Studiu iSense Solutions: Jumatate dintre romani sunt dispusi la un efort suplimentar pentru a cumpara produse romanesti

Studiu iSense Solutions: Jumatate dintre romani sunt dispusi la un efort suplimentar pentru a cumpara produse romanesti
Traian Nastase / Andrei Canda

Jumatate dintre romani sunt dispusi sa faca un efort suplimentar, cum ar fi parcurgerea unei distante mai mari, pentru a cumpara produse romanesti dintr-un supermarket sau hipermarket, arata un studiu realizat de compania iSense Solutions. Originea romaneasca se numara printre cele mai importante criterii – alaturi de prospetime, gust si varietate – care ii determina pe consumatori sa aleaga un anumit supermarket sau hipermarket.

„Importanta criteriului produs in Romania difera in functie de produs. Astfel, respondentii au ales ouale (56%), carnea (52%), legumele (52%), laptele (51%), fructele (48%), branza (48%), iaurtul (45%), pestele (32%) si conservele (39%). Dintre acestia, romanii peste 55 ani considera  intr-o proportie semnificativ mai mare ca cel mai important este ca laptele si legumele sa fie de provenienta romaneasca, in timp ce persoanele cu varsta cuprinsa intre 35 si 44 de ani prefera carnea si iaurtul de origine autohtona”, afirma Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.


Traian Nastase / Andrei Canda

Potrivit studiului, romanii considera ca supermarketurile/hipermarketurile cu cea mai mare varietate de produse romanesti sunt Kaufland (58%), Carrefour Hipermarket (36%), Auchan (34%), Cora (16%) si Lidl (16%).

„De remarcat este faptul ca, desi provenienta romaneasca a produselor este suficient de importanta pentru consumatori incat sa parcurga o distanta mai mare fata de casa pentru a-si face cumparaturile, 44% dintre romani au afirmat ca nu ar renunta la supermarketul/hipermarketul preferat daca ar sti ca acesta vinde produse romanesti intr-o proportie foarte mica”, a adaugat Traian Nastase, Managing Partner iSense Solutions.

In cadrul aceluiasi studiu, au fost analizate preferintele romanilor pentru anumite supermarketuri/hipermarketuri, cele mai vizitate in ultimul an fiind Kaufland (86%), Lidl (85%), Auchan (63%), Carrefour Hipermarket (61%) si Profi (59%). La polul opus, cel mai putin vizitate au fost Selgros (30%), Carrefour Express (27%), Penny market XXL (21%), La Doi Pasi (20%) si Shop&Go (12%).

Metro si Selgros au fost vizitate intr-o proportie mai mare de catre barbati (38%, respectiv 34%) decat de catre femei (27%, respectiv 26%). De asemenea, locuitorii din vestul tarii (Arad, Timis, Caras-Severin, Hunedoara) au vizitat Lidl mai mult decat restul romanilor din mediul urban (95% fata de 85%), in timp ce bucurestenii (inclusiv Ilfov) au preferat Carrefour mai mult decat romanii din alte zone (80% fata de 61%).

INFO:

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 1.011 de respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.1%, la un nivel de incredere de 95%. Culegerea datelor a fost realizata in perioada 30 septembrie – 6 octombrie 2015.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related