Brands & Communities: Mihai Dobre (Orange Romania) despre construirea comunitatii Orange pe Facebook

Brands & Communities: Mihai Dobre (Orange Romania) despre construirea comunitatii Orange pe Facebook

In cadrul primului eveniment dedicat comunitatilor de brand, SMARK KnowHow – Brands & Communities, Mihai Dobre (Media Specialist, Orange Romania) a discutat despre comunitatea Orange pe Facebook, ce a invatat brandul din gestionarea acesteia si planuri de viitor.

In ceea ce priveste comunitatea de fani a brandului pe Facebook, Mihai spune ca pentru Orange conteaza in primul rand ca oamenii sa se identifice cu valorile brandului, iar relatia dintre ei si Orange sa fie puternica. Comunitatea a adunat din iulie 2010 pana in prezent 160.000 fani si se afla pe primul loc in categoria IT&C pe FaceBrands.

Cu privire la actiunile Orange pentru dezvoltarea comunitatii, Mihai a mentionat evenimentele in care brandul se implica si care sunt prezentate pe Facebook. La concertele si evenimentele mari pozele facute de un fotograf sunt postate pe pagina Orange, lucru care are ca efect nu atat cresterea bazei de fani, cat crestera interactiunii cu ei. Concursurile au fost un alt aspect adus in discutie, Mihai spunand ca sunt realizate pentru a oferi cadouri fanilor: telefoane, invitatii la evenimente sau excursii la festivalul de la Cannes. "Oamenii raspund cu placere la concursuri indiferent de importanta premiilor", a completat Mihai.

Un alt lucru de succes cu privire la dezvoltarea comunitatii Orange pe Facebook il reprezinta proiectul "10 ani de Orange - descopera cate un departament in fiecare saptamana" aflat in desfasurare. Au fost prezentate pana acum departamentele Relatii Clienti, Tehnic, Care Center & Service si IT, pentru ca oamenii din comunitate sa isi faca o imagine despre ceea ce se intampla in interiorul companiei.

Si campaniile Orange sunt expuse pe Facebook, insa promovarea acestora se realizeaza indirect prin postarea anumitor spoturilor de interes pentru comunitate, prin ascultarea fanilor si a sugestiilor venite din partea lor. Acelasi lucru se intampla si cu produsele sau accesoriile comercializate de catre Orange, expunerea acestora fiind realizata indirect si facandu-se trimitere direct la site-ul companiei.

Ce a invatat Orange din experienta alaturi de comunitatea de fani de pe Facebook? Mihai spune ca este important sa invatam sa ascultam comunitatea si sa avem un obiectiv pentru aceasta. Spre exemplu, obiectivul Orange este sa fie perceput de catre consumatori ca un brand dinamic si prietenos.

Ca planuri de viitor pentru comunitatea de brand, Mihai a mentionat ca Orange isi doreste o interactiune cat mai mare cu membrii comunitatii, informarea acestora si viralizarea posturilor.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Oameni

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Nadia Alexa
acum 11 ani
In primul rand, platformele online (e.g. Facebook) ar trebui privite doar ca un tool in a construi puternice brand communities. Sa nu uitam de locurile fizice care joaca un rol mult mai important in construirea si mentinerea relatiilor membrilor comunitatii.Nu contest faptul ca Facebookul nu construieste valoroase puncte de contact, doar ca pentru ca Orange sa realizeze conexiuni puternice cu clientii, nu managementul ar trebui sa decida/controleze asta, ci membrii comunitatii.


Branded


Related