[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Cosmin Nastasa: Portretul internautului-cumparator roman

[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Cosmin Nastasa: Portretul internautului-cumparator roman
Credit: Antonescu Dumitru

Cosmin Nastasa (Performance Director, 2Parale) continua discutia despre trenduri in tehnologie in ultimul panel din cea de-a doua zi de Marketing Research & Trends 2015 cu profilul consumatorului roman in online, din prisma performance marketing-ului. Pe baza informatiilor obtinute de la afiliatii 2Parale - 1.4 mil vanzari in reteaua de afiliere si 0.7 milioane de lead-uri in 2015- se contureaza urmatorul portret al consumatorului in 15 caracteristici:

1. Group Identity: exista 3 milioane de useri activi care au intentie de cumparare;
2. Acestia au interese complexe, care nu se limiteaza la cautarile standard. Pe baza studiului, aflam ca oamenii cauta si remedii contra insomniei, extensii de par sau lentile de contact;
3. Atenti la detalii: conform statisticilor, in luna februarie-martie creste de doua ori achizitionarea de flori fata de celelalte luni din an;
4. Nu-si uita nici animalul de companie: lunea este cea mai potrivita zi pentru cumpararea de produse pentru ele;
5. Ora 23.00 este cea mai populara ora pentru cumparaturile online din supermarket-uri;
6. Consumatorii sunt big spenders. Din informatiile obtinute de 2Parale, anul acesta a fost cumparat un bilet de avion cu 10.000 lei, 3.300 lei au fost cheltuiti de catre un utilizator pentru haine, iar 33.000 de lei a costat un TV;
7. Consumatorul de online este hotarat: in categoria fashion, checkout-ul se face la doar o ora de la intrarea pe site;
8. Vara lui 2015 a insemnat o medie de 100 de lei cheltuiti pe carti; avem de-a face cu un consumator educat, puncteaza Cosmin;
9. In ceea ce priveste moda, in perioada iunie-iulie, in topul categoriilor de produse cautate au stat rochiile, spre deosebire de costumele de baie - in 2014;
10. Vanzarile de asigurari de masini au crescut si ele, fiind pe locul 3 in cautari in prima jumatate a anului;
11. In ceea ce priveste calatoriile, cumpararea de city break-uri a crescut de 3 ori fata de anul trecut;
12. Cand vine vorba de carti cumparate online, intervalul dintre 15.00-16.00 este cel preferat de utilizatori;
13. Cele mai multe cumparaturi de haine se fac noaptea, in intervalul orar 22.00-23.00;
14. Consumatorul este curios si influentat de social: cele mai multe conversii au ca sursa Facebook si Google;
15. Vrea sa fie intotdeauna in control: s-a observat o crestere de 60% a ratei de conversie atunci cand toata informatia este concentrata intr-un singur loc (de exemplu, intr-un banner). 

Oamenii de comunicare, incheie Cosmin, ar trebui sa analizeze consumatorul in profunzime si sa caute sa ajunga la informatii detaliate care nu se afla la suprafata.

 

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related