In randul tinerilor din Romania, numarul posesorilor de tablete s-a dublat in perioada martie 2013 – martie 2014

In randul tinerilor din Romania, numarul posesorilor de tablete s-a dublat in perioada martie 2013 – martie 2014

Raportul de cercetare YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum este primul studiu local care identifica evolutia tinerilor pe parcursul unui an de zile. Printr-o cercetare sistematizata, recurenta, studiul urmareste cele mai importante elemente de referinta despre tinerii din Romania si surprinde evolutia lor in timp. Acest barometru indeplineste atat un rol social si cultural, facand lumina asupra unor aspecte despre tineri prezentate frecvent in spatiul public fara o baza critica, dar si unul legat de brandurile care vizeaza tinerii, concentrand informatii actionabile in zona de business.

Cercetarea YouBUS  2013-2014 are la baza o abordare cantitativa complexa, dedicata segmentului tinerilor, realizata pe un esantion reprezentativ la nivelul populatiei din Romania, cu varsta intre  14-26 ani (3.776 de persoane). Raportul de cercetare reuneste date culese in intervalul de 13 luni dintre martie 2013 - martie 2014, reusind astfel sa evidentieze tendinte si dinamica acestora pentru un set de obiective foarte diverse: de la cumparare si consum, la atitudini, la activitati si interese.

Cercetarea este in continua desfasurare, acesta fiind un avantaj fata de studiile clasice, permitand oricarei parti interesate, dincolo de rapoartele periodice, sa faca zoom pe anumite teme punctuale de interes, introducand propriile intrebari. YouBUS 2013 – 2014 este realizat in cadrul platformei Youth Monitor, de catre Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting, fiind cel de-al 12-lea raport din seria SMARK Research.

Dintre cele mai importante aspecte abordate de studiu amintim:

-          Modul in care se raporteaza tinerii la munca si noroc, calatorii, educatie, voluntariat, evenimente culturale si distractie, sport si aer liber;

-          Incidenta cumparaturilor online site-urile preferate si categoriile de interes;

-          Incidenta de consum si cumparare, precum si brandurile preferate pentru categoriile: mancare si bauturi, ingrijire personala, electronice si bunuri durabile, servicii;

-          Bugetul tinerilor din perspectiva structurii cheltuielilor, cheltuielile majore planificate si optimismul financiar;

-          Branduri: preferinte pe toate categoriile de produse si servicii relevante;

-          Atitudini: optimism vs. pesimism, satisfactia in legatura cu relatiile familiale/sociale, institutii publice locale si internationale, mediul privat, presa, produsele romanesti, nivelul preturilor, conditii de locuit, resursele financiare sau standardul de viata in general.

Cateva din concluziile care reies din raport ne spun ca:

-          Aproape toti tinerii, indiferent de varsta, se implica direct in cumparaturile care ii privesc.

-          Mai putine fete cumpara online decat baieti si mai putin de un tanar din sase se avanta sa comande online din strainatate. Zona Bucuresti-Ilfov conduce clasamentul, cu 34% dintre respondenti cumparand in ultima luna online.

-          Numarul detinatorilor de tablete continua sa creasca, dublandu-si volumul in perioada martie 2013 - martie 2014. Intentiile de cumparare pentru tablete sunt mai mari in mediul rural fata de mediul urban.

-          Mai mult de o treime dintre baieti joaca la loto, pariuri sportive sau jocuri de noroc.

-          Ingrijirea personala este categoria, din cele investigate, cu cel mai mare ecart intre comportamentul de cumparare si cel de utilizare. Pe categoria pasta de dinti, continua suprematia Colgate, cu cel mai mic market share inregistrat in zona Bucuresti-Ilfov.

Avand la baza analize de trend si overall, raportul permite sectoarelor si brandurilor interesate de tineri sa coreleze fluctuatii ale indicatorilor de preferinta si consum cu sezonalitatea si chiar cu impactul actiunilor de marketing pe care le initiaza ele sau concurentii. Culegerea recurenta si lunara a datelor maximizeaza valoarea analizelor si acuratetea insight-urilor, eliminand astfel anumite distorsiuni rezultate din campanii intensive de comunicare si exclusivitatea „starii de fapt” suprinse in cercetarile ad-hoc. In contextul in care tinerii reprezinta cel mai dinamic segment de piata, YouBUS 2013 – 2014 are meritul de a lega cererea si oferta, fiind „adaptat metodologic pentru a lua permanent pulsul unei piete de referinta pentru majoritatea producatorilor si furnizorilor de produse si servicii” (Vintila Mihailescu). Acest lucru este cu atat mai important cu cat datele se aduna in timp si configureaza trenduri.

Youth Monitor este prima platforma de cercetare cu focus pe tinerii din Romania, functionand ca un conector social si de marketing intre factorii de decizie din diverse domenii si tinerii romani.

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related