[Produs in Ro] Octavia Casoni si Lucian Lois, SEZI: Au trecut doar doi ani de cand suntem pe piata. Pe langa amortizarea investitiei, ne bucuram sa spunem ca ne putem intretine din aceasta pasiune

[Produs in Ro] Octavia Casoni si Lucian Lois, SEZI: Au trecut doar doi ani de cand suntem pe piata. Pe langa amortizarea investitiei, ne bucuram sa spunem ca ne putem intretine din aceasta pasiune

Doi pasionati de arhitectura si folclor s-au intalnit la Facultatea de Arhitectura din Cluj. Asa incepe povestea Octaviei Casoni si a lui Lucian Lois, oamenii din spatele brandului SEZI. Ideea de produce obiecte din lemn cu teme autohtone a venit de la bunica Octaviei. Sfatul ei: tinerii ar trebui sa incerce sa imbine modernul cu traditionalul.

Au inceput de la doua scaune din lemn, iar treptat au ajuns sa-si diversifice gama de produse. Cand s-au apucat de treaba nu stiau multe despre tamplarie sau prelucrarea lemnului si asta le-a dat niste batai de cap la inceput. Au pornit de la doua modele de scaune din lemn. Exercitiul continuu i-au adus in prezent la o gama mai larga de produse. Cate ceva despre parcursul si modul de lucru SEZI, in randurile urmatoare:

 

Oamenii din spatele brandului

Octavia Casoni si Lucian Lois, co-fondatori SEZI, absolventi ai Facultatii de Arhitectura din Cluj. Octavia era studenta in anul 5, Lucian era in timpul stagiaturii la un birou de arhitectura. Au trecut doi ani de cand ideea de a patrunde in sfera traditiei romanesti s-a materializat. Am gandit un proiect complex, pornind de la doua obiecte personalizate.

 

Investitia initiala si amortizare

Investitia a fost atelierul, pe care l-am ridicat cu ajutorul parintilor, mai ales al dr. Radu Lois (tatal lui Lucian), care ne-a si invatat cum functioneaza utilajele. Este o investitie continua.

Investitia s-a amortizat. Si financiar, si psihic, mental.

 

Primul an de activitate

Am intampinat greutati la procesul transformarii lemnului din scanduri cu scoarta pe ele, in piese de mobilier finisate. Este dificil sa incepi o afacere in domeniul tamplariei, fara prea multe contacte cu ea in trecut.

 

Proces de fabricare si capacitate de productie

Folosim metode traditionale dulgheresti imbinate cu cele actuale.

Prelucrarea lemnului are mai multe etape:

  • indreptarea unei fete si un cant a scandurii de diferite grosimi;
  • rindeluirea, indreapta suprafata lemnului
  • incleierea pentru a forma panouri, din scanduri lipite prin presare
  • decuparea panoului, in forma propusa si listata la scara 1:1
  • slefuirea, se creeaza o suprafata fina
  • strunjirea picioarelor, din corpuri prismatice, in balustri conici sau cu modele
  • asamblarea componentelor, pentru a rezulta o piesa
  • finisarea, lacuire, batuire, pictura, sculptura

Capacitatea de productie variaza, in functie de dificultatea comenzilor si de colaboratorii care ne ajuta.

 

„Retete” folosite

Reteta: proiectare, piper, sare dupa gust, modelare, ardei iute, praf, geometrie, rumegus, apa, traditie, lemn uscat, simboluri, carti, panza de sac, fum, inspiratie, secunde, atelier. Reteta provine din acumularea cunostintelor in timp si scoala, muzee si anticariate.

Fiecare obiect pe care il realizam are o poveste, este unicat, la fel ca si oamenii.

 

Gama de produse

In timp, am dezvoltat o gama larga de produse, pornind de la doua scaune din lemn. Simtim ca imbunatatim pe zi ce trece stilul, imaginea, modalitatile de prelucrare. Incercam sa raspundem provocarilor, invatam pe parcurs, pastrand elementele particulare si originale pe care le-am adoptat.

 

Comenzi

Facebook ofera cele mai bune rezultate. A acaparat celelalte site-uri in care ne sunt prezentate produsele. In curand va fi gata site-ul nostru, sezi.ro. In viata reala, participam la expozitii si targuri, am colaborat cu cateva magazine.

 

Comunicare

Dedicam o parte din timp promovarii online, prin intermediul careia ne exprimam ideile. Dorim ca pe viitor romanii sa aleaga mult mai bine felul in care sa amenajeze locuintele, sa redescopere frumusetea mobilierului traditional, fabricat in Romania de artisti locali.

Credem ca este foarte important limbajul pe care il folosesti in prezentarea produselor. Mesajele sunt abstracte, dar profunde, pornesc de la simboluri si imagini geometrice preluate din trecut. Fiind arhitecti, credem ca modelarile 3D suplimenteaza incredibil orice obiect pe care il gandim, ajutand privitorul sa intre in imaginatia noastra. Formele geometrice simple si culorile vii atrag deasemenea privirile. Temele vin din natura, folclor, imaginatie. Tonul este spiritual si trezeste amintiri.

 

Colaborarea cu agentii de publicitate

Nu am colaborat, incercam sa ne exprimam singuri, dupa cum simtim. Ne ocupam de tot ce tine de comunicare, PR, media, branding, design, packaging. Avem produsele prezentate pe cateva site-uri care promoveaza produsele romanesti si am aparut in cateva articole.

 

Ingrediente pentru un brand autohton de succes

Seriozitate, inovatie, promovare, suflet, inspiratie, munca fizica, perseverenta, ENTUZIASM.

 

Business

Au trecut doar doi ani de cand suntem pe piata si afacerea a evoluat treptat. Pe langa amortizarea investitiei, ne bucuram sa spunem ca ne putem intretine din aceasta pasiune.

 

Ce urmeaza?

Sa intram in vacanta in luna iunie, nu am mai avut vacante de un an.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related