Tinerii romani versus restul lumii: o insula de conectati

Tinerii romani versus restul lumii: o insula de conectati

Daca tinerii ar avea de creat o formula matematica pentru viata perfecta, aceasta ar fi probabil de genul  (distractie+prieteni) x aventuri + dragoste2. Unii ar mai insera gadgeturi, altii sporturi extreme, unii calatorii, dar esentialul ramane acelasi. Raportul de cercetare YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum ne arata care sunt toate variabilele pe care tinerii le-ar putea insera in ecuatia vietii fara griji. De la brandurile preferate, obiceiurile de consum, activitatile din timpul liber, raportul YouBUS 2013 – 2014 este primul din Romania care exploreaza evolutia pe parcursul unui an de zile a preferintelor si intereselor tinerilor romani cu varsta intre 14 si 26 de ani.

In conturarea portretului tanarului roman, cercetarea porneste de la cateva comparatii cu oamenii din restul Europei si cu adultii romani. Pe scurt, in Romania “exista deja, se pare, o ‘cultura a tineretului’, relativ omogena in interior si puternic distincta de ’lumea adultilor’. In orice caz, mult mai activa si mai ’bransata’ la o piata dominata de noile tehnologii ale comunicarii”, subliniaza Vintila Mihailescu in prefata raportului.

Astfel, desi procentul romanilor posesori de card bancar este scazut comparativ cu media europeana (17% versus 40%), cei mai multi dintre cei care folosesc cardurile sunt tineri, procent in crestere comparativ cu anul trecut (64% in 2014 versus 55% in 2013). Serviciile bancare pe Internet devin si ele din ce in ce mai populare in randul tinerilor, rata de penetrare acestui tip de servicii fiind de 24% pentru tinerii romani, comparativ cu 4% pentru populatia generala din Romania.  

Si la capitolul internet si telefonie mobila tinerii sunt mult mai deschisi decat restul populatiei Romaniei. Daca doar putin peste 44% dintre romani sunt utilizatori de internet, fata de 73% la nivel european, aproape toti tinerii au intrat cel putin o data pe internet. Dintre tinerii romani, 60% au laptop si 61% smartphone, procente in crestere – cifrele erau de 52%, respectiv 51% in primavara. Cea mai rapida crestere s-a inregistrat insa in ceea ce priveste gradul de penetrare al internetului pe mobil in randul tinerilor romani: daca in primavara 68% foloseau acest serviciu, procentul este acum de 80%.

Concluzia pe care o putem trage din acest portret sumar al tanarului roman in raport cu populatia europeana este ca ai nostri recupereaza rapid orice decalaj. Tinerii sunt mai conectati si mai dinamici decat restul populatiei. Bravo lor! Pentru mai multe informatii despre directiile in care tinerii romani ar putea evolua, consultati raportul YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum, realizat de platforma Youth Monitor, care inregistreaza deopotriva fluctuatiile si factorii de influenta care actioneaza asupra tinerilor in timp.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related