Mihai Panfil (Origo): Origo a inlesnit interactiunea la scara mai mare a celor care iubesc cafeaua cu cei care o prepara

Mihai Panfil (Origo): Origo a inlesnit interactiunea la scara mai mare a celor care iubesc cafeaua cu cei care o prepara

Portretul profesional al lui Mihai Panfil (Managing Partner, Origo) este mai degraba un portret robot al unui antreprenor-educator. Eu l-am cunoscut atunci cand am trecut pragul micutei cafenele din Lipscani 9 si l-am ascultat vorbind cu pasiune despre cafeaua de specialitate pe care o prepara. Nu stiam nimic despre domeniu, dar Mihai are un fel de-a povesti care m-a facut sa devin interesata. Asa am aflat care este parcursul unui bob de cafea de pe plantatie in ceasca sau care sunt diversele metode de extractie a cafelei.

Deschis acum doi ani, coffee shop-ul lui a fost printre primele locuri din Romania in care se putea bea cafea de specialitate. Origo a strans in jurul sau o comunitate de oameni interesati de aceasta nisa. Nu-i chiar inginerie spatiala, dar nici usor nu e. Iar intretinerea unei comunitati in jurul unui brand poate fi la fel de sensibila ca extractia unui espresso.

Despre cum brandurile pot sa prepare cea mai buna comunitate stransa in jurul lor aflam pe 21 si 22 mai la Brands & Communities 2015, un eveniment din seria SMARK KnowHow.

Comunitatea celor impatimiti de cafea de specialitate

Cu siguranta putem vorbi de o comunitate a iubitorilor de cafea de specialitate, nu este una mare, dar una care se dezvolta. De fapt aceasta a fost si cea mai frumoasa surpriza pe care am avut-o cand am deschis Origo, intalneam oameni care intrasera in contact cu cafeaua de specialitate in calatoriile lor, intelesesera domeniul, erau fericiti ca ne-au intalnit si doritori sa afle cat mai mult despre lucrurile pe care le facem.

Asa am aflat ca multi dintre ei comandau cafeaua online, de la prajitorii din Europa si citeau despre ce se intampla in domeniu. Nu erau multi, dar ne-au ajutat sa dezvoltam interesul pentru cafeaua de specialitate.

Pot spune ca mai intai a aparut nevoia si apoi s-a creat oferta. Origo a facut posibila o interactiune la scara mai mare a celor care iubesc cafeaua cu cei care o prepara, strangandu-i la un loc aproape pe toti cei ce sunt pasionati de cafea.

Educarea publicului larg

In continuare dedicam cea mai multa energie pentru partea de consultanta si educatie in domeniu, pentru ca fara specialisti nu ne putem dezvolta. Am avut insa nevoie de un loc  in care sa punem teoria in practica, de aceea am deschis Origo, sa demonstram ca daca respecti cateva reguli simple se poate.

De asemenea, impactul se amplifica atunci cand iti educi si musafirii: sunt mai multi si spun mai departe povestea. Prin Origo ne-am dorit sa cream un impact mai mare in piata si aveam nevoie sa fim mai multi. Ne propunem ca fiecare ceasca sa fie o experienta si sa vina cu informatii care sa te faca sa intelegi ca nu este doar o bautura care te trezeste dimineata.

Comunitatea Origo

Este o comunitate organica cu care ne am imprietenit neconditionat, care isi face drum zilnic sa isi ia cel putin o cafea. Sunt oameni creativi, deschisi la nou, orientati catre produse de calitate, care apreciaza o servire buna si care are asteptari de la fiecare ceasca de cafea.

La Origo s-au legat multe prietenii, intre oameni care nu se cunoasteau, cu pasiuni si domenii de activitate diferite. Cred insa ca sunt elemente foarte solide care au facut acest lucru posibil: sunt oameni deschisi catre emotii senzoriale, cu tabieturi frumoase, curiosi, activi, oameni care cauta experiente frumoase cu care sa isi imbogateasca stilul de viata zi de zi.

Activitati online si offline

In primul rand interesul nostru este ca oamenii sa primeasca informatii cat mai multe despre cafeaua de specialitate si sa aiba acces cat mai usor la ea. De aceea, in fiecare saptamana organizam o zi de cupping, in care invitam toti iubitorii de cafea sa deguste boabe noi prajite. Singura conditie este o simpla inregistrare online pentru ca spatiul nu este atat de mare.

De asemenea, organizam workshop-uri si sesiuni specializate pentru cei care vor sa afle mai multe despre cafea. Evenimente la care participam cu drag sunt sesiunile organizate de Loot sau Creative Mornings. 

In partea de online ne folosim de canalele de socializare pentru a transmite cat mai usor informatii despre domeniu si de a raspunde intr-un timp cat mai scurt intrebarilor, curiozitatior sau nevoilor celor cu care intram in contact si care sunt interesati de cafea. In prezent lucram la un shop online, de unde oamenii isi vor putea cumpara mai usor cafea pentru acasa si ustensile.

Beneficiile construirii unei comunitati

Oamenii care s-au imprietenit cu Origo sunt foarte activi, vin cu feedback, ne provoaca sa fim mereu mai buni, ne sustin in a promova cafeaua de specialitate. Aceasta comunitate pe care o strangem in jurul nostru ne ajuta sa sustinem valorile Origo si aduc o energie frumoasa in jurul brandului. 

Strategia de comunicare

Cel mai activ canal de comunicare este Facebook, platforma pe care o folosim pentru a oferi informatii despre domeniu si pentru a raspunde cat mai rapid nevoilor, intrebarilor pe care le au iubitorii de cafea. De asemenea, am avut placerea sa ne imprietenim, la cafea, cu jurnalisti si bloggeri care au spus povestea Origo si din perspectiva musafirului.

Am sustinut evenimente dedicate oamenilor care vin de obicei la Origo. Credem ca inainte de a spune o poveste, trebuie ca ea sa existe si, astfel, este mai usor sa transmiti oamenilor ceea ce tu traiesti in fiecare zi. 

 Pe termen lung, ne-am dori sa crestem si comunitatea din online prin promovarea cafelei de specialitate pentru acasa. In curand vom avea un model de prajitor mult dorit, cel mai bun la nivel mondial, motiv pentru care credem foarte mult ca putem duce si mai mult experienta de gust in casele oamenilor.

Cel mai atractiv tip de continut pentru Facebook

Pentru Facebook folosim un plan de continut axat pe componenta educationala, dar care include si postari despre experienta noastra la Origo, despre atmosfera din coffee shop si despre noutatile despre cafele si produse.

Este foarte important pentru noi sa oferim informatii de calitate si suntem atenti la continutul vizual. Ne dorim sa avem aceeasi voce atat in coffee shop, cat si in mediul online. Credem foarte mult ca o experienta frumoasa a oamenilor in coffee shop ii inspira sa impartaseasca in mediul online lucrurile pe care le apreciaza la noi.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related