[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Rodica Mihalache (Starcom MediaVest Group): Sa nu uitam ca adolescentii de azi vor deveni market makers in viitor

Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights, Starcom MediaVest Group, a vorbit in cadrul evenimentului Target BootCamp - Romanian Youth Focus 2015 despre modul in care tinerii vor schimba conditiile pietei pe viitor. Datele prezentate au facut parte din Consumer Report, un studiu Starcom, format dintr-o antologie de date despre consumator. 

Studiile din reteaua Starcom au identificat un trend numit market makers in cazul tinerilor. Pentru a intelege adultii de maine e important sa ne uitam la adolescentii de azi. Rodica a oferit detalii si despre concluziile/tendintele pe care o cercetare globala le-a identificat dupa ce a studiat tinerii.

  1. Me-tailing – adolescentii de azi ar putea crea in viitor branduri care sa devina jucatorii importanti de pe pietele din viitor.

In ceea ce priveste Romania, au inceput sa apara din ce in ce mai multi tineri creatori de inovatii sau care conduc afaceri de succes. Se remarca, deci, o crestere a spiritului antreprenorial, tinerii fiind cei care vor crea branduri mai bune pentru ca se vor axa pe solutii.

Adolescentii de azi au devenit influenceri pentru ca nu le mai este teama sa vorbeasca, sa isi exprime parerile. In plus, tinerii nu isi mai iau neaparat modele din familie, ci incearca sa-si gaseasca modele printre tinerii de succes din jurul lor.

  1. Continut responsabil si constient – daca brandurile nu au un scop constructiv in comunicare, nu vor mai fi relevante pentru tineri.

In ceea ce priveste consumul de continut pe platformele mobile, exista foarte multe activitati de conexiune sociala si entertainment, dar tinerii citesc si stiri (in special internationale), intr-o proportie mai mare decat medie.

La nivelul tematicii, tinerii urmaresc in principal subiecte globale, subiecte care le imbunatatesc cultura generala, si folosesc telefoanele si pentru a dezvolta proiecte pentru liceu, facultate sau job.

Analiza comparativa a generatiilor (adolescentii de ieri si de azi) a relevat ca Millennials incercau sa fie speciali la nivel personal, in timp ce adolescentii de azi incearca sa genereze impact maxim. Daca adolescentii de ieri doreau faima individuala, tinerii de azi vor sa lase mostenire fapte bune si o schimbare in bine.

  1. Liquid living. Brandurile au nevoie de noi limbaje pentru a se adresa tinerilor de azi si comunitatilor de adolescenti.

Conectivitatea crescuta datorata tehnologiei a eliminiat granitele in ceea ce priveste crearea de comunitati, iar limbajul a evoluat si el.

In 2015, pentru prima data Oxford Dictionary a desemnat cuvantul anului un emoticon pentru ca astfel de limbaje sunt utilizate foarte mult de tinerii de azi.

Chiar daca pare pueril, a spus Rodica, din ce in ce mai multi au inceput sa le foloseasca pentru a-si transmite mesajele. Asadar, este necesar ca brandurile sa-si adapteze limbajul pentru a putea ajunge la tineri.

  1. The tl;dr (n.r. – too long, didn’t read) – brandurile vor avea nevoie sa transmita informatiile relevante in 8 secunde.

Tinerii din ziua de azi consuma continut pe mai multe tipuri de device-uri, ceea ce inseamna ca atentia este impartita intre mai multe medii. Asta genereaza o comprimare foarte mare a continutului care se transforma in seturi de informatii consumate simultan pe mai multe dispozitive.

Prezentarea s-a incheiat cu precizarea ca, in urma studiilor, s-a constatat ca nu exista diferente majore intre tinerii/adolescentii de la noi si cei din alte tari.

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Interactions, Spoon, Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si SilhoutteSpectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. Fotografiile de la eveniment poarta semnaturaphotosnackssi a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. Coffee provided by NTS Coffee.



AdProduction

Prezentare : Suntem AdProduction si facem productie publicitara tailor made.Desi foarte diferite, toate proiectele noastre sunt pregatite in doua faze: intai gandite, apoi date in productie.Prima data ne oprim la o... vezi detalii »

Interactions

Interactions a fost fondata la finalul anului 2008 si si-a inceput activitatea in ianuarie 2009. Am avut o crestere stabila an de an, iar Forbes ne plasa la un moment dat pe locul 9 in randul agentiilor interactive... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related