Alfred Borcan si un moment de referinta din cariera sa de 20 de ani: Cartea curajului

Alfred Borcan si un moment de referinta din cariera sa de 20 de ani: Cartea curajului

Nu este o exagerare, spune Alfred Borcan, Director de Marketing Piraeus Bank Romania. Cand a deschis prima data paginile Cartii Curajului, a fost cu siguranta unul dintre cele mai rewarding momente din cariera. Si, totusi, conexiunea dintre o carte pentru copii si o banca nu este prima la care te-ai gandi. Nici cea dintre curaj, finante si citit. 

Dar cand te apropii de nevoile societatii, asa cum brandurile au inteles ca trebuie sa o faca, e nevoie sa ridici nivelul conversatiei, spune Alfred. Doua puncte nevralgice au pulsat in aceasta intoarcerea spre comunitate:

1. Aproape jumatate dintre elevii romani de 15 ani sunt analfabeti functional. 

2.  In toata tara, exista sub 300 de librarii.

 Asa a aparut Cartea Curajului. Ea este semnata de Adina Rosetti , ilustrata de Alexia Udriste si contine 10 povesti despre curaj.

A fost una dintre cele mai asteptate aparitii de carte a Targului International Gaudeamus din acesta an si a fost lansata in cadrul unui eveniment transmis live pe Facebook in peste 15 biblioteci din toata tara, o premiera pentru piata de carte din Romania.

 

Au imbratisat mesajul ei Printesa urbana si Simona Tache, au scris despre ea Literaturadeazi si Metropotam.

O multime de oameni curajosi in jurul nostru! Cred ca si asta e o perspectiva care trebuie impartasita copiilor. Vorbiti cu ei despre curaj, despre ce inseamna, despre propriile lor acte de curaj, despre care probabil nici nu si-au dat seama.

O sa va ajute mult si cartea despre care va povestesc mai jos, recent lansata de Curtea Veche Publishing. Cartea curajului! (Printesa urbana)

Marturisesc ca mi-au dat lacrimile la povestea porumbelului Mir si ca, daca as avea copii, as considera Cartea curajului o achizitie obligatorie. (Simona Tache)

Povestile din "Cartea curajului" orbiteaza in jurul a "10 fiinte mici care fac gesturi mari". Superputerile lui Toma, Avanlansa pe Muntele Bomboanelor, Un pestisor pe nume Baltzar sau Mir – Porumbelul Salvator, nu sunt intamplatoare. Ele au stransa legatura cu realitatea. Cu un  profesor din Ramnicu Valcea, de exemplu, care impreuna cu elevii sai a realizat un documentar despre viata satului romanesc de la inceputul de secol XX. Sau cu o studenta la medicina din Bucuresti, initiatoare a campaniei „Doneaza par copilasilor". Sau cu Vlad Voiculescu si lupta pentru viata bolnavilor de cancer de la MagiCamp. 

Intai au fost „Culegatorii de Curaj”, din comunitatea online de Facebook Curaj Romania, care au propus intamplarile reale. Iar din samburul lor, au luat nastere povestile. 

Cei de la Piraeus au lucrat la acest proiect un an si jumatate. 

Cred cu mare tarie ca trebuie sa dai inapoi comunitatii din care faci parte si altfel decat prin core business. Sa inspiri, sa pui umarul la a face bine.

Ar trebui sa fie o responsabilitate a fiecarui brand serios, aceea de a ridica nivelul conversatiei, de a avea curaj sa fie meaningful, de a provoca „the establishment”, spune Alfred Borcan.

 Despre curaj, branduri si responsabilitate, in interviul de mai jos:

 

Ce spune curajul despre Piraeus

Curajul face parte din ADN-ul brandului nostru – Adevarata valoare esti tu.  Pentru noi, curajul inseamna, de fapt, acea permanenta cautare a lucrurilor care ne individualizeaza, intr-o mare de oameni. Curajul este liantul care uneste toate aspectele vietii noastre, iti trebuie constant. Fara el nu indraznesti sa fii tu cel adevarat, sa iubesti cat de mult vrei, sa apreciezi frumosul tau si nu pe cel impus de altii.

