Adelina Oprea (FashionUP): Cea mai mare parte a clientilor revin in maximum doua luni cu o noua comanda, iar vorbind despre segmentul clientilor nostri fideli, acestia au macar o achizitie pe luna

Adelina Oprea (FashionUP): Cea mai mare parte a clientilor revin in maximum doua luni cu o noua comanda, iar vorbind despre segmentul clientilor nostri fideli, acestia au macar o achizitie pe luna

Cumparatura online nu contenteste sa ne minuneze. Suntem curiosi, vrem s-o intelegem, vrem sa-i gasim un pattern de functionare. Sau mai multe. Numai sa ne dam seama cum o gandesc oamenii. Si cum/cand/de ce dau click pe cos sa-l duca mai departe la facturare.

Despre comportamentele femeilor vs. cele ale barbatilor la cumparaturile online de categorie fashion discutam cu Adelina Oprea (Marketing Manager, FashionUP) in randurile de mai jos. Ea ne vorbeste si despre un fenomen nou observat: cresterea comenzilor efectuate pe smartphone-uri dupa ora 21.00, in conditiile in care desktop-ul este device-ul preferat de clientii FashionUP.

Vom explora particularitatile dintre barbati si femei in calitate de consumatori si in ce masura brandurile stiu sa intretina conversatii relevante cu acestia in cadrul Target BootCamp, eveniment SMARK KnowHow care are loc la sfarsitul acestei luni, astfel: Marketing for Women - 23 noiembrie, Marketing for Men - 24 noiembrie, Romanian Youth Focus - 25 noiembrie.

 

Comportamentele consumatorilor FashionUP

Clientii nostri sunt impartiti, procentual, in 70% femei si 30% barbati. Daca trebuie sa numim o valoare medie a achizitiei, aceasta este in jur de 270 de lei. In cazul barbatilor, valoarea medie a comenzii este ceva mai mare, atingand 350-400 de lei. Totusi, periodic apar din partea femeilor si comenzi de valori foarte mari. De exemplu, ultima comanda a unei cliente fidele se ridica la 9.000 de lei.

La device-uri de acces, avem in ordine: desktop-ul, smartphone-ul si tableta. In principiu, inregistram mai multe comenzi de pe smartphone din partea femeilor.

Ce este nou la acest capitol e ca, dupa ora 21.00, sunt momente cand avem comenzi mai multe de pe smartphone decat de pe desktop. Acest lucru se datoreaza campaniei TV si a fenomenului „second screen", utilizatorii folosindu-si in acelasi timp telefonul mobil sau tableta pentru a plasa comenzi.

Din cate am observat, cea mai mare parte a clientilor revin in maximum doua luni cu o noua comanda, iar cand vorbim despre segmentul clientilor nostri fideli, acestia au macar o achizitie pe luna.

 

Comunicare. Mesaj

Antentia noastra ramane concentrata pe femei cu varsta intre 24 si 40 de ani, cu venituri medii, iubitoare de moda, dar care nu vor sa cheltuiasca o avere pentru a arata bine.

Mesajul: Real Brands. Smart Shopping. Noi le incurajam pe femei sa fie frumoase si in trend, fara a cheltui foarte mult. In acest sens, activam zilnic oferte pentru zeci de branduri de renume international. Mai mult, pentru Back Friday am pregatit atat pentru femei, cat si pentru barbati, reduceri de pana la 90%.

 

Metode de fidelizare

Avem un program de fidelizare de tip Cashback, pe care l-am numit cashUP si prin care toti clientii primesc inapoi un procent din valoare comenzii. Si abonatii FashionUP au tratament preferential. De exemplu, de Black Friday, ei vor avea acces la ofertele speciale inaintea celorlati. 

 

Business. Evolutie. Cota de piata pe verticala, in fashion

Pentru anul acesta estimam o crestere de 300%, femeile ramanand cele mai active si fidele cliente pe FashionUP. Cresterea vine si din prisma faptului ca FashionUP trece printr –o perioada de modificari majore, atat de la nivel de intensitate, cat si strategie de marketing.

Specialistii estimeaza pentru 2015 suma de 100 de milioane de euro pentru intreaga nisa de fashion online. Noi suntem optimisti si asteptam Black Friday pentru a va prezenta rezultatele noastre.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Campanii

Oameni

Sectiune



Branded


Related