Studiu Samsung: Romanii adopta tehnologia, dar unii termeni tehnici le produc confuzie

Studiu Samsung: Romanii adopta tehnologia, dar unii termeni tehnici le produc confuzie

Utilizatorii romani iubesc tehnologia, 61% dintre ei o utilizeaza mai mult decat o faceau acum doi ani, iar 58% dintre ei sunt incantati s-o foloseasca, insa terminologia ii face deseori sa se simta confuzi si nu le ofera o viziune clara asupra felului in care diferite dispozitive si servicii ar trebui sa ii ajute, conform celui mai nou studiu Samsung.

Samsung Electronics Europa a realizat un studiu in 18 tari, inclusiv in Romania, analizand obiceiurile utilizatorilor atunci cand vine vorba de tehnologie, iar rezultatele sunt surprinzatoare.

Intrebati cat de bine cunosc noii termeni din tehnologie, 67% dintre romani au declarat ca pretind ca inteleg termenii sau frazele tehnice pe care, de fapt, nu le cunosc, iar 7% dintre ei au raspuns ca fac acest lucru si de cateva ori pe zi. Termenii pe care romanii pretind cel mai des ca ii inteleg sunt Cloud (28%), Emoji (27%) si Streaming (25%). Pe de alta parte, respondentii cu varste cuprinse intre 16 si 34 de ani sunt cei care admit cel mai des atunci cand nu stapanesc terminologia tehnica.

 

"Cresterea interesului pentru dispozitivele smart in randul utilizatorilor romani este vizibila, tehnologia oferind in zilele noastre noi oportunitati de comunicare, interactiune si dezvoltare. In Romania, smartphone-urile sunt folosite zilnic de catre cei mai multi utilizatori, dar cele mai noi inovatii, precum Internet of Things sau Cloud, inca produc confuzii in randul acestora. Ca un lider in tehnologie, Samsung se angajeaza nu doar sa aduca cele mai noi inovatii, ci si sa faciliteze accesul consumatorilor la cat mai multe dintre oportunitatile pe care aceste produse le pot oferi," a declarat Monika Torokne Nagy (South East Europe Marketing Director, Samsung Electronics).


Monika Torokne Nagy (South East Europe Marketing Director, Samsung Electronics)

 

Studiul arata ca, de cele mai multe ori, romanii pretind ca stiu terminologia pentru a nu parea ridicoli sau ignoranti in fata colegilor (29%). Totusi, una dintre urmarile neintelegerii terminologiei tehnice are ca rezultat neputinta utilizatorilor de a beneficia de un serviciu sau de un dispozitiv la potential maxim.

Prin urmare, peste o treime (35%) dintre utilizatorii romani au declarat ca neintelegerea termenilor duce la nefolosirea dispozitivului la intregul potential. Ca raspuns la studiu, Samsung Europa va crea un glosar accesibil, „The Plain Tech Guide”, pentru a explica ce inseamna ultimii termeni aparuti si cum acestia ne pot imbunatati viata.

 

Inovatie

Romanii, la fel ca si europenii, sunt entuziasmati de tehnologiile noi. Cei mai multi dintre ei (92,5%) au declarat ca sunt entuziasmati de performantele dispozitivelor pe care planuiesc sa le cumpere si mai mult de jumatate dintre ei (58%) de tehnologiile pe care le folosesc in prezent si de felul in care ele au evoluat de-a lungul ultimului deceniu. Mai mult, doar 16% dintre ei simt ca nu pot tine pasul cu tehnologia, in timp ce 49% au fost de acord ca progresul tehnologic este inevitabil.

Tehnologia este cu siguranta mult mai integrata in viata utilizatorilor romani si in activitatile lor zilnice, comparativ cu cativa ani in urma. 61% dintre utilizatori au declarat ca folosesc tehnologia mult mai des decat obisnuiau sa o faca in urma cu doi ani, iar 21% au declarat ca se bazeaza pe tehnologie si s-ar simti pierduti fara ea.

 

Aplicatii

Studiul s-a concentrat si pe aplicatiile pe care romanii le considera cele mai utile. Astfel, aplicatiile de navigatie si harti sunt cele pe care 26% le considera ca au un impact semnificativ in simplificarea vietii lor. Acestea au fost urmate de aplicatiile de tip calculator (22%) si aplicatiile pentru camere foto (13%).

 

"Cercetarile noastre arata ca terminologia utilizata in tehnologia actuala poate fi o bariera pentru utilizatorii romani. Abordam aceasta problema printr-o serie de pasi strategici, inclusiv prin simplificarea limbajului pe care il folosim si prin training-uri pentru dezvoltarea abilitatilor digitale pentru 400.000 tineri. Cu toate acestea, consideram ca aceasta este o problema in intreaga industrie, care va impiedica progresul tehnologic daca nu se vor lua masuri in acest sens," a declarat Monika Torokne Nagy (South East Europe Marketing Director, Samsung Electronics).

 

Nota

Studiul a fost desfasurat in mediul online de catre Opinium Research in perioada 16 martie – 1 aprilie 2016, prin intermediul a 10.138 de respondenti cu varste peste 18 ani, in Marea Britanie, Austria, Belgia, Bulgaria, Germania, Danemarca, Finlanda, Grecia, Ungaria, Italia, Portugalia, Olanda, Norvegia, Polonia, Spania, Romania, Suedia, Elvetia. Nici o ponderare nu fost aplicata niciunei tari cu exceptia Marii Britanii*, esantionul a fost dezvoltat pentru a se obtine o divizare aproximativa de grupe de varsta si sexe, in limitele accesului online.

*Sursa: Evaluarea proiectelor Smart Classroom si Digital Academy a fost realizata in 15 tari, in perioada anului scolar 2014/2015.

 

Unele rezultate fac parte dintr-un studiu adisional, desfasurat anul trecut online de catre Lightspeed GMI printre 18.000 de respondenti cu varste peste 16 ani, in Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Germania, grecia, Italia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elvetia, Romania, si Marea Britanie (1.000 respondensi per tara).

Informatiile au fost atribuite profilurilor cunoscute de varsta si sex pentru fiecare tara. Interviurile au fost desfasurate online, in perioada 21 aprilie – 18 mari 2015.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Campanii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related