Marketingul din trade marketing

un editorial de Stefan Teodorescu (Director de Marketing, Fabryo)

Foarte multe companii au in focus anul acesta trade marketingul, in special cele cu un business predominant retail. Multe din bugetele de “brand equity” se muta mai aproape de punctul de vanzare, de locul in care se ia efectiv decizia “acum”.

Trade marketingul combina doua discipline. Prima se refera la cunoasterea trade-ului: cine decide, cum decide si cum il poti influenta. Cunoasterea detaliata a mecanismelor de trade este esentiala. La fel si relatia construita in timp cu factorii de decizie din magazin. Programele de trade trebuie sa contina foarte clar raspunsul la intrebarea “what’s in it for me?”. Este insa bine sa fie cautate acele solutii mutual benefice. Poate nu discountul, de pilda, care iti va eroda profitul companiei, ci o solutie de imbunatatire a vizibilitatii si a traficului de clienti, ceea ce va crea valoarea adaugata pentru ambii parteneri.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related