Ana Romana reprezinta Romania la Red Bull Music Academy

Ana Romana reprezinta Romania la Red Bull Music Academy

Din 12 octombrie pana in 18 noiembrie Red Bull Music Academy va ateriza in Tokyo pentru a organiza un program interdisciplinar si inovator de evenimente muzicale, workshopuri, public lectures si expozitii de arta. In cadrul acestui eveniment, sound designerul Ana Roman va prezenta unei audiente internationale proiectul sau de ambient cinematic Parachute Pulse, selectat pentru a reprezenta Romania la RBMA Tokyo 2014.

Mentionata de The New York Times ca “unul dintre cele mai mari happeninguri muzicale” in orasul unde s-a desfasurat ultima data, Academia a lasat o impresie profunda in cele mai importante avanposturi creative din lume. Din momentul in care a inceput sa strabata globul in 1998, Red Bull Music Academy s-a impus ca una dintre cele mai progresiste institutii muzicale mondiale, avand ca scop promovarea schimbului creativ dintre avangarda inovatoare a scenelor locale si talentele internationale, atat cele emergente cat si cele consacrate.

Aflata in vizita in Asia pentru prima data in decursul celor 16 ani de existenta, Academia isi propune sa exploreze bogata mostenire muzicala si artistica din Tokyo, si sa o aduca in atentia intregii lumi. Programul reflecta un respect profund  pentru pionierii culturii japoneze din trecut, prezent si viitor – incluzand o instalatie de lumini publica de mari dimensiuni creata de catre renumitul sound artist Ryoji Ikeda, un spectacol de improvizatii tematice condus de EYE din grupa de noise rock seminal Boredoms si de avangardistul Otomo Yoshihide, o serie de filme care aduc un omagiu eroilor necunoscuti ai muzicii din jocurile video, un flux multi-stand in direct de la faimosul hotspot de karaoke Karaokekan Shinjuku, lecturi publice cu Otomo si artistul multimedia Daito Manabe, colaborari cu festivalurile locale si cluburile de noapte, si multe altele.

Pe durata a cinci saptamani, 59 de participanti din 34 tari diferite (selectati dintr-un numar total de 6,229 aplicatii) sunt invitati sa colaboreze muzical intr-un complex de studiouri ultraperformante, aflat in mijlocul agitatiei din cartierul Shibuya. Raspandit pe mai multe etaje, spatiul Academiei este proiectat de extraordinarul  arhitect japonez Kengo Kuma, a carui abordare reflecta propriul sau curriculum, intrucat ii place sa invete din trecut si sa actualizeze aceste traditii pentru secolul 21. Cladirea va cuprinde instalatii si lucrari de arta curatoriata de Kenji Kubota. Dupa ce Academia se va incheia, structura isi va gasi un loc de durata in viata culturala a orasului Tokyo si va continua sa gazduiasca instalatii de arta si sesiuni de studio.

Fiecare zi va vedea doua figuri de muzicieni iconici intrand pe portile Academiei pentru a impartasi cunostintele si experienta lor cu participantii, ca parte a formatului de prelegere ce poarta semnatura inconfundabila a Red Bull Music Academy. Desi programul de lectures va fi deschis doar pentru cei 59 de participanti din intreaga lume, cei care au trecut prin istovitorul proces de aplicare si s-au impus dintre cei 6000 de concurenti, toata lumea va putea sa vada si sa aprecieze inregistrarile facute pe redbullmusicacademy.com. Acelasi lucru este valabil si pentru productiile muzicale facute in studiouri improvizate, in care participantii sunt ghidati de catre o echipa de mentori care ii include pe Kerri Chandler, Richie Hawtin, Carl Craig, Just Blaze, Mathew Jonson, si Dorian Concept, ce vor gazdui ateliere de lucru si vor colabora umar la umar cu elevii clasei 2014 de-a lungul intregii perioade.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related