Iti trebuie curaj sa cauti cea mai buna versiune a ta, sa vrei schimbare si evolutie, sa renunti la beneficiile locului caldut si fara presiune, pentru a-ti depasi limitele.

 

O banca si o carte pentru copii

Noi suntem o resursa financiara pentru clientii nostri, dar, in acelasi timp, ne dorim sa fim implicati in ceea ce traiesc ei, sa le oferim mai mult decat produsele si serviciile obisnuite pentru o banca. Altfel spus, Piraeus Bank vrea sa faca parte din viata celor pe care-i atinge cu serviciile sale.

In plus, cred cu mare tarie ca trebuie sa dai inapoi comunitatii din care faci parte si altfel decat prin core business. Sa inspiri, sa pui umarul la a face bine. Ar trebui sa fie o responsabilitate a fiecarui brand serios, aceea de a ridica nivelul conversatiei, de a avea curaj sa fie meaningful, de a provoca „the establishment”.

Cred ca tocmai din lipsa acestui curaj  am ajuns sa avem si prea multe executii slabe in publicitatea/comunicarea de astazi.

 

Ideea cartii

Comunitatea online de Facebook Curaj Romania este contextul de la care a pornit acest proiect. Este vorba despre un loc virtual pe care l-am conceput in urma cu 4 ani, inainte de Olimpiada de la Londra, pentru a-i sustine pe sportivii nostri.

Intre timp, s-a dezvoltat din ce in ce mai mult si, acum un an, ne-am propus sa-i inspiram pe cei care s-au adunat in jurul paginii si sa aducem la lumina cat mai multe povesti de curaj despre oameni obisnuiti, care nu sunt mediatizati, dar care contribuie la dezvoltarea comunitatii lor sau pur si simplu sunt modele prin gesturile lor mici, ce uneori salveaza vieti la propriu si la figurat.

Asa s-a nascut aplicatia „Culegatorii de Curaj, unde ei au inscris povestile reale de la baza cartii.

 

„Cartea curajului” si "Adevarata valoare esti tu"

Culegatorii de curaj” reprezinta dorinta noastra de a arata ca filosofia sub care existam nu este doar o filosofie, ea traieste frumos si puternic in viata reala, prin oamenii nenumarati care au curaj sa faca gesturi grandioase pentru cei la nevoie sau care se rup de rutina si pornesc pe drumul cel mai greu, dar si cel care ii va face sa straluceasca mai mult odata ajunsi la destinatie.

Am adunat in aplicatie zeci de povesti despre oameni obisnuiti care au facut fapte neobisnuite, care au descoperit curajul, si-au ajutat semenii, si-au gasit locul in lumea asta mare si au stralucit. Le-am scos la lumina si apoi ne-am intrebat ce facem mai departe cu ele, cum le putem da un sens mai mare.

Asa ca am ales 10 dintre cele mai speciale intamplari, cu ajutorul prietenilor nostri de la Curtea Veche Publishing si a scriitoarei Adina Rosetti, care le-a repovestit apoi jucaus si emotionant, in limba prichindeilor, cu scopul unic de a sadi saminta curajului de devreme, de a-i incuraja sa se caute si sa nu se lase pana nu isi gasesc menirea.

Apoi talentata Alexia Udriste a desenat si imaginat chipurile personajelor, care sunt veverite, buburuze, soricei, fluturi sau fete si baieti, toti curajosi si colorati. Astfel am inchis frumos cercul.

Si asa s-a nascut „Cartea curajului".

 

Implementarea proiectului

Daca luam in considerare intregul proces, de la conceptul si lansarea aplicatiei, pana la lansarea cartii, a durat un an si jumatate. Un proces in care ne-am intrebat cum va evolua acest proiect si nu ne-am lasat pana nu am gasit cel mai frumos rezultat final.

Realizarea cartii a inceput in aprilie, cand am pus intr-un ppt pentru prima oara ideile despre cum va fi ea si care-i vor fi scopul si utilitatea.

 

Autoarea cartii

Am ales-o pe Adina Rosetti pentru talentul de a spune povesti pentru cei mici, pentru ca este o povestitoare innascuta, dar si un om foarte special, care a aderat la credo-ul nostru comun, acela ca doar curajul pune cel mai bine lumea in miscare. Si curajul invatat devreme este o prezicere a unui viitor mai bun, nu?

