Cumparaturile online, diferente intre barbati si femei

Cumparaturile online, diferente intre barbati si femei

Desi retailerii considerau ca majoritatea cumparatorilor sunt femei, recent, numarul barbatilor care fac cumparaturi online a crescut considerabil. Conform unui studiu realizat de Shopzilla in Statele Unite ale Americii, comportamentul barbatilor si al femeilor in ceea ce priveste cumparaturile online este foarte asemanator.

Majoritatea cumparaturilor online, in cazul ambelor sexe, sunt facute de pe un desktop (87% in cazul barbatilor, 82% pentru femei). Urmatorul device folosit este iPad-ul, de catre 13% dintre femei si 10% dintre barbati. Majoritatea comenzilor au fost facute de acasa (de catre 84% dintre femei si 81% dintre barbati). Doar 15% dintre barbati si 13% dintre femei si-au facut cele mai recente cumparaturi in timp ce erau la serviciu.

12% dintre barbati au spus ca au vazut un produs in magazin si apoi l-au cumparat online, in timp ce 76% au cumparat produsul fara sa il caute in prealabil in magazine pentru a face o comparatie intre preturi.

Pretul este important atat pentru femei, cat si pentru barbati, 77% dintre femei si 74% dintre barbati spunand ca pretul a influentat decizia de cumparare, in timp ce 80% dintre barbati si 79% dintre femei au cumparat un produs de la magazinul care oferea cel mai bun pret. Livrarea gratuita este de asemenea un diferentiator important, 60% dintre cumparatori, atat femei, cat si barbati, spunand ca au ales magazinul care oferea livrare gratuita. Totusi, femeile sunt cele care cauta oferte si chilipiruri. Doar 57% dintre barbati, in comparatie cu 71% dintre femei, au cumparat produse reduse.

In timp ce femeile sunt mai atrase de ofertele pe care le primesc pe e-mail, barbatii sunt mai predispusi sa gaseasca produse care ii intereseaza cand navigheaza pe internet. Asadar, pentru brandurile care targeteaza barbati, cele mai eficiente sunt campaniile de paid search marketing.

Conform raportului de cercetare “Barbatul - de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse Group sub umbrela SMARK Research, in Romania, aproximativ 40% dintre barbati au facut macar o data cumparaturi online, activitate cel mai des intalnita la barbatii din Transilvania.

Cele mai raspandite sunt achizitiile de imbracaminte, devansand produsele electronice sau serviciile turistice. De asemenea, o proportie insemnata o reprezinta cumparaturile pentru amenajarea casei, produsele pentru copii si biletele pentru diverse evenimente.

Mai multe despre preferintele barbatilor in ceea ce priveste cumparaturile, dar si despre stilul de viata, preferintele si tipologiile in care se incadreaza acestia, puteti citi in raportul "Barbatul – de la arc la shopping cart”.

"Barbatul – de la arc la shopping cart” este cel de-al noualea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research. Partenerii media sunt: SMARK, IQads, IAA, UAPR, Money.ro, BIZ, WallStreet.ro, Realitatea.net si Radio Guerrilla.

Lighthouse Group este companie de research ce activeaza pe piata din Romania din 2002. Cu o experienta vasta in multiple categorii de consum, ofera servicii de cercetare personalizate si strategic orientate, actionand conform principiului "Actionable Answers to Relevant Questions".

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.


Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related