Despre promotii cu un consumator usor de atras in mrejele lor

Despre promotii cu un consumator usor de atras in mrejele lor

Mi-a placut foarte tare sinceritatea campaniei create de McCann pentru Sprite anul trecut , care spune adevarul despre promotii, si nu pentru ca mi-a comunicat ceva ce nu stiam deja, ci pentru ca a fost prima care mi-a spus-o in felul acesta. Da, frate, cand te duci la scoala cu un ghiozdan tapetat cu logo-ul Sprite, nu faci altceva decat sa faci reclama brandului. Nu iti cresti cota in niciun fel in fata colegilor, pentru ca toata lumea stie ca l-ai castigat la promotie. Si ce daca?

Bine, asta nu inseamna ca m-a si convins sa particip la promotie. Pentru mine, purtatul hainelor sau al accesorilor care au inscrise pe ele cate un logo, chit ca e al unei case de moda celebre sau al unui producator de sucuri, e similar cu purtarea inscrisurilor unor partide politice: nu am gasit inca unul care sa ma faca sa fiu atat de mandru ca avem viziuni comune incat sa-mi pun numele lui in piept. Prefer discretia.

Insa, cand vine vorba de promotii care nu-ti ofera tricouri si sepci, ci mecanisme pe principiul 2+1, eu sunt consumatorul ideal. Le caut: cumpar banane stricate doar pentru ca sunt ieftine, imi pun in cos conserve de ton doar pentru ca au lipite de ele alte conserve mai mici, cu porumb, si, o data, am cumparat o revista culinara doar pentru ca am primit cadou niste instrumente de bucatarie. Nu le-am folosit niciodata, salata de ton nu presupune eforturi prea mari.

Oricat as vrea eu sa ma simt special, nu sunt singurul. Conform datelor prezentate de Daedalus Millward Brown la conferinta Promotions Now 2013, consumatorul roman este din ce in ce mai orientat spre promotii, pe care le cauta proactiv si le arbitreaza. Ultima parte, cea cu “arbitreaza”, imi suna ca o provocare foarte mare pentru branduri. Consumatorul nu mai pune botul chiar la orice promotie (in afara de mine), ci le cauta pe alea mai avantajoase, comunicate destept.

Asta e o chestie de inteles. Uitandu-ma in raportul de cercetare  "Finding the Middle Class", realizat de eResearch sub umbrela SMARK Research, am aflat ca reprezentantii Middle Class din Romania cheltuiesc cam 900 de lei pe luna pentru mancare si placeri mundane. Desi suma pare mare in comparatie cu cea cheltuita de Lower Class pe aceste lucruri (in jur de 350 de lei), nu e. Mai ales daca esti tanar si viata sociala iti face cu ochiul ca si cum ar avea o reactie alergica. “Deciziile de cumparare sunt cerebrale si bine planificate, iar loialitatea pentru un anumit brand e greu de incalcat.” Asta daca cel concurent nu are o promotie care te trimite la New York, numai ca azi parca toate brandurile au o astfel de promotie.

Si uite asa ne intoarcem la creativitate, caci acolo se face diferenta. Am vazut asta si in cazurile de promotii internationale, la care as fi dat orice sa particip, sau la cele romanesti, de Valentine’s Day, care nici alea nu au fost de lepadat (mai ales daca iti place sa vezi multe inimioare). Si stim asta si de la Promotions Now 2013, unde cam toata lumea a vorbit de creativitatea si diferentiere intre promotii. Discutia va continua si anul acesta.

Promotions Now 2014 va avea loc intre 6 si 7 martie si, pana acum, va pot spune ca Daniel Enescu (Managing Partner, Daedalus Millward Brown)  o sa vobeasca despre ce e important in realizarea unui spot pentru o promotie, pe baza celor mai noi tehnici de neuromarketing.  Sau ca Nir Refah (General Manager, MRM Worldwide Romania) o sa ne dea sfaturi despre promotiile in spatiul digital si ca o sa aflam care a fost cea mai buna promotie realizata de o agentie romaneasca in 2013. Poate asa o sa se mai destepte si consumatorul din mine.

Promotions Now 2014 este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Solutions provider al evenimentului este AdProduction.

AdProduction a fost infiintata in 2002 si pune la dispozitia clientilor servicii de print outdoor si indoor, alaturi de produse de semnalistica si POSM-uri. La acestea se adauga competente – de la design la productia in house si ulterior pana la montaje in locatiile clientilor.

Creative food partner este frufru. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Catavencii, Forbes, BestJobs, Zumzi, Wall-Street, Port.ro, 24FUN, HotNews, Ziare.com, Business24, The Institute, IAA, UAPR, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, Radio Guerrilla.

SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related