 

Cele mai complicate etape

Procesul de realizare a unei carti de la 0 nu este unul simplu, mai ales al unei carti speciale si atipice, cum este Cartea curajului.

Au fost niste etape bine stabilite pe care a trebuit sa le urmam ca atare, de la alegerea povestilor care au fost rescrise ulterior, la definitivarea ilustratiilor, tiparire, definitivarea campaniei de comunicare si pregatirea lansarii.

Cel mai complicat a fost sa ne incadram intr-un timing prestabilit pana la inceperea targului de la Gaudeamus, pentru ca este o perioada aglomerata, de obicei, pentru toate editurile.

 

Cand ai deschis-o prima data

A fost cu siguranta unul dintre cele mai rewarding momente din cariera mea de 20 de ani. Si nu exagerez. E o chestie sa poti face parte dintr-un asa proiect, cu un asa grup de oameni care l-au facut posibil.

Si sa fii sigur ca munca ta poate inspira la bine si frumos, dar mai ales la curaj, niste copii care de-abia asteapta sa continue sa fie buni si frumosi si cand vor creste mari.

 

Cititorii

Primii copii care au citit Cartea curajului au fost cei care au si lecturat doua dintre povesti prin transmisiune live la lansarea de la Gaudeamus. Este vorba despre copiii de la 5 biblioteci din tara: Deva, Medgidia, Piatra Neamt, Racoasa (jud Vrancea) si Targu Jiu, copii pasionati de citit si „clienti fideli” ai proiectelor organizate in toata tara de partenerii nostri de la Fundatia Progress.

Ei ne-au fost alaturi de la inceput in proiect si au facut posibil transportul cartilor catre peste 20 de bliblioteci judetene, locale si comunale in ziua lansarii, pentru ca si mai multi copii sa se bucure de ele.

 

Ambasadorii cartii

Ne-am uitat in jurul nostru si am cautat oameni in primul rand credibili, despre care stiam ca sunt apropiati de proiectele educationale dedicate copiilor.

Pentru noi, gandul ca vom duce vestea despre existenta acestei carti si vom face posibil accesul la ea pentru cat mai multi copii din toata tara, fie ei din medii defavorizate sau nu, a fost cel mai important scop.

In primul rand, majoritatea dintre ei fiind parinti la randul lor, au inteles si au rezonat de la inceput cu acest proiect, gasindu-i utilitatea si de ce nu, magia. Cred ca cele mai importante valori pe care le avem de fapt in comun toti cei care am pus umarul la realizarea sa sunt educatia si, fara falsa modestie, curajul de a face lucrurile altfel.

 

Nevoile din societate si CSR-ul companiei

In general, ne indreptam atentia spre nevoile de care si noi ne lovim la randul nostru zi de zi. Sunt lucruri pe care le stim si le simtim pe pielea noastra, pentru ca ele se perpetueaza si au repercusiuni.

Inainte de toate, insa, faptul ca aproape jumatate dintre elevii romani de 15 ani sunt analfabeti functional (adica stiu sa citeasca, insa nu asimileaza si nu inteleg mesajele si informatiile pe care le citesc), iar in total, in toata tara, exista sub 300 de librarii, ne-a determinat sa mergem in aceasta directie si sa promovam lectura, cartile, educatia si curajul, de la cele mai fragede varste.

 

Cartea preferata din copilarie

Sunt multe, dar voi aminti doua: „Copiii capitanului Grant” de Jules Verne si „The Hobbit”  de J.R.R. Tolkien, pentru lumile fascinante si personajele curajoase.

“When I'm playful I use the meridians of longitude and parallels of latitude for a seine and drag the Atlantic Ocean for whales. I scratch my head with the lightning and purr myself to sleep with the thunder.” Zice Twain. Cam asa si eu cu cartile astea. Sky is the limit or not even.

 

Unde poate fi gasit curajul

Read, evolve, educate yourself. In oamenii din jur, asta spune si proiectul asta si cred ca asa este. Gaseste-ti inspiratia si nu accepta sa ti se spuna ce sa simti, ce sa visezi sau cine esti cu adevarat.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Campanii

Sectiune



Branded


Related