[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Dan Petre: Parintii se muta dinspre reactivitate inspre proactivitate si vor privi tot mai tare universitatile ca investitii in viitorul copiilor lor

[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Dan Petre: Parintii se muta dinspre reactivitate inspre proactivitate si vor privi tot mai tare universitatile ca investitii in viitorul copiilor lor
Credit: Antonescu Dumitru

Dan Petre (Managing Partner, D&D Research) a vorbit in cadrul primului panel de la Marketing Research & Trends 2015 despre dezvoltarea brandurilor in sistemul de educatie din Romania. Brandurile educationale vor juca un rol din ce in ce mai important in contextul existentei simultane a celor doua Romanii (cea de 'rit vechi', respectiv cea innoita; sau, cum le-a numit Dan Petre, Romania lui Victor Ponta, respectiv, cea a lui Iohannis) cu sistemele de educatie aferente.

Un al doilea trend pe marginea careia a discutat acesta este legat de dezvoltarea comunitatii de parenting. Atitudinile si asteptarile parintilor fata de sistemul educational s-au modificat dramatic in ultimii 15 ani. Parintii se transforma din subiecti ai sistemului educational in consumatori ai acestuia, chiar daca nu implicati in mod direct.

De regula, sunt neglijati ca sursa de influenta a brandurilor educationale, dar ei sunt cei care platesc si au un cuvant de spus, a spus Dan.

Trecerea se produce de la intrebarea "cat costa diploma?" la interesul fata de calitatea vietii studentesti (din prisma tuturor aspectelor ei) pe care o poate oferi parintele copilului sau.

Parintii se muta dinspre reactivitate inspre proactivitate si vor privi tot mai tare universitatile ca investitii in viitorul copilului/copiilor lor.

In continuare, acesta a detaliat o tipologie a parintilor, mentionand sursele lor de informare despre brandurile universitare, parametrii de alegere si criteriile dupa care este evaluat succesul.

 

O tipologie a parintilor

1. Traditionalistii exigenti: "Viata e o lupta si doar cel mai bun este invingator". Privesc copiii ca pe un job, un proiect, investesc in el timp, resurse financiare si efort emotional. Sunt permanent la curent cu noutatile educationale - sunt chiar un fel de stalkeri in ceea ce priveste scoala, a spus Dan Petre.

Au asteptari enorme atat de la sistemul educational, cat si de la proprii copii - isi doresc ca acestia sa profeseze in zona white collar, sau cel mult blue collar foarte specializati.

Sunt foarte competitivi si isi invata copiii sa fie la fel. Astfel ca isi doresc o evaluare pertinenta, obiectiva si coerenta -  raportata la toata tara pe tot parcursul educational.

Surse de informare despre brandurile universitare: profesori, targuri educationale.
Parametri logistici: prestigiu, standarde inalte la admitere, nu conteaza costurile.
Criterii de succes: parteneriate cu firme care ofera internship-uri.

 

2. Modernistii relaxati: caracterizati prin increderea fata de copil. Sunt parinti satisfacuti cu rezultate medii si medii spre ridicate obtinute de copii, fara ca ei sa se implice; sunt exigenti, in schimb, la materiile "importante", de examen.

In privinta sistemului educational, sunt nemultumiti de lipsa timpului pentru joaca si relaxare, de cantitatea mare a informatiilor livrate elevilor, de cumulul informatiilor inutile si de atitudinea competitia - nu apreciaza comparatia copiilor intre ei, pretuind bunastarea psihologica.

Surse de informare despre brandurile universitare: prietenii apropiati si familia; online-ul.
Parametri logistici: acces facil la informatii / oportunitati de activitati extra-academice si dezvoltare personala. E important pentru ei ca institutiile sa ofere o experienta completa, nu doar una academica.
Criterii de succes: angajarea pe un salariu mare.

 

3. Outsiderii problematici: sunt parintii cu probleme financiare, multi-etnici, din mediul rural, cu nivel educational scazut, cu posibili membri ai familiei plecati peste hotare.

Asteptarile acestora fata de copilul lor se rezuma la finalizarea unei forme de invatamant, sunt satisfacuti de notade trecere, nu mergla scoala si nu construiesc relatii cu profesorii, deseori paseaza responsabilitatea catre alti membri ai familiei (de regula, bunicii).

Surse de informare despre brandurile universitare: media.
Parametri logistici: burse si locuri fara taxe, preturi mici. Universitati puternic recomandate, de alti parinti sau membri din grupul de apropiati.
Criterii de succes: sa se angajee din timpul facultatii pentur ap relua responsabilitatea financiare si salarii mai mari decat media.

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related