Maria Belu (Click! Pofta Buna): Preferintele culinare ale romanilor s-au rafinat datorita presei

Maria Belu (Click! Pofta Buna): Preferintele culinare ale romanilor s-au rafinat datorita presei

Au trecut vremurile in care gospodinele aveau caiete de retete scrise de mana, pastrate cu sfintenie in vreun sertar, langa tacamurile alea scumpe. Astazi, revistele si internetul sunt sursele de inspiratie pentru oricine, lucru care nu mi se pare deloc rau. Ca bucatar amator de nevoie, mi se pare extraordinar ca tot ce ma desparte de un sufleu cu dovlecei e doar un click sau un drum pana la chioscul de ziare.

Datorita exploziei de retete si show-uri culinare din media, orice roman viseaza sa fie Chef. Am vrut sa vedem daca asta inseamna ca se renunta la retetele traditionale, dar si ce-i atrage cel mai tare pe amatori intr-o revista culinara, asa ca am stat de vorba cu Maria Belu (Editor coordonator, Click! Pofta buna!) despre piata de publishing de la noi. Pe doamna Belu vor avea ocazia sa o cunoasca toti publicitarii gastronomi, pentru ca face parte din juriul  Cupei Agentiilor la Gatit FLORIOL, aromata de Coseli, sarbatorita de Privileg Catering si savurata cu Staropramen: un eveniment pentru profesionisti, fara doar si poate. Tot ce trebuie sa faca e sa intre pe site pana pe 12 martie si sa completeze formularul, ca sa-l trimita mai apoi la adresa [email protected]. Taxa de participare este de 200 eur/echipa. 

SMARK: Cine citeste Click! Pofta buna? Cui i se adreseaza revista?
Maria Belu: Publicul nostru tinta sunt femeile, din mediul urban, cu studii medii (si superioare) cu venituri mici si medii, cu varste cuprinse intre 25 si 65 de ani, interesate de gatit si de arta culinara.

SMARK: Ce tiraj are revista?
Maria Belu: Peste 55.000 de exemplare.

SMARK: Care sunt principalele directii de continut?
Maria Belu: In primul rand oferim retete simple, usor de preparat si cu ingrediente pe masura buzunarului oricarui roman, fara sa uitam de traditii si renuntand insa la bucataria mai grea. Incercam, unde se poate, sa adaptam retetele traditionale la un mod de viata sanatos. In Transilvania se fac multe preparate cu rantas, iar noi incercam, unde se poate, sa dam o varianta la reteta, dar avem grija sa nu pierdem gustul „acela“.

SMARK: Cum difera continutul de pe site de cel din revista?
Maria Belu: Aici avem, in primul rand, un public mai tanar, care intra pe site ca sa afle noutati din domeniu si sa se inspire cum sa faca un preparat. Retetele de pe site sunt, unele dintre ele, cu ingrediente mai scumpe, pentru oameni cu ceva mai multi bani si care vor sa experimenteze.

SMARK: Cum s-au schimbat preferintele culinare ale romanilor in ultimii ani si cat de mult au fost influentate de mass media?
Maria Belu: Tot ce este legat de domeniul gastronomic, emisiuni, bloguri culinare si reviste pe print au prins foarte bine la public: cei tineri care vor sa experimenteze, precum si cei mai in varsta. Exista o intreaga comunitate care dezbate zilnic aceste lucruri. Fac schimb de retete si se documenteaza ce si cum sa gateasca. Totul este mult mai rafinat.

SMARK: Care sunt tendintele culinare pentru 2014? Mai sunt retetele traditionale la baza bucatariei romanului din 2014 sau ii place sa experimenteze?
Maria Belu: Tendinta bucatariei, in general, este simplitatea. Cu cateva ingrediente de calitate se pot face mancaruri savuroase. Toti chefii de la noi, si avem cativa foarte talentati si tineri - Silvian Scornea, Marian Lupu, Nicolai Tand - spun ca asta este viitorul bucatariei: simplitatea. Imi aduc aminte ca in urma cu niste ani, cand au aparut restaurantele thailandeze si chinezesti la noi, patronii si bucatarii acelor restaurante erau incantati, deoarece romanii au primit foarte bine aceste preparate foarte simple si care se gatesc foarte rapid.

Parerea mea este ca, totusi, nu trebuie sa uitam bucataria romaneasca. Ea este la fel de savuroasa, daca este gatita cum trebuie, ca orice alta bucatarie. De exemplu, peste tot in lumea asta se fac carnati, dar parca nicaieri nu sunt asa de gustosi ca cei din Maramures, Bucovina, Oltenia sau de aici de la noi, din Bucuresti. Eu ma refer aici la cei preparati de gospodari in bucataria lor dupa retete mostenite din generatie in generatie. Acolo e savoarea si povestea! Exemplele sunt foarte multe. Noi trebuie sa constientizam ca inca nu am descoperit toate preparatele romanesti. Ar fi pacat sa ne pierdem retetele traditionale! Uite, vezi, de-aia existam noi, ca sa nu lasam sa se piarda nimic din tainele bucatariei romanesti!

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related