Utilizatorul roman de internet, cel mai vulnerabil din UE

Utilizatorul roman de internet este cel mai vulnerabil din Uniunea Europeana (UE) la folosirea datelor sale personale de catre alte persoane sau entitati, potrivit agentiei de marketing Perceptum.

In 2016, doar 15% din romanii care au navigat online au refuzat sa-si ofere datele personale pentru a fi folosite in scopuri de publicitate, fata de o medie europeana de 80%. Acelasi procent de utilizatori romani de Internet au limitat accesul celorlalti la profilul personal sau la continutul propriu livrat pe retelele sociale, fata de o medie a UE de 40%.

"Analizand cele mai recente statistici oficiale cu privire la utilizatorii de Internet din UE, se poate spune ca romanii si bulgarii sunt relativ neinteresati de protejarea profilulului lor si a datelor personale. Nu stiu exact ce inseamna cookies si nu prea citesc politica de confidentialitate a platformelor online. Exista metode suficiente prin care se pot proteja in fata abuzurilor online, care ii impiedica inclusiv sa aiba o experienta reusita de shopping. Asta in conditiile in care comertul electronic va redefini segmentul de retail in anii urmatori", spune Raluca Ghilea (Director Executiv Perceptum).

 

In UE, sapte din zece utilizatori de Internet, cu varsta intre 16 si 74 de ani, sunt constienti ca prin cookie-uri se expun la abuzuri. In Romania, doar patru din zece romani (38%) sunt la curent cu existenta acestor fisiere si cu ce ofera ele detinatorilor de site-uri: un feedback valoros cu privire la preferintele utilizatorilor in materie de cumparaturi, surse de informatie, vacante si altele.

"Un utilizator neinformat inseamna un utilizator vulnerabil si imprevizibil. Cookie-urile, de pilda, sunt in acest moment punctul central al functionarii eficiente a Internetului si pot oferi o experienta de navigare prietenoasa si adaptata preferintelor si intereselor fiecarui utilizator. Chiar daca ele pot fi folosite si in scopuri negative, refuzarea sau dezactivarea acestora poate face unele site-uri imposibil de folosit. In plus, exista instrumente la indemana oricui pentru a se proteja si, totodata, pentru a beneficia de o experienta de navigare placuta, sigura si responsabila", considera Raluca Ghilea.

In 2016, 31% din utilizatorii romani de Internet au furnizat informatii personale online (media europeana – 71%), in timp ce 24% au citit politicile de confidentialitate ale site-urilor (37% media UE). In Romania, anul trecut, 70% din cei care au navigat online au facut-o de pe telefoanele mobile sau de pe smartphone si 26% au facut-o de pe tableta. Datele folosite au fost emise de biroul european de statistica (Eurostat) in perioada decembrie 2016 – februarie 2017.



Perceptum Concept

Perceptum Concept este o companie cu 7 ani de experienta pe piata romaneasca de marketing si comunicare si un portofoliu de clienti ce cuprinde jucatori de top din domenii precum farma, banking, auto, tehnologie,... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related