor, produce informatie si continut in timp real tocmai datorita accesului si transparentei oferite de mediul online.

Care este asadar strategia acestor tineri? Foarte simplu: I choose to be happy!

Adaptabilitatea
Principala caracteristica a tinerilor din generatia Y, asa cum a reiesit in urma cercetarii, este adaptabilitatea. Nu sunt specialisti intr-un domeniu anume, dar au o atitudine deschisa si sunt capabili sa se adapteze la orice mult mai repede decat generatiile anterioare. Strategia este una eficienta avand in vedere ca peste 10 ani vor exista joburi care astazi nu exista inca.

Pasivitatea
De unde vine aceasta pasivitate in contextul in care totul este la un click distanta? De fapt, ceea ce este vazut ca fiind o lipsa de aspiratie, pentru generatia Y reprezinta o adaptare la ce se intampla in jur. Pentru ca nu vad modalitati prin care pot contribui la schimbare, prefera sa se adapteze la ce se intampla.

Protejarea
Un alt lucru esential este faptul ca in Romania generatia Y este o generatie de copii doriti, spre deosebire de X, numiti si decretei. Consecinta naturala a acestui lucru este o protectie mai mare primita din partea parintilor si, totodata, o autonomie mai scazuta. O alta coordonata este ca parintii, la fel ca online-ul, le dau si ei acces liber la orice, lucru ce contribuie la pasivitatea remarcata anterior.

Aspectul pozitiv este ca spre deosebire de generatiile anterioare, generatia Y are o relatie mai buna cu parintii. Copiii isi gasesc eroii in familia nucleara, in special la mama, care ramane singura constanta in raport cu rapiditatea cu care se desfasoara totul in jur. In acelasi timp, prezenta tatalui este mai putin investita emotional.

Tangibilitatea
Intr-o lume supradigitalizata si in contextul in care totul se afla in cloud, se creeaza nevoia de tangibilitate: to have and to hold. O conexiune mai buna are loc cu acele branduri la care tinerii au acces, pe care le pot atinge: telefoane, haine, cosmetice. Marcile tangibile contribuie la exprimarea propriei identitati. Acesti tineri sunt fericiti cu brandurile pe care si le permit, pentru ca stiu ca moda va trece la fel de repede si prin urmare nu vor privi brandurile alese ca pe un compromis.

Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow si a avut loc pe 21 si 22 octombrie la Hotel Ramada. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related