Barometrul european de vara Ferratum Grup™ compara cheltuielile pentru vacanta in 17 tari europene

Barometrul european de vara Ferratum Grup™ compara cheltuielile pentru vacanta in 17 tari europene
  • Cand vine vorba despre vacantele de vara, care sunt cele mai uzuale cheltuieli pentru europeni? 
  • Ce tara europeana cheltuie cel mai mult in vacanta? 
  • Ce natiune tinde sa mearga in strainatate mai mult decat celelalte? 
  • Cine isi cheltuie banii de vacanta pe ultimele tendinte estivale si cine prefera sa ii cheltuie mai degraba pentru gradinarit?

Ferratum Grup, un initiator al tehnologiei financiare si al imprumuturilor mobile, si-a invitat clientii din 17 tari europene sa isi analizeze comportamentul privind cheltuielile in timpul sezonului estival. Un total de 5.685 de familii de clasa mijlocie au completat sondajul despre cat anume si unde isi cheltuie veniturile.

Sondajul indica faptul ca, spre deosebire de anul trecut, in 2015 lucrurile se prezinta mai bine pentru familiile europene. Peste 30% dintre acestea planuiesc cheltuieli mai mari in vacanta din aceasta vara comparativ cu anul precedent, iar 40% mentin aceleasi cheltuieli ca in vara lui 2014. Sondajul a evidentiat, insa, diferente surprinzatoare intre tari.


Barometrul european de vara Ferratum Grup™

 


Cum se pozitioneaza Romania?

Din Barometrul de vara Ferratum, reiese ca 16% dintre romani vor cheltui cel mai mult pe calatorii in tara, 14% pe activitati distractive de o zi (plaja, piscina, club, restaurant) si doar 10% vor cheltui pe calatorii in strainatate.

In randul celor 17 tari europene, Romania se pozitioneaza usor peste medie, dedicand cheltuielilor de vacanta aproape 50% din veniturile lunare familiale (49.7%) - echivalentul a 291 de euro -, in timp ce media europeana este de 47.2%.

Este interesant de observat ca, pentru vacanta de vara, romanii cheltuie aproape dublu fata de bugetul alocat vacantelor de iarna (47% vara, fata de 25%, iarna). Cu toate acestea, in raport cu media europeana, daca este sa ne referim strict la cheltuielile de Craciun, tindem sa fim mai generosi decat in perioada estivala (vezi index 121, iarna, fata de 105, vara).

In tarile din estul Europei, sumele relative alocate pentru vacanta sunt mult mai mari decat in Vest.

Cu exceptia Spaniei, tarile care cheltuie cel mai mult in vacante sunt cele din estul Europei - peste media (47%) venitului disponibil.
Conform Barometrului European de vara Ferratum Grup™, Estonia si Letonia se afla in topul acestei liste, cu cheltuieli de vacanta (raportat la venitul familiei) de peste 60% (Estonia - 629 EUR, Letonia - 621 EUR).

Danemarca si Germania dedica vacantelor de vara cele mai mici bugete (27%, respectiv 28%). Pentru a finaliza trendul tarilor vestice (cele mai conservatoare tari cand vine vorba despre bugetele vacantelor de vara de anul acesta), tabelul este completat de Tarile Nordice si de Regatul Unit.

In Europa de Vest exista diferente mari intre tari cu privire la sumele aferente vacantelor din aceasta vara. O familie daneza din clasa mijlocie aloca doar 27% din venitul disponibil familiei pentru vacanta de vara, in timp ce omologii lor spanioli cheltuie aproape 55% pe calatorie, relaxare si tendinte estivale. Ocupanta locului al doilea in topul celor mai cheltuitoare tari vestice este Suedia unde procentul este de 41% (1,171 EUR).


Cele mai intalnite cheltuieli ale europenilor atunci cand vine vorba de vacanta

Calatoriile in propria tara constituie cele mai frecvente cheltuieli in Barometrul European de Vara™, reprezentand o medie de 17% din venitul disponibil al unei familii. O destinatie de vacanta atat de populara, poate ca nu este suprinzator ca Spania cheltuie cel mai mult pe calatorii in propria tara (25%), urmata de Lituania (21%) si Danemarca (20%). Suedia, Finlanda si Bulgaria ocupa locul 4, cu un procent de 19%.

