Brands & Communities 2014: Evenimente sportive din Romania in jurul carora se strang comunitati

Brands & Communities 2014: Evenimente sportive din Romania in jurul carora se strang comunitati

Tot mai multe branduri se asociaza cu sportul si tot mai multi oameni devin sportivi amatori. Lipsa datelor efective din piata a determinat realizarea unui raport de cercetare de catre Quantix si SMARK Research - SPORT IN ROMANIA – The link between companies, brands and sports pentru a afla perspectiva populatiei adulte urbane din Romania in calitate de practicanti de sport, dar si drept spectatori.

Cosmin Nae (Executive Director, Quantix Marketing Consulting) a prezentat cateva dintre rezultatele studiului in prima zi de Brands & Communities 2014:

- Varsta medie la care se invata mersul pe bicicleta: 8 ani
- Cel mai apreciat alergator din Romania: Gabi Szabo
- Directia principala in care romanii cred ca brandurile si companiile trebuie sa investeasca in sport in Romania: Copiii
- Sporturile favorite ale spectatorilor romani, indiferent ca sunt practicate sau nu: fotbal pentru barbati vs. patinaj artistic pentru femei

Brandurile si comunitatile sportive
De interes pentru branduri trebuie sa fie deopotriva spectatorii si practicantii de sport.

Sa fii spectator de sport nu inseamna a fi pasiv, ci a consuma, a fi informat, a interactiona cu altii. Sportul prin insasi natura sa genereaza foarte multa pasiune, care este acolo, nu e generata de branduri. Brandurile nu au un rol mesiatic, nu genereaza ele comunitati.

Important la capitolul branduri si practicanti de sport este, spre exemplu, perceptia ca sporturile individuale (schi, ciclism) se practica tot individual. Cosmin ne-a amintit ca ideea e gresita: mii de oameni practica sporturi individuale impreuna, nu se intalnesc doar o data pe an, sunt in comunitati virtuale si in comunitati reale care se intalnesc periodic.

El a dat si 2 exemple din Romania: Traiesc Sanatos, comunitate de alergatori (nu sunt profesionisti, sunt oameni de birou care au inceput sa se intalneasca si sa practice, amatori care au pornit de la o pasiune comuna) si Nike Running Club (peste 1500 de oameni participanti la evenimentele lor; oamenii se intalnesc, se antreneaza, comunica). Concluzie: sportul atrage oamenii in mod normal si nu doar in online.

Cosmin a incheiat spunand ca in Romania e loc de implicarea brandurilor in sport, comunitatile se afla la inceput si, in consecinta, multi oameni sunt atrasi spre fenomenul sportiv.

Inca un exemplu de comunitate sportiva din Romania ni l-a dat Oana Nastase (Director BRCA, Bucharest Running Club Association): Bucharest Running Club.

Ea a inceput spunandu-ne ca alergatul este cel mai practicat sport din lume; in lume se vand peste 150 de milioane de pantofi de sport anual si alergatul este sportul de masa care anima cei mai multi oameni si misca cele mai multe branduri.

In 2008 in Romania existau numai 2 evenimente de alergare, iar in 2014, avem 100 de evenimente de alergare. Daca in 2008 participantii la Maratonul International Bucuresti au insumat sub o mie de persoane, in 2013 la un singur eveniment erau peste 8000 de participanti. In 2008, 80% dintre participanti erau barbati, iar in 2013, 57% au fost barbati si 42% femei. Numarul de straini participanti a crescut si el, ajungand in prezent la peste o mie.

Alergatorii care practica constant au de regula intre 31-40 si peste 40 de ani. Nu sunt someri, sunt oameni activi profesional, antreprenori sau oameni din companii internationale etc.

In 2008 in Romania existau numai 2 evenimente de alergare, iar in 2014, avem 100 de evenimente de alergare. Daca in 2008 participantii la Maratonul International Bucuresti au insumat sub o mie de persoane, in 2013 la un singur eveniment erau peste 8000 de participanti. In 2008, 80% dintre participanti erau barbati, iar in 2013, 57% au fost barbati si 42% femei. Numarul de straini participanti a crescut si el, ajungand in prezent la peste o mie.

Alergatorii care practica constant au de regula intre 31-40 si peste 40 de ani. Nu sunt someri, sunt oameni activi profesional, antreprenori sau oameni din companii internationale etc.

Brands & Communities 2014 este un eveniment care face parte din seria SMARK KnowHow, antrenat de Ascendis, depozitat de Euroministorage si aromat de NESCAFE. Strategi ai datelor sunt Spoon.

Nestle Professional se adreseaza canalului Out of Home prin portofoliu de produse culinare si solutii de bauturi calde marca NESCAFE, oferite prin intermediul operatorilor sai. Prin intermediul acestora Nestle Professional ofera consumatorilor posibilitatea de a consuma bauturi de calitate, in afara casei, respectiv la birou, la cumparaturi sau in  spatii publice cu trafic ridicat (gari, statii de autobuz, institutii publice).

Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Agrafa, Forbes, Wall-Street, HotNews, Ziare.com, Business24, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, The Institute, IAA, UAPR, Catavencii, BestJobs, Zumzi, Port.ro, 24FUN, Marketing Portal, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.

SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related