Carmen Georgescu (Electrolux Romania): Pasiunea romanilor pentru gatit a facut ca brandul sa ofere mai mult decat o simpla necesitate in bucatarie

Carmen Georgescu (Electrolux Romania): Pasiunea romanilor pentru gatit a facut ca brandul sa ofere mai mult decat o simpla necesitate in bucatarie

De-a lungul timpului, Electrolux si-a propus sa si-i apropie pe acei consumator pentru care gatitul nu este o corvoada, ci o experienta. Cum? Reducand si mai mult efortul asociat cu trebaluitul in bucatarie si accentuandu-i acesteia posibilitatile. Trecand treptat prin mai multe nuante ale experientei culinare, brandul a comunicat pe baza unor platforme de comunicare precum "Passion for Cooking" (2012), "The Secret Ingredient" (2014) sau "Abur in Bucate" (2016). Cea mai recenta mutare in zona culinara a comunicarii Electrolux tine de indemnul "Make Life Delicious" si face din bucatarie un cadru social, in timp ce creativitatea e fundatia unui retetar deloc plictisitor.

Iar la Cupa Marketerilor la Gatit by Lidl de pe 9-11 mai, aceeasi creativitate gastronomica devine si proba speciala in competitie. Daca, in proba principala, marketerii vor avea de pus in valoare un anumit ingredient, in cadrul probei Make Life Delicious, participantii vor avea de gatit un dish neconventional pe baza de brief tras la sorti la fata locului.

Carmen Georgescu (Marketing Manager, Electrolux Romania) povesteste in continuare mai multe despre evolutia comunicarii brandului. Cu ea va intalniti si in juriul Cupei, detalii despre inscrieri sunt aici (nu lasati pe maine, ca acusi se face 28 aprilie).

 

Directia de comunicare: zona culinara

Domeniul culinar este o zona care s-a bucurat de o continua dezvoltare si apreciere de-a lungul timpului. Pasiunea romanilor pentru gatit, talentul lor gastronomic, dar si dorinta de a-si extinde creativitatea, au facut ca Electrolux Romania sa devina un brand care ofera mai mult decat o simpla necesitate in bucatarie, ofera oportunitatea de a inova, de a descoperi lucruri noi si de a transforma un preparat intr-o experienta culinara care sa poarte semnatura propriei personalitati.

De aceea, cu fiecare directie de comunicare pe care am urmarit-o, am promovat curajul de a inova si faptul ca in bucatarie trebuie sa te poti exprima liber si sa fii cat mai creativ.

 

Intrarea pe piata romaneasca

In anul 1996, Electrolux s-a remarcat pentru prima oara pe piata locala cu mesajul “Electrolux - Solutii inteligente din Suedia”, punand bazele pozitionarii companiei nu doar ca un furnizor de produse inovatoare, dar si de solutii pentru un stil de viata practic.

Inovatia insa, a insemnat pentru brand nu doar sa se adapteze unor nevoi concrete, ci sa le si anticipeze, sa le poata proiecta in viitor si sa inteleaga cum poate evolua stilul de viata pe termen scurt si mediu.

Asa au aparut in urmaritorii ani, mesajele “We understand” si “Thinking of you”, care au pornit de la nevoile oamenilor dar care in acelasi timp, au oferit solutii inovatoare pentru ca acestia sa poata fi mai rapizi in curatarea casei, mai buni in prepararea mancarii, toate cu o eficienta sporita si sa descopere produse care pur si simplu sa le imbunatateasca viata.

 

 

Specificul local

Specificul local al brandului s-a remarcat prin personalizarea comunicarii si targetarea comunitatilor unde continutul a fost valorificat si de oportunitatile de a explora efectiv potentialul brandului, de a interactiona cu el si de a crea o experienta de consumator dedicata.

In timp ce produsele Electrolux sunt create special pentru a usura munca in casa, comunicarea brandului se concentreaza pe acele insight-uri care incurajeaza creativitatea in bucatarie si flexibilitatea in activitatile de ingrijire a hainelor sau chiar a intregului camin.

 

Stabilirea platformelor de comunicare ale brandului

Platformele de comunicare Electrolux se reinventeaza de fiecare data, urmarind tendintele globale de consum, trendurile culinare si nevoile identificate la publicul sau tinta. Acestea nu dispar, ci pur si simplu se maturizeaza, fiind la randul lor rezultatul inovatiei.

Cu fiecare platforma de comunicare, Electrolux aduce ceva nou publicului sau, insa urmarim mereu sa pastram in prim-plan acele mijloace de comunicare si surse de inspiratie care sunt apreciate de public pentru latura lor practica si pentru modul in care le usureaza viata.

