[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Bogdan Nitu: Engagement-ul de calitate se bazeaza pe insight-uri obtinute in timp real

Credit: Antonescu Dumitru

Responsive marketing-ul este subiectul abordat de Bogdan Nitu (General Manager, Webstyler) in ultimul panel din prima zi de Marketing Research & Trends 2015 cu prezentarea unei campanii care este inca in desfasurare.

Evenimentul Arena Fanilor, un eveniment de tip fan-zone pentru Federatia Romana de Fotbal, a debutat la meciul Romania-Grecia. Bucurandu-se de succes printre fanii nationalei de fotbal, GMP Group si FRF planuiau replicarea evenimentului si la meciul dintre Romania si Finlanda, de pe 8 octombrie. 

Pe 17 septembrie, UEFA sanctiona insa Federatia Romaniei de Fotbal cu inchiderea stadionului la meciul mult-asteptat de catre suporteri. Odata schimbat contextul, si campania a trebuit remodelata. Nationala juca fara spectatori, dar nu putea juca fara suporteri. Asa a luat nastere Arena Fanilor digitala, care ii incuraja pe suporteri sa isi rezerve un loc virtual in tribuna, ca un gest de incurajare pentru echipa. Drept reward, cei care sustineau echipa urmau sa aiba pozele lor imprimate pe tricourile de antrenament ale jucatorilor.

Desi reactiile initiale ale fanilor hardcore au fost usor negative, campania a luat amploare odata cu implicarea unor figuri importante din fotbalul romanesc si a fanilor non-hardcore, adica cei care merg neaparat la fiecare meci pe stadion. Sistemul de "cumparare" al unui bilet era simplu: login-ul cu contul de Facebook iti asigura in cativa pasi un loc virtual pe stadion. Rata de engagement a crescut odata ce a fost introdus un buton prin care utilizatorii isi puteau lua biletul virtual langa un alt prieten, in tribune. Rezultatele dupa 4 zile de campanie? Aproape 10.000 de bilete virtuale vandute.

Cu toate acestea, miercuri seara (la 4 zile de la startul campaniei) UEFA isi schimba decizia, iar meciul de fotbal se va juca cu spectatori. In presa apar primele speculatii conform carora miile de bilete virtuale se vor converti in bilete reale, gratuite. 

Pe 6 octombrie, Razvan Burleanu, presedintele FRF, anunta intr-o conferinta de presa ca biletele virtuale se transforma intr-adevar in bilete reale, gratuite. In mai putin de 10 minute, site-ul nu mai facea fata accesarilor.

Bogdan isi incheie prezentarea cu cateva learning-uri importante:

- Trebuie sa te adaptezi si sa ai insight-uri in timp real

- Sa ai o echipa flexibila, conectata la ceea ce se intampla in campanie

- Cel mai important: deciziile trebuie luate pe loc, fara sa mai testezi - tocmai de aceea e important listening-ul in timp real.

Rezultatul responsive marketing-ului? O comunicare buna pentru publicul tinta: comunici relevant atunci cand esti conectat in permanenta la contextul respectiv, incheie Bogdan Nitu.

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.



WEBSTYLER

WEBSTYLER este cea mai premiată agenție de digital din România atât la nivel local cât și internațional. De 17 ani pe piață, timp în care a oferit servicii de strategie și creație la cele mai... vezi detalii »

GMP Advertising

GMP Advertising este cea mai premiată agenție independentă din România pentru eficiență și creativitate în festivaluri de comunicare. Este singura agenție românească deținătoare a două trofee de... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related