Ce premii si cadouri i-ar bucura cel mai mult pe tinerii romani

Ce premii si cadouri i-ar bucura cel mai mult pe tinerii romani

Sunt multe contexte in care a devenit o obligatie sociala sa faci un cadou. De la imprumutata traditie cu Secret Santa care a aparut prin birouri, la clasicele aniversari de zi, de nume, petreceri de casa noua (sau poate mai potrivit spus, garsoniera noua) si altele din categoria sarbatori nationale.

Din rezultatele unui raport Youth Monitor, aflam ca traditia cadourilor nu a palit deloc nici printre tinerii romani: 98% dintre cei cu varste cuprinse intre 14 si 26 de ani au declarat ca vor cumpara cel mai probabil cadouri de sarbatori, de obicei pentru 5-6 persoane. Cei mai multi au spus ca pregatesc pentru asta o suma de aproximativ 350 de lei. Raportat la veniturile tinerilor, suma e uriasa. Mai mult de trei sferturi dintre tinerii romani  au venituri proprii (ale lor sau primite) de sub 1.500 de lei pe luna, arata  raportului de cercetare YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum, primul studiu din Romania care urmareste evolutia tinerilor romani pe o perioada lunga, de 1 an de zile. Raportul surprinde astfel fluctuatiile preferintelor de consum ale tinerilor si modul in care sunt influentati acestia de factori externi (sezon, actiuni ale brandurilor).

Ce isi doresc sa primeasca tinerii

La capitolul dorinte, balanta se inclina mult in favoarea produselor IT, a telefoanelor si a tabletelor. Iar din procente reiese clar ca fetele reprezinta un segment de public cel putin la fel de interesat de tehnologie ca baietii. 

Telefoanele mobile ocupa primul loc atat pe lista fetelor, cat si pe lista baietilor, cu o medie de generala de 18%. De remarcat: procentul de fete care isi doresc un telefon mobil e usor mai ridicat decat cel al baietilor (19% fata de 17%).

Cu 13% dintre procente, pe locul doi se afla hainele (17% dintre fete si-ar dori sa primeasca fata de doar 8% dintre baieti). Pe locul al treilea in topul general cu un procent de 12% se afla produsele IT (11% fata de 13% pentru baieti). Inca o observatie: la categoria de varsta 22-26 de ani, produsele IT au reusit sa si surclaseze telefoanele mobile si hainele.

6% dintre respondenti isi doresc tablete, iar produsul e mai dorit de fete (8%) decat de baieti (4%). Tabletele se afla chiar deasupra bijuteriilor (doar 6% dintre fetele intervievate au spus ca ar vrea bijuterii) si parfumurilor (5%). Tableta e un cadou popular in special printre adolescenti (categoria de varsta 14-17 ani au optat pentru tableta in proportie de 9%), in timp ce la celelalte categorii de varsta procentele au fost mai mici: 4% (18-21 ani) si 5% (22-26 ani).

O diferenta mare in privinta fetelor si baietilor s-a remarcat cand a venit vorba de automobile – 8% dintre baieti isi doresc sa primeasca un automobil, in timp ce numai 2% dintre fete au bifat aceasta optiune.

Asteptarile tinerilor privind cadourile

Tinerii stiu ce cadouri si-ar dori, dar nu se asteapta sa le si primeasca. Asteptarile lor difera de dorinte, primele 3 pozitii din clasamentul asteptarilor fiind ocupate de categoriile imbracaminte (27%), bijuterii (7%) si parfumuri (7%). Relevant aici e  ca un procent mare de tineri au bifat optiunea Nu stiu/Nu raspund (33%). Ceva mai mari decat media au fost asteptarile categoriei 14-17 ani, respectiv ale fetelor, de a primi haine in dar.

Ce intentioneaza tinerii sa ofere drept cadou

Intentiile de cumparare ale tinerilor sunt consistente cu asteptarile lor, dar mai putin cu ceea ce isi doresc. Hainele se mentin pe primul loc, cu un procent in jur de 50% indiferent de categoria de varsta. Astfel, intre adolescenti (14-17 ani) optiunea hainelor insumeaza peste 60%, iar in categoriile 18-21 de ani respectiv 22-26 de ani, 44% si 50%. Daca privim situatia in functie de gen, 41% dintre baieti ar intentiona sa cumpere haine pe post de cadou pentru altii, iar 61% dintre fete ar face acelasi lucru.

Urmatoarele produse pe care tinerii planuiesc sa le ofere in dar sunt parfumurile (17%), bijuteriile (16%) si cosmeticele (9%). Acestea pot fi considerate cadouri consacrate prin practica si prin modalitatile de comercializare: in magazinele de bijuterii exista si ambalaje speciale pentru cadouri, la fel in parfumerii, iar cosmeticele apar si ele frecvent in varianta gift pack.

Produsele IT, telefoanele, tabletele si produsele audio-video, chiar daca sunt cele mai dorite, nu sunt daruite decat in masura foarte mica (in jur de 3-4%).

Aparent, daca vrei sa mergi la sigur, poti cumpara oricui un produs tehnologic - va fi si foarte surprins, si recunoscator. Iar ca promotiile de orice fel sa fie privite mai bine de tineri, trebuie sa le ofere acces la ultima generatie de device-uri tech. Daca totusi tehnologia e prea costisitoare, hainele sunt o varianta de cadou/premiu pe care ar aprecia-o atat fetele, cat si baietii. Premii in haine nu prea am vazut, stim in schimb ca voucherele de cumparaturi sunt usor de 'incasat'. Iar daca pentru decizie ai nevoie de mai multe informatii despre tinerii din ziua de azi, poti rasfoi raportul YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum, unde sunt evidentiate tendintele care ii caracterizeaza pe acestia pe parcursul unui an intreg. Acesta a fost realizat de platforma Youth Monitor si este cel de-al 12-lea raport din seria SMARK Research.

Youth Monitor este prima platforma de cercetare cu focus pe tinerii din Romania, functionand ca un conector social si de marketing intre factorii de decizie din diverse domenii si tinerii romani.

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related