Anul 2016 a fost marcat de o platforma de comunicare unica, "Abur in Bucate", care nu doar ca a adus in atentia publicului larg una dintre cele mai sanatoase metode de preparare a mancarii, gatitul cu abur, dar a oferit si o alternativa creativa si sanatoasa la bucataria conventionala. De aceea, conceptul a beneficiat si de o platforma dedicata, unde comunicarea si interactiunea cu pasionatii de gatit au fost maximizate prin sesiuni live de cooking, tutoriale video, retete dar si tehnici culinare practice.

„Make Life Delicious” duce experienta culinara la un nou nivel, transformand bucataria intr-un hub social. Ne dorim ca prin aceasta campanie sa cream momente captivante in bucataria celor pasionati de povesti, gastronomie si clipe memorabile. 

Campania, care include si un rebranding al site-ului Electrolux, va avea o puternica componenta online, si va fi promovata prin campanii dedicate cu bloggeri din cele mai vaste domenii, pe paginile de Facebook si YouTube Electrolux, dar si o componenta off-line, in care ne vom bucura din nou de interactiunea directa cu cei pasionati de experiente culinare, prin evenimente si activari impresionante. 

 

 

Cea mai de succes campanie a brandului

Succesul campaniilor noastre este definit de modul in care oamenii au interactionat cu brandul si au determinat crearea acelei experiente care sa se plieze pe nevoile si aspiratiile lor.

Passion4Cooking a fost cu siguranta o campanie care a ridicat standardele inovatiei in bucatarie, cu show-uri live, concursuri dedicate artei gustului si o comunitate de bloggeri culinari, aflata la inceputurile carierei in mediul online, dar extrem de bucuroasa sa se implice in cele mai inedite experiente gastronomice impreuna cu noi. Campania dedicata pasiunii pentru gatit a fost continuata de platforma aburinbucate.ro, care a beneficiat de o expunere mai larga si de proiecte la fel de speciale.

Participarea la Bucharest Gourmet Festival a fost un moment in care Electrolux a oferit o perspectiva noua asupra gatitului si a demonstrat ca electrocasnicele Electrolux nu doar usureaza munca in bucatarie, dar pot aduce la tine acasa aceleasi rezultate culinare pe care le admiram la cele mai mari restaurante ale lumii.

 

De asemenea, Bake for Someone, ca parte a campaniei aburinbucate.ro, ne-a oferit oportunitatea ca toate intiativele noastre de a redescoperi placerea si bucuria de a gati, sa se transforme in fapte bune, gatind pentru copii din centre de orfelinat sau batrani din camin. 

 

 

Piata romaneasca de electrocasnice. In ce context activeaza brandul?

Tehnologia evolueaza permanent, consumatorii urmarind in special produse care aduc un echilibru intre functionalitate si design. Aceste lucruri ne obliga sa fim din ce in ce mai exigenti, mai creativi, sa inovam, sa fim cu un pas inaintea schimbarii si sa oferim acele produse care sa fie adaptate nevoilor consumatorilor.

Este recunoscut faptul ca la nivel global, in domeniul culinar, Electrolux este furnizor ales de 50% dintre chefii europeni cu Stele Michelin, oferind aparatura de uz casnic la standardele echipamentelor profesionale.  De aceea, cu fiecare campanie, ne propunem sa valorificam beneficiile produselor noastre prin sfaturi utile si recomandari practice care sa completeze nevoile de baza ale consumatorilor.

Pentru celelalte categorii de produse, precum masinile de spalat sau electrocasnicele mici, Electrolux se bucura de performante unice pe piata locala, tocmai datorita inovatiilor aduse in dezvoltarea functiilor de utilizare.

De la uscatoare de rufe optimizate pentru ingrijirea materialelor delicate care au eticheta de curatare exclusiv manuala, pana la masini de spalat al carui ciclu de spalare costa doar 50 de bani, datorita eficientei sale energetice, Electrolux ramane un reper pe piata electrocasnicelor din Romania.

 

Obiective in 2017

Ca in fiecare an, ne dorim sa aducem o plusvaloare experientelor culinare si sa incurajam cat mai multi oameni sa isi exprime latura creativa in bucatarie.

Cu siguranta, in anul 2017, prin platforma „Make Life Delicious” vom redefini modul in care ne putem explora pasiunea pentru gatit si vom adauga o multitidine de „ingrediente” astfel incat sa devenim o sursa de inspiratie pentru cei care vor dori sa transforme inovatia in bucatarie, in placerea de a surprinde si de a crea cele mai frumoase povesti cu iz culinar.

 

Agentiile

Pe proiectele de PR si social media lucram cu agentia Golin, cu care avem o relatie de parteneriat de peste 10 ani, iar in proiectele de Live Streaming create special pentru pasionatii de gatit care doresc sa descopere retete noi, ne bucuram de sustinerea agentiei Digitag.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related