[Tinerii si manierele financiare] Madalina Teodorescu (Piraeus Bank Romania): Ponderea clientilor nostri cu varste intre 19 si 34 de ani este de 31%

[Tinerii si manierele financiare] Madalina Teodorescu (Piraeus Bank Romania): Ponderea clientilor nostri cu varste intre 19 si 34 de ani este de 31%

Suntem tineri si vrem sa consumam. Ca e vorba de experiente, produse sau servicii - nu va suparati - e treaba noastra. Dar pana ne apucam sa consumam, trebuie sa achitam. Iar aceasta etapa a procesului e supusa unor schimbari majore datorita emergentei smartphone-urilor si metodelor de plata alternative. Toti actorii din piata serviciilor financiare, fiind afectati in consecinta. Cum arata comportamentul financiar al tanarului roman si cum  va adaptati produsele si serviciile in functie de el? Am directionat aceste intrebari catre principalele institutii din  domeniul bancar din Romania.

Madalina Teodorescu (Deputy Chief Executive Officer, Piraeus Bank Romania) spune ca 31% dintre clientii Piraeus Bank Romania se afla in segmentul de varsta 19-34, banca mentinand o cultura permanenta a dialogului cu acestia in directia formarii unei educatii financiare. Printre serviciile destinate nevoilor tinerilor se numara programul de mobile si internet banking "winbank", conturile de economii si depozitele cu dobanzi preferentiale pentru studenti.

 

Tema comportamentului financiar al tinerilor romani este inspirata de studiul The Future of Money, realizat de reteaua Starcom MediaVest, ce urmareste trendurile de la nivel global si local, pe un target investigat de persoane cu varste cuprinse intre 19-34 de ani si experti din 18 tari.

 

Potentialul tinerilor din pozitia de clienti ai bancii. Ponderea lor.

La Piraeus Bank Romania, ponderea clientilor cu varste intre 19 si 34 de ani este de 31%, iar potentialul lor este unul foarte important. Ei sunt cei care adopta rapid noile tendinte, care sunt deschisi noilor tehnologii, care trebuie sprijiniti atat pentru a atinge maturitatea a ceea ce inseamna domeniul bancar, cat si pentru a-i sustine in ceea ce doresc sa intreprinda.

Poate ceea ce lipseste de multe ori pentru ca procesul de adoptare sa fie unul mai rapid este lipsa dialogului si, per ansamblu, a unei educatii financiare.

Strategia Piraeus Bank este focalizata pe o cultura a dialogului si centrata pe client si nevoile acestuia, fie ca este nevoia de informare sau de solutii personalizate. Adevarata valoare esti tu este misiunea noastra sub care ne propunem sustinerea valorilor de viitor, implicit a tinerilor si realizarilor acestora.

 

Ghidajul legat de educatie si responsabilitate financiara ar trebui sa porneasca de la varste cat mai mici. Cu cat educatia financiara incepe de la o varsta mai frageda, cu atat rezultatele vor fi mai vizibile pe termen lung. Educatia financiara trebuie privita ca o investitie pentru viitor. Tinerii de acum sunt clientii din viitorul apropiat.

Tocmai de aceea eforturile Piraeus Bank Romania se concentreaza pe acest segment cu potential semnificativ.

In ecuatia tineri clienti – banca, am dezvoltat solutii care sa ii ajute pe de o parte sa inteleaga fenomenul bancar, iar pe de alta parte ne-am concentrat pe produse care sa le faciliteze continuarea studiilor si economisirea.

 

Comportamentul financiar

Comportamentul financiar al tinerilor e in continua schimbare, sub influenta avansului tehnologic si a globalizarii. In Romania, procesul de a adopta noi tendinte in materie de plati, de exemplu, este unul etapizat.

Conform ultimelor studii aparute, 61% dintre tineri au cel putin un card bancar, 42% sunt foarte interesati de site-urile de e-commerce, 12% fac cumparaturi online si 26 % folosesc internet banking-ul cel putin lunar, insa par sa fie rezervati cand vine vorba de folosirea metodelor emergente de plata identificate la nivel global, ca P2P payments, sisteme alternative de plata sau valute alternative.

 

Servicii financiare si comunicarea lor

Piraeus Bank a dezvoltat serviciul de mobile si internet banking „winbank”, conturi de economii si depozite cu dobanzi preferentiale.

Pe langa calitatea, siguranta si confortul oferit, winbank – noul Mobile & Internet Banking ofera si avantajul unor costuri mai mici la efectuarea tranzactiilor decat la ghiseele bancii.

Contul de economii pentru studenti ofera o flexibilitate maxima, fiind permise oricand depuneri si retrageri de numerar intra/inter bancare, iar nivelul de dobanda este superior celui de cont curent si comparabil cu nivelul de dobanda aferent depozitelor la termen.

Un alt avantaj vizeaza accesul permanent la disponibilitatile existente in contul de economii, fara a pierde dobanda acumulata. Pentru contul de economii destinat studentilor dobanda se plateste de la primul leu si nu pe transe de sume cum este cazul conturilor de economii standard. In plus, nu se percep comisioane de constituire sau inchidere a contului de economii.

Depozitele destinate studentilor primesc o dobanda preferentiala cu 0.15% mai mare decat dobanda aplicabila depozitelor la termen standard in RON si cu 0.10% mai mare decat dobanda aplicabila depozitelor la termen standard in alte valute.

La nivel de  comunicare, au fost lansate  campanii dedicate,  activari la sediile universitatilor si in caminele studentesti. Ne concetram atentia si pe mediul online, unde am dezvoltat platforma adevaratavaloareestitu.ro si mentinem dialogul zilnic cu cei tineri pe pagina de Facebook Piraeus Bank Romania.

 

Initiative de educatie financiara

Stagiile de practica reprezinta principala modalitate prin care Piraeus Bank sprijina studentii oferindu-le sansa de a se familiariza cu mediul unei organizatii multinationale si cu fluxul de lucru in banca. La finalul programului, absolventii primesc o adeverinta care atesta efectuarea stagiului de practica si calificativul obtinut. La sfarsitul perioadei de practica, unii absolventii de facultate sau chiar studentii, sunt angajati de banca.

De asemenea, am implementat a serie de proiecte dedicate studentilor in parteneriat cu organizatiile studentesti.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related