Cum inspira catalogul IKEA directia de comunicare a companiei

Cum inspira catalogul IKEA directia de comunicare a companiei

In fiecare an, IKEA lanseaza la nivel global un nou catalog, care vine cu o noua tema si totodata cu o noua directie de comunicare, implementata local in fiecare tara in care magazinul este prezent. Am vorbit cu Mihaela Muresan (Deputy Marketing Manager, IKEA South East Europe) despre cum este comunicata tema fiecarui catalog, despre preferintele consumatorilor IKEA si noutatile aduse anul acesta de aplicatia de mobil IKEA Catalog.


Catalogul Ikea 2014

Catalogul
Cel mai important instrument de marketing pentru IKEA este catalogul, care se lanseaza in fiecare an la 1 septembrie si este valabil un an. Catalogul este distribuit in toata lumea, in zonele din proximitatea magazinelor. In Romania, catalogul se distribuie prin metoda door-to-door (agatat de clanta) intr-un interval de 3 saptamani - 10 zile inainte, 10 zile dupa 1 septembrie, in tot Bucurestiul, plus zonele din jurul Bucurestiului, inclusiv Ploiesti. Anul acesta, numarul de cataloage distribuite a fost de aproximativ 950 de mii de exemplare. Pana acum au fost opt cataloage, fiecare cu o tema proprie pe care se pune accentul atat in magazin, cat si in campania de promovare. Preturile din catalog sunt garantate, ceea ce inseamna ca ele nu pot creste pe parcursul valabilitatii acestuia, pot doar sa scada.

Anul 2013 a fost anul textilelor, tema catalogului fiind Living with Textiles, iar campania a vorbit despre schimbarile care se pot face in casa, cu resurse putine, cu ajutorul textilelor. Catalogul anului 2014, „Bucura-te de fiecare moment acasa”, are ca tema principala momentele frumoase petrecute acasa. Catalogul include, pe langa gama de mobila si accesorii, fotografii cu roomset-uri care ilustreaza  momente din viata de zi cu zi: pregatirea mesei, povestile dinainte de culcare, jocuri intre frati etc.

"E o tema care pune accent pe familie, inclusiv pe copii, si pe cat de mult inseamna momentele mici pe care noi le petrecem cu familia, cu copiii, cand ne bucuram de lucrurile marunte de fiecare zi. Acasa nu e doar un ansamblu de pereti, de mobila si de obiecte, ci inseamna toate trairile pe care le avem cu familia si cu cei dragi si tocmai asta a incercat si catalogul din 2014 sa arate", a spus Mihaela Muresan.

Campania de promovare
Pornind de la tema principala a catalogului se desfasoara si campania de comunicare, care are mai multe directii: print, online, social media si outdoor. Desi tema catalogului este aceeasi la nivel global, la nivel local fiecare tara decide cum alege sa o ilustreze si sa o promoveze.

In prezent, la noi in tara ruleaza o campanie dedicata vietii alaturi de copii, care a inceput in luna februarie.

Pe langa panourile clasice de outdoor, campania a inclus si proiecte speciale in statiile de metrou, cu scaune de copii fixate langa scaunele clasice de pe peron:

Dar si un proiect special in mall-uri, cu tabureti si masuratori lipite pe oglinzile din  bai:

IKEA colaboreaza cu Punct Advertising pe partea de creatie, cu Kinecto pe digital, cu Media Investement pe media si cu THE PRACTICE in ce priveste partea de PR si social media.

IKEA PS
La un interval aproximativ de 4 ani, designerii IKEA, care in mod normal trebuie sa conceapa produsele incepand de la eticheta de pret, tinand cont de materiale, de liniile de productie existente si de posibilitatile de inovatie, de transportarea produselor in pachete plate – toate lucrurile care inseamna impreuna Conceptul IKEA, pot sa-si dea frau liber imaginatiei si sa compuna produse care sa iasa in evidenta prin designul unic. Aceste produse cu design deosebit se gasesc in magazin sub numele de IKEA PS (Post-Scriptum): "mai avem ceva in plus de spus despre design". Astfel, produse care sunt reprezentative pentru declaratia IKEA asupra design-ului devin accesibile celor mai multi oameni, tocmai pentru ca respecta intru totul regulile Conceptului IKEA. O noua colectie este lansata odata la 4 ani, iar apoi produsele raman permanent in gama, spre deosebire de colectiile limitate, care se gasesc in magazin doar pentru o perioada scurta de timp.

Comportamentul de consum
Conform datelor din raportul de cercetare "Finding the Middle Class", realizat de eResearch sub umbrela SMARK Research, romanii isi petrec cea mai mare parte a timpului liber indoor. Tema catalogului de anul aceste se pliaza si ea pe aceste rezultate, IKEA alegand sa vorbeasca anul acesta tocmai despre importanta fiecarui moment petrecut acasa si de rolul pe care il joaca fiecare piesa de mobilier in crearea de noi povesti.

Aplicatia pentru mobil
Aplicatia IKEA Catalog este disponibila de mai multi ani, dar ea se schimba odata cu lansarea fiecarui nou catalog. Una dintre optiunile care au fost incorporate anul acesta a fost augmented reality. Cu ajutorul unei fotografii a camerelor proprii, utilizatorii puteau sa isi decoreze virtual casa cu 100 de produse IKEA disponibile in aplicatie. In ultimii 3 ani, aplicatia a avut peste 70.000 de download-uri, iar in ultimele 6 luni aplicatia a fost folosita de aproximativ 50.000 de ori.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related