Pe de alta parte, cei mai pasionati turisti straini in aceasta vara sunt olandezii si britanicii (17%), urmati de danezi si suedezi (15%), nemti (13%) si bulgari (12%).

Clubbing-ul, restaurantele, plaja implica cea de-a doua categorie de cheluieli de vacanta in randul celor 17 tari din studiu, cu Spania conducand din nou clasamentul cu un procent de 24%.

Danemarca si Suedia sunt, de asemenea, pasionate de frecventarea restaurantelor (16%), fiind urmate indeaproape de Polonia si Croatia, care planuiesc sa cheltuie aproximativ 15% din fondurile totale alocate pentru activitati sociale. 

Totusi, vara nu presupune numai calatorii, restaurante si petreceri. Barometrul European de Vara™ mai arata ca europenii au si alte prioritati. De exemplu, 12% din cheltuielile de vara sunt alocate pentru imbunatatiri in locuinte, gradini sau chiar garderobe.
Bulgarii (21%) si lituanienii (19%) profita de vremea buna din timpul verii pentru a se ocupa de bricolaj si gradinarit, in timp ce nemtii isi dedica 14% din venitul disponibil noilor tinute estivale. 

In mod suprinzator, festivalurile sau evenimentele sportive estivale nu sunt atat de populare in randul clasei mijlocii cum ar fi fost de asteptat. Numai 5-6% din cheltuieli merg spre astfel de evenimente.

Desi privitul sporturilor nu pare a fi o prioritate pentru majoritatea europenilor, practicarea lor ramane, in mod evident, in topul preferintelor.

Cine prefera un stil de viata activ se va simti ca acasa in Polonia unde 1/10 din sumele alocate pentru vacanta de vara sunt cheltuite pentru sporturi de recreere, precum fotbal, inot si camping. Restul Europei nici macar nu se apropie de acest procent. 


Cum s-a desfasurat Barometrul European de Vara™ ?

"Barometrul este un instrument exceptional pentru evaluarea modificarilor in comportamentul consumatorilor in Europa. Grupul detine peste un milion de clienti care reprezinta o proportie echilibrata a tuturor categoriilor de varsta din clasa medie din cele 22 de tari in care grupul opereaza la nivel global.

Aceasta creeaza o oportunitate exceptionala de a studia si compara modificarile in comportamentul consumatorilor intre diferite tari. Informatiile colectate sunt bine fondate si deosebit de benefice pentru Grup in dezvoltarea serviciilor acestuia". Marko Tuominen (Analistul Sef al Grupului Ferratum).


Sondajul s-a efectuat in 17 tari europene in care opereaza Grupul Ferratum si s-a prezentat sub forma unui chestionar web standardizat pentru toate locatiile.

Veniturile au fost declarate in moneda locala, iar investitia relativa pentru vara este calculata ca raport intre cheltuielile estivale si venitul disponibil al unei familii in fiecare locatie. Veniturile disponibile au fost ajustate in functie de paritatile puterii de cumparare individuale din fiecare locatie pe baza cifrelor din 2014 furnizate de Banca Mondiala.

La sondaj au participat 5,685 de familii din 17 tari europene. Respondentii au varste cuprinse intre 21-65 de ani (dintre care 60% sunt femei). Venitul mediu net disponibil al familiilor participante este de de 720 – 3.800 EUR.

In plus fata de factorii demografici, respondentii au fost intrebati despre venitul lor net lunar disponibil, despre cat cheltuie cu vacantele de vara, pe ce activitati de vara cheltuie banii, care este valoarea cumparaturilor online pentru vacanta si cat de repede estimeaza sa isi refaca echilibrul financiar dupa vacantele de vara.

Toate sumele din sondaj au fost exprimate in moneda fiecarei tari. Raspunsurile au fost uniformizate pentru a reflecta puterea respectiva de cumparare din fiecare tara. Toti respondentii au fost anonimi si nu au primit nicio remuneratie pentru a participa la sondaj.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related