Studiu iSense Solutions: Smartphone-ul, cel mai eficient canal pentru promovarea companiilor din Romania

Peste 60% dintre companiile din Romania folosesc ca principal canal de promovare internetul, arata un studiu realizat de compania iSense Solutions. In acelasi timp, 34% prefera pliantele/brosurile, tot 34% participa la targuri/conferinte si doar 22% se promoveaza cu ajutorul smartphone-ului, desi acesta este considerat cel mai eficient canal de promovare de catre companiile care il utilizeaza.

Studiul a inclus patroni/antreprenori, directori de companie sau manageri generali de la patru categorii de companii din diverse sectoare de activitate din Romania: cu pana in 5 angajati, cu 6-50 de angajati, cu 51-250 de angajati si cu peste 250 de angajati.

"Pe masura ce cresc numarul de angajati si bugetele ce pot fi alocate, se diversifica si mixul de marketing folosit de companie, iar importanta canalelor traditionale in promovarea serviciilor sau produselor acesteia creste", spune Traian Nastase (Managing Partner, iSense Solutions).

 

Astfel, daca internetul s-a remarcat drept principal canal de promovare pentru toate categoriile (62% dintre companii), cele cu 6-50 de angajati prefera sa se promoveze si prin pliante/brosuri (41%) si outdoor (28%), in timp ce companiile cu peste 250 de angajati se orienteaza mai mult si catre TV (61%).

Tot internetul este canalul de promovare in care companiile au investit cel mai mult in ultimele 12 luni (56% dintre companii), remarcandu-se faptul ca 44% dintre companiile cu peste 250 de angajati au investit cel mai mult in TV.

In ceea ce priveste eficienta canalelor de promovare, smartphone-ul conduce acest top, fiind considerat cel mai eficient de catre 62% dintre companiile care il utilizeaza pentru promovare. Urmeaza internetul (55%) si media traditionala – outdoor (44%), radio (40%) si TV (34%).

De asemenea, cele mai folosite modalitati de promovare online sunt site-ul companiei (utilizat de 67% dintre companii), reclamele pe Facebook (54%), paginile din social media (46%), email marketing-ul (37%), site-urile de anunturi (30%) si reclamele pe Google (24%), in timp ce cele mai eficiente sunt considerate paginile de social media (53%), reclamele pe Google (49%) si optimizarea pentru motoarele de cautare (47%).

Studiul analizeaza si metodele de vanzare directa utilizate de companii, fiind preferate cele care presupun interactiunea umana (consultantii si agentii de vanzari), precum si site-urile de anunturi (pentru companiile cu pana in 5 angajati).

"Intr-o piata extrem de competitiva, dincolo de canalele prin intermediul carora aleg sa se promoveze, companiile trebuie sa acorde o atentie sporita mesajelor pe care le transmit consumatorului modern, intrucat acestea pot avea un impact semnificativ asupra deciziei de cumparare", adauga Andrei Canda (Managing Partner iSense Solutions).

 

Studiul arata ca doar 35% dintre antreprenori/directori de companii/manageri generali considera ca pozitionarea prin preturi mici reprezinta cheia succesului, in timp ce oferirea de produse/servicii de calitate superioara este cea mai importanta pentru 69% dintre acestia. De asemenea, este foarte important sa asigure o experienta buna clientului (61%), dar si sa isi surprinda placut clientii (50%).

Studiul „Antreprenorul roman, fata in fata cu consumatorul modern”, realizat special pentru Zilele Biz, este bazat pe o cercetare cantitativa ce a presupus culegerea online a datelor de la 267 de companii active. Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%, la un nivel de incredere de 95%.



Companii

Sectiune



Related