[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Monica Radulescu (Cohn&Jansen JWT): Cooking-ul devine social, iar ideea de gospodina, invechita

In cadrul primului panel al evenimentului Target BootCamp - Marketing for Women, derulat sub umbrela SMARK KnowHow, am ascultat-o pe  Monica Radulescu (Head of digital & Strategic planner, CohnandJansen JWT). Ea a pornit de la un subiect asociat in mod traditional cu femeile, anume gatitul, si modul in care a evoluat perceptia in ceea ce-l priveste in afara granitelor Romaniei.

Daca la noi persista perspectiva potrivit careia femeia e responsabila cu hranitul intregii familii, in afara mancarea si cooking-ul capata tot mai mult valente de hobby-uri prin influenta social media, independent de gen. Dintr-o indatorire a femeii, mancarea a devenit sociala si este un domeniu care intereseaza pe toata lumea, a precizat Monica.

In continuare, ea a prezentat cateva particularitati privind modul in care romanii abordeaza gatitul, conform unui studiu INS din 2014.  Astfel:

- Femeile aloca in jur de 4 ore si jumatate pe zi activitatilor casnice, dintre care o ora si 13 minute revine asezatului mesei, gatitului si spalarii vaselor. Barbatii, in schimb, aloca numai 2 ore pentru acelasi tip de activitati.
- Romanii au o relatie speciala cu mancarea: 75% din bugetul unei familii merge pe mancare.
- Romanii mananca mult si prost, in general. Consumam 200 kg de paine si 100 kg de cartofi pe an. 5 milioane de tone de alimente se arunca anual in Romania.

 

Intre timp, in afara

Foodporn-ul incepe sa devina norma pe retelele de socializare. Peste 300 de milioane de poze cu mancare sunt postate pe Instagram; hashtag-ul #food strange 196 de milioane, iar sus-numitul #foodporn, 64 de milioane.

Monica a consitnuat spunand ca pozele cu mancare au o anumita utilitate si nu reprezinta doar un moft. Potrivit unui studiu efectuat de The Hartman Group in 2012, 50% dintre useri afla despre cooking despre retelele de socializare, iar 14% invata de pe site-uri, aplicatii si bloguri. Reiese de aici ca foodporn-ul deschide usile catre gatit catre categorii diverse de public, a spus Monica.

Mancarea este privita, asadar, in alti termeni decat in Romania. Functia ei sociala e evidenta, in conditiile in care 47% dintre millennials sharuiesc in timp ce mananca sau beau.

 

Schimbari asupra perspectivei food & cooking. Trenduri

1) Aspectul, criteriul estetic a devenit esential. Nu mai poti gati doar pentru gust.

2) Originalitatea vizuala. 72% dintre millennials (UK si US) sharuiesc poze cu mancare sau bauturi daca acestea arata diferit.

3) Mancarea a devenit o expresie a identitatii personale. Millennialii aloca timp si energie in prepararea mancarurilor (74% dintre millennialii din UK/US), iar mesele luate in afara caminului (restaurante, pub-uri etc) sunt privite drept o experienta culturala (81% dintre millennialii din US).

Asistam la o schimbare de paradigma, trecerea de la necesitate la inspiratie in ce priveste mancarea.

Daca mancarea si gatitul au devenit fun, nu mai tin de un anumit segment, a adaugat Monica. Nu ar trebui sa mai vorbim despre "gospodine", respectiv despre izolarea "femeii de la cratita". Gatitul devine social, poate avea loc oricand si poate fi facut oriunde.

In acest context, sursele de inspiratie se schimba de asemenea. Daca, odata, retetele transmise din mama in fiica, cu instructiuni foarte precise, acum vorbim despre site-uri, aplicatii mobile, bloguri, platforme online; unele dintre care trateaza cooking-ul ca fiind experimental si oferind surse de inspiratie, nu moduri stricte de preparare.

Monica ai ncheiat prezentarea cu 3 exemple care sa ilustreze aceasta noua paradigma a mancarii si a gatitului - unul local si doua internationale. 

1. Aplicatia Floriol - "Mood Food", realizata de Cohn&Jansen JWT si Atelieru. Target-ul a fost consumatorul tanar, premium, care consusma content creat special pentru starea lui de spirit. Iar aplicatia Mood Food a fost creata pentru a-l ajuta sa raspunda concret, in functie de stare, la intrebarea "ce am chef sa gatesc azi?".


2. Aplicatia Uniqlo - Recipe, o aplicatie care face un matching intre outfit-ul unui user si preparatul care i se potriveste.


3. Pozele cu mancare, ridicate la rangul de stiinta: Foodography. Mai exact, aceasta se traduce printr-o serie de reguli prin care restaurantele pot obtine preparatele care se "fotografiaza" bine pe Instagram. Mia jos, un case ce ilustreaza acest trend, apartinand unei vinarii:

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow.
Parteneri de know-how au fost: Interactions si Spoon.
Parteneri: Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si Silhoutte
Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. 
Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnacks si a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. 
Coffee provided by NTS Coffee.



Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

AdProduction

Prezentare : Suntem AdProduction si facem productie publicitara tailor made.Desi foarte diferite, toate proiectele noastre sunt pregatite in doua faze: intai gandite, apoi date in productie.Prima data ne oprim la o... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related