Doua branduri care isi spala pacatele sponsorizand evenimente sportive

Doua branduri care isi spala pacatele sponsorizand evenimente sportive

O cutie de 330 de ml de Coca-Cola contine 39 de grame de zahar, o sticla de jumatate are 65 de grame si un litru de Cola ajunge la 108 grame. Si cantitatea de zahar nu e singurul pacat de care consumatorii acuza brandul de bauturi racoritoare. Am vazut cu totii, online, experimentele in care diverse lucruri erau lasate peste noapte intr-un pahar de Coca-Cola. Perceptia, cel putin in randul unora dintre consumatori, este ca bautura Coca-Cola nu este neaparat cea mai sanatoasa. La fel s-a spus si despre mancarea de la McDonald's, care a fost supusa de-a lungul timpului unei varietati largi de suspiciuni, pornind de la originea carnii si a legumelor folosite si incheiand cu intrebarea: de ce nu se degradeaza produsele de la McDonald's la fel de repede ca mancarea obisnuita?

Ca sa combata aceste perceptii, cei doi advertiseri au avut de-a lungul timpului tot felul de initiative pentru a schimba parerea consumatorilor despre branduri. De exemplu, McDonald's a lansat in Canada campania “Our Food. Your Questions”, prin care s-au straduit sa raspunda la toate intrebarile publicului si sa creasca, in felul asta, gradul de transparenta al companiei.

O alta cale prin care Coca-Cola si McDonald's si-au propus sa schimbe aceasta perceptie este sustinrea miscarii si a unui stil de viata sanatos. De aceea, pe parcursul timpului, cele doua branduri au sposorizat maratoane, cupe de fotbal, cricket, basketball etc. De exemplu, brandul de bauturi racoritoare a fost primul sponsor comercial al Jocurilor Olimpice, care au avut loc in 1928 in Amsterdam, din 1978 sponsorizeaza Cupa FIFA si alte competitii organizate de Federatia Internationala de Fotbal.

Coca-Cola are o intreaga istorie care include consolidarea unor relatii cu Liga Majora de Fotbal, Liga Nationala de Fotbal, Asociatia Nationala de Basket sau Liga Nationala de Hockey. Totodata, si McDonald's e un mare sustinator al sporturilor, mai ales al celor intreprinse de comunitatile locale (de exemplu, hockey-ul din Canada), si a sponsorizat numeroase masini participante la NASCAR, IndyCar Series, campionatul licean de basket jucat de canadieni si americani – McDonald's All-American Game sau a sustinut construirea Uytengsu Aquatics Center (Fost McDonald's Olympic Swim Stadium).

Ambele branduri sunt sponsori cu traditie ai Jocurilor Olimpice si au fost parteneri si pentru Olimpiada de la Sochi, din februarie 2014. Parte din planul de comunicare McDonald's a fost si campania de social media, in care fanii au fost incurajati sa posteze mesaje lor cu hashtag-ul #CheersToSochi sau direct pe website-ul dedicat. Atletii urmau sa primeasca mesajele si sa le printeze, urmand sa si poarte panglicile cu urarile lor preferate. Coca-Cola a avut executii TV, online, direct marketing si parteneriate cu atleti pentru a-si promova statutul de sponsor al Jocurilor Olimpice de la Sochi. Una dintre platformele de comunicare a fost un website care genera cutii virtuale de Cola cu o varietate de nume, can-uri care puteau fi distribuite in social media.

Pentru McDonald's si Coca-Cola sponsorizarea Jocurilor Olimpice de la Sochi a reusit sa aduca frustrari in randul consumatorilor din comunitatea LGBT, avand in vedere toata controversa din jurul politicii homofobe rusesti. De aceea activistii LGBT au deturnat campaniile de social media, fortand McDonald's sa nu mai foloseasca hashtag-ul si Coca-Cola sa inchida website-ul generator de nume. Ceea ce, cu siguranta, a daunat si incercarii de a consolida imaginea de sustinator al unui stil de viata sanatos la care lucrau despre cele doua branduri.

Sunt multe de invatat din povestea Coca-Cola si McDonald's la Jocurile Olimpice de la Sochi, dar sa lasam deocamdata activitatea brandurilor dincolo de granite. Sa ne concentram putin si pe relatia brandurilor cu sportului, asa cum se desfasoara ea pe plan local. Vedeti in raportul de cercetare “SPORT IN ROMANIA – The link between brands, companies and sports”, dezvoltat de Quantix Marketing Research sub umbrela SMARK Research, cateva repere istorice, comportamente si atitudini legate de sport in Romania si oportunitatile pe care brandurile le pot exploata.

Quantix Marketing Consulting este o companie specializata in cercetare de marketing si consultanta strategica. Quantix este partenerul tehnic al proiectelor SMARK Research si dezvoltatorul unor servicii particularizate in domeniul cercetarii si consultantei, create pentru a maximiza impactul de business al insight-urilor. O companie locala de tip antreprenorial, Quantix este initiatoarea platformei Sport Insights, care ofera informatii relevante si consultanta brandurilor si companiilor implicate in lumea sportului.

Inovaction Market Research este o companie care opereaza in industria in rapida dezvoltare de cercetare de marketing online din Romania. Fondata in 2006, Inovaction Market Research este specializata in oferirea de servicii de colectare de date si procesare de date pentru diferite tipuri de clienti. Agentia are acoperire nationala si este furnizorul raspunsurilor panelului pentru acest studiu.

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related