Invitatia IKEA: sa NE JUCAM pentru dreptul la joaca

Invitatia IKEA: sa NE JUCAM pentru dreptul la joaca

Joaca este limbajul universal al copiilor din toate timpurile si din toata lumea. Este invatare pentru o viata intreaga. Jocul ii ajuta pe copii sa creasca, sa fie mai creativi, mai puternici si mai activi. Ii invata sa colaboreze si sa aiba grija unii de altii. Ii face curiosi.

Pentru multi dintre noi, este evident ca trebuie sa cautam noi moduri prin care sa incurajam cat mai mult jocul. Ne ajuta mai ales atunci vedem in joaca o stare de spirit, nu numai jucarii si jocuri (desi acestea sunt, desigur, oricand binevenite). Un mod prin care gasim bucuria in tot ceea ce facem.

Cu toate acestea, sunt copii din zone ale lumii care nu au parte de joaca. Copiii din comunitati sarace, tabere de refugiati si zone de conflict. Copiii cu dizabilitati. Pentru ei, magazinele IKEA din toata lumea lanseaza o noua campanie: NE JUCAM pentru dreptul la joaca.

Pentru fiecare jucarie sau carte de povesti pentru copii cumparate din magazinul IKEA in perioada 20 noiembrie – 24 decembrie 2016, IKEA Foundation doneaza 1 euro pentru a reda copiilor dreptul la joaca.

Partenerii noii campanii sunt organizatiile: Handicap International Federation, Room to Read, Salvati Copiii, Special Olympics, UNICEF si War Child. Programele sustinute prin campania NE JUCAM pentru dreptul la joaca se concentreaza asupra copiilor afectati de conflictul din Siria, migratiile cu riscuri, saracie si copiilor cu dizabilitati.

Conventia ONU cu privire la Drepturile Copilului afirma ca fiecare copil trebuie sa aiba dreptul la joaca. Din pacate, in zonele afectate de saracie sau razboi, acest drept a disparut. Joaca este o parte esentiala din dezvoltarea unui copil, iar cei care se pot juca in medii sigure dezvolta abilitati de comunicare, lucru in echipa si negociere. Sunt mai sanatosi si se adapteaza mai repede provocarilor din viata. Joaca face lumea mai buna.

 

"Nimic nu este mai frumos, amuzant si interesant in acelasi timp decat jocul unui copil. Joaca ii ajuta pe copii sa invete, sa inteleaga lumea din jur si sa fie fericiti. Asa ca misiunea de a-i ajuta sa se joace este una dintre cele mai importante misiuni IKEA de pana acum. Campania NE JUCAM pentru dreptul la joaca lansata anul acesta ii va ajuta pe cei mai vulnerabili copii din lume sa se joace din nou: copiii din comunitati sarace, tabere de refugiati si zone de conflict, dar si copiii cu dizabilitati. Credem ca avem potentialul de a schimba vietile a mii de copii din intreaga lume", declara Daniela Stoican (PR Manager, IKEA Romania).

 

Noua campanie se bazeaza pe succesul Campaniei Jucariilor de Plus desfasurate de magazinele IKEA in anii anteriori, care a strans 118,8 milioane de euro, incepand cu 2003. Campania de anul acesta este cea mai mare de pana acum din punct de vedere al produselor si al partenerilor.

 

Ce spun partenerii IKEA Foundation

Handicap International Federation
Ofera oportunitati de dezvoltare timpurie copiilor cu dizabilitati si altor copii vulnerabili din tabere aflate departe de casa din Pakistan, Tailanda si Banglades.

Cheryl Shin-Hua Yeam (Coordonator Tehnic Regional al Handicap International): "Copiii care ajung din taberele de refugiati provin din medii dificile, in care au infruntat violenta razboiului, saracia si conditiile precare de sanatate. Joaca este un element esential care ii ajuta sa treaca peste aceste probleme si sa fie din nou copii."

 

Room to Read
Transforma vietile copiilor din Banglades si Indonezia printr-o educatie calitativa, care include formarea profesorilor, oferirea materialelor necesare studiului si alfabetizare.

"Room to Read va aduce bucuria cititului si dragostea pentru invatare pentru zeci de mii de copii aflati in scolile guvernamentale din Banglades si Indonezia", a declarat Erin Ganju (CEO si co-fondator al Room to Read).

 

Salvati Copiii
Previne riscurile pentru copiii refugiati din Banglades si Etiopia prin promovarea protectiei, educatiei si a jocului pentru copiii aflati departe de casa.

"Salvati Copiii ofera copiilor aflati departe de casa sansa unui viitor mai bun. IKEA Foundation, cu ajutorul angajatilor si clientilor IKEA de pretutindeni, ne ajuta sa le oferim copiilor protectie, acces la educatie si la joaca. Copiii aflati departe de casa sunt extrem de vulnerabili, iar programul nostru doreste sa aduca imbunatatiri in viata lor", Elisabeth Dahlin (Secretar General al Salvati Copiii Suedia si Presedinte Global Lead Agency for the IKEA Foundation partnership).

 

Special Olympics
Promoveaza, prin sport si jocuri, incluziunea si dezvoltarea copiilor cu dizabilitati intelectuale din Banglades, India, Pakistan si Thailanda.

Mary Davis (CEO, Special Olympics): "Observam cu tristete ca cei mai multi copii cu dizabilitati intelectuale nu au deloc acces la servicii de calitate si oportunitati educationale. Toate acestea ii constrang pe ei si pe familiile lor intr-o sfera a saraciei si a izolarii sociale. […] Cu ajutorul partenerilor nostri de la IKEA Foundation, suntem capabili sa crestem programul Young Athletes si sa il facem sa ajunga la mai multi copii, mai multe familii si sa elimine din perceptiile gresite fata de copiii cu dizabilitati intelectuale."

 

UNICEF
Ofera locuinte sigure, acces la educatie si ingrijire medicala pentru copiii cu varste cuprinse intre 0-8 ani din medii sarace din in China, India, Indonezia si Kenya, asigurand astfel o dezvoltare armonioasa in copilarie.

"In momentul in care mintea si trupul copiilor sunt protejate, hranite si stimulate, ei au cea mai buna sansa la o dezvoltare completa, invatare eficienta si sa contribuie in mod real la economia societatii din care provin atunci cand vor deveni adulti. Prin campania Ne jucam pentru dreptul la joaca, putem ajuta si mai multi copii din China, India, Indonezia si Kenya sa creasca si sa se dezvolte in conditii optime", a declarat Pia Rebello Britto (Chief of Early Childhood Development UNICEF).

 

War Child
Asigura un mediu sigur pentru joaca, invatat si dezvoltare pentru copiii din Iordania si Liban, afectati de conflictul sirian.

Tjipke Bergsma (Managing Director War Child Olanda): "Razboiul nu este o joaca de copii. Fiecare copil ar trebui sa se poata juca cu prietenii lui intr-un mediu sigur. Datorita IKEA Foundation, 18.000 de copii din Siria, Iordania si Liban vor putea sa se joace din nou, sa isi retraiasca copilaria si sa isi reconstruiasca viitorul dupa ani intregi de violenta."

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related