5 concluzii de la TeCOMM eCommerce Conference&Expo București 2017

Profesioniștii din culisele dezvoltării unor brandurilor internaționale și naționale precum Reebook, TESCO, eMAG, CitiBank, Exponea, ECCO Shoes sau evoMAG au dezvăluit la TeCOMM București între 26 și 27 aprilie, ce stă la baza succesului lor. Evenimentul, aflat la cea de-a 10-a ediție la nivel național, a reunit peste 250 profesioniști în eCommerce și proprietari de magazine online din România și Europa de Est.

Succesul în afaceri este dat de narativa pe care brandul o construiește, de viziunea pe termen lung și de abilitatea de a te plasa în postura clientului: „Gândiți ca un client, fiți prezenți pe toate canalele și țineți cont că fiecare brand trebuie să spună o poveste!" i-a îndemnat pe participanți George Iordache, Sales Team Leader pentru eMAG Marketplace România, care a prezentat în cadrul evenimentului de la Radisson Blu Hotel***** din București, cum să vinzi mai mult.

Peste 250 participanți din România și Europa de Est au luat parte la TeCOMM, unde speakeri din SUA, Marea Britanie, Elveția, Cehia, Olanda și România au susținut prezentări și workshopuri privind cele mai noi practici din eCommerce, au dezvăluit tehnici privind vânzările online, tendințele la nivel internațional sau modalitățile de extindere a magazinelor online, punând eCommerce-ul într-un context global.  

Noutatea acestei ediții a fost TeCOMM Cross-border, secțiunea care s-a bucurat de un interes deosebit, fiind dedicată proprietarilor de magazine online cu potențial de extindere în afara țării.

Elemente controversate în comerțul electronic

Într-un spațiu suprasaturat de publicitate, proprietarii de magazine online trebuie să înțeleagă că e important să ofere informații de calitate clienților.

Prima poză a produsului trebuie să fie cât mai relevantă. De asemenea, descrierea este locul unde povestea produsului este spusă. Trebuie să aveți grijă și la stocul de marfă. Peste 40% dintre cei care intră pe site-ul magazinului renunță să cumpere atâta timp cât produsul pe care îl caută nu e pe stoc", declară George Iordache, Sales Team Leader al eMAG Marketplace Romania.

"Pozele foarte puțin retușate sunt cele care atrag clienții în online", declară Jakub Minks, Regional Director, Central & Eastern Europe al Exponea. Studiile realizate de Exponea arată că brunetele îmbunătățesc rata de conversie mai bine decât blondele, iar mâna în șold atrage mai mult atenția decât o altă postură, fiind unul dintre subiectele care au stârnit controverse în rândul participanților.

Pe o piață guvernată de legile competiției, plus-valoare  oferă și elementele din spatele fiecărui produs. Clienții stabilesc legături emoționale cu brandurile pe care le achiziționează, așa că starea afectivă însoțește decizia de cumpărare.

Afacerile pe care le facem și care au succes sunt afaceri care au mai fost făcute, dar într-un alt context. Dacă am o piață care poate fi abordată și dacă pot să fiu mai bun ca ceilalți am o șansă mai mare de succes. Indiferent care este domeniul tău de activitate trebuie să spui o poveste", a apreciat Sergiu Neguț, Associate Dean, Maastricht School of Management.

„Esențial pentru magazinul online este să creeze și să livreze valoare pentru client. De la idee la implementarea concretă este nevoie de oameni, procese, optimizare, management și ecosistem”, a declarat în cadrul evenimentului Florinel Ioan Chiș, Director Executiv ARMO. „Acțiunea unui jucător se reflectă asupra întregii piețe”, conchide Florinel.

Una dintre cele mai mari probleme a celor care practică comerțul online este nerăbdarea și faptul că se așteaptă să aibă vânzări imediate.

Marea problemă a proprietarilor de magazine online este că investesc bani prea mulți pentru site înainte ca business-ul lor să aibă succes. Trebuie să-ți faci bine temele de acasă dacă vrei să ai succes în mediul online, atât la nivel local cât și la nivel internațional. Trebuie să-ți cunoști adversarii, piața și domeniul. Trebuie să fii unde te caută clientul", a precizat Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer & Business Development Manager al companiei ContentSpeed.

Avem o mulțime de clienți care au început o afacere în online și am văzut cum se deturnează pe parcurs. Moralul lor este scăzut. Problema este că nu au înțelegere și cunoștințe" precizează Antonio Eram, CEO & Founder al Netopia.

Totodată, numeroși proprietari de magazine online se așteaptă la succes pe piața internă și abia apoi să se extindă la nivel internațional.

Resursa umană este iarăși un pilon esențial pentru dezvoltarea industriei. „Cel mai mare dușman al unui magazin online se află în interiorul său, nu în afara lui", declară Carlo Terreni, Director Executiv Netcomm Suisse care a vorbit despre modelele de business bazate pe servicii și care conduc industria prin inovație.

TeCOMM eCommerce Conference&Expo este organizat de Libero Events și se desfășoară în 2 ediții anuale la Cluj-Napoca și București. În perioada 24-25 octombrie 2017 are loc ediția de la Cluj-Napoca a evenimentului. Mai multe detalii despre eveniment online.

Companiile care înțeleg aportul pe care conferința de eCommerce îl are în dezvoltarea mediului de business online şi care susţin evenimentul sunt:

Powered by: Emag Marketplace
Parteneri: Citi, Exponea, ASUS, Iagency, Mediatel Group, Retargeting.biz, Hostvision, Proclick, ContentSpeed, DWF, Profitshare, Muehle, Mihai Șoșa, Edenred, IQOS, Sealed Air
Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay
Susţinut de: Mready, MxHost, Conectoo, Mobila Dalin     
Official Car: Midocar



DWF

DWF este o agentie digitala specializata in SEO, servicii de optimizare a site-urilor pentru motoarele de cautare. Compania este prezenta pe piata din anul 2013 si are in portofoliul sau clienti precum OLX Group,... vezi detalii »

Sectiune



Related