6 branduri care i-au sprijinit pe sportivii romani la Jocurile Olimpice

Daca toate initiativele de CSR ar fi o mare pizza, sustinerea olimpicilor ar fi o felie bunicica, cu toate ingredientele care-ti plac. Ar fi felia aia la care te uiti in permanenta, in timp ce deja mananci o alta felie, nu care cumva sa ajunga pe mainile altcuiva. Poate la un moment dat o si tragi usor mai inspre tine. E clar de ce: sustinerea unor sportivi valorosi cu siguranta va imbunatati imaginea unui brand in ochii consumatorilor si-ai posibililor consumatori.Cum anume, explica raportul de cercetare  “SPORT IN ROMANIA – The link between brands, companies and sports”, dezvoltat de Quantix Marketing Research sub umbrela SMARK Research, care exploreaza comportamente si atitudini legate de sport in Romania si oportunitatile pe care brandurile le pot exploata.

Revenind in lumea brandurilor, o astfel de felie vine o data la patru ani sau, cel mai devreme, din doi in doi ani pentru cei care isi arata sustinerea si in timpul Jocurilor Olimpice de Iarna. Si nu sunt chiar putini cei care o impart. O sa vedem in continuare care sunt cateva dintre brandurile care au sustinut olimpicii romani de-a lungul ultimilor patru ani si cum au facut-o.

Recentele Jocuri Olimpice de Iarna de la Soci i-au dat brandului Renault prilejul sa iasa in fata ca principal sponsor al Comitetului Olimpic Romani si, implicit, al echipei noastre de olimpici de iarna. Din aceasta pozitie, Renault i-a condus pe sportivii romani la aeroport, asumandu-si si misiunea de a populariza sporturile de iarna in randul publicului roman. In acest scop a fost creata o serie de vizualuri  care explica in trei pasi principalele discipline olimpice de iarna de la Soci.

Parteneriatul dintre Renault si Comitetul Olimpic Roman nu a inceput insa anul acesta, producatorul de masini sprijinind lotul nostru olimpic si in cadrul Jocurilor Olimpice de la Londra, din 2012. Atunci, Renault a oferit cate o masina fiecarui olimpic care a obtinut o medalie in cadrul Jocurilor: 16 in total. Odata cu editia de la Londra a JO, Renault a desfasurat si campania "Renault cauta 100 de ambasadori ai valorilor olimpice!", in cadrul careia au fost premiati 100 de oameni simpli, ambasadori ai valorilor olimpice.

Ramanem tot la Jocurile Olimpice de Iarna de anul acesta. La tabla iese Groupama,asiguratorul oficial al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman (COSR). Brandul si-a asumat acest rol inca din 2012, cand a acordat COSR o prima de asigurare in valoare de 72.000 de euro pentru sportivii romani prezenti la Londra. Pentru Soci, povestea s-a repetat, si a fost anuntat printr-un PR-Blitz in redactiile mai multor publicatii romanesti.

Jocurile Olimpice de la Londra din 2012 au determinat mai multe branduri sa se implice in sustinerea sportivilor. Se pare ca miza creste odata cu numarul de sportivi din lotul olimpic. Pe langa deja mentionatele Renault si Groupama, printre brandurile care au sustinut lotul olimpic de la Londra se mai numara Gerovital, Piraeus Bank, Dedeman si Patzaikin, brandul vestimentar al lui Ivan Patzaikin.

Gerovital si-a aratat suportul pentru sportivii nostri cei mai performanti prin campania nationala "Hai sa aducem Romania acasa", inceputa in 2011, care a directionat, pentru o perioada de trei luni, 1% din veniturile provenite din vanzari pentru pregatirea sportivilor. La aceasta se adauga si campania desfasurata in vara lui 2012, cu un mecanism asemanator: un procent din veniturile obtinute de pe urma vanzarilor produselor din gama Gerovital Sun mergeau catre sustinerea olimpicilor, in cadrul campaniei "Aur, Argint si un Bronz Perfect". Pentru imaginea brandului, campaniile de sustinere a sportivilor romani au fost la fel de binevenite ca o crema after sun pe o piele arsa: campania "Hai sa aducem Romania acasa" a fost desemnata cea mai buna campanie de responsabilitate sociala in cadrul celei de-a saptea editii a Premiilor PIATA.

Piraeus Bank si-a aratat sustinerea pentru sportivii romani creand comunitatea online "Curaj, Romania!". Desi nascuta in www, aceasta a incurajat si actiuni in viata reala, cum ar fi intampinarea sportivilor romani. Comunitatea a continuat sa existe si sa se extinda si dupa incheierea Jocurilor Olimpice din 2012, astazi ea sustinand si promovand nu doar sportivi olimpici, ci romani cu performante in diferite domenii sau cauze ce tin de ecologie (prin intermediul aplicatiei Curat Romania). Si aceasta initiativa a fost premiata. Realizata in parteneriat cu MSPS Marketing and Communication, ea a castigat Locul I la categoria Program de CSR pe Facebook, in cadrul competitiei Romanian CSR Awards 2013.  

Parteneriatul dintre Dedeman si Comitetul Olimpic Roman a fost pecetluit nu de un sigiliu de ceara, ci de plantarea a 49 de copaci, cate unul pentru fiecare dintre comitetele olimpice nationale existente in Europa. In dreptul fiecarui puiet a fost montata o placuta pe care au fost gravate numele CNO – membru al Comitetului Olimpic European (EOC) si al celui care l-a plantat. Astfel, Dedeman devenea unul dintre sponsorii principali ai lotului olimpic roman.

Incheiem cu brandul care s-a asigurat ca sportivii nostri au aratat bine la olimpiada: Patzaikin, care a semnat tinutele purtate de lotul olimpic roman la ceremoniile de deschidere ale Jocurilor Olimpice din 2012.

Lista brandurilor care i-au sustinut si ii sustin inca pe olimpicii romani poate continua, la fel cum pot continua si discutiile despre impactul acestor tipuri de sponsorizari asupra imaginii brandurilor. Mai multe despre relatia dintre branduri si sporturile pe care le sustin puteti afla din raportul de cercetare “SPORT IN ROMANIA – The link between brands, companies and sports”, dezvoltat de Quantix Marketing Research sub umbrela SMARK Research.

Quantix Marketing Consulting este o companie specializata in cercetare de marketing si consultanta strategica. Quantix este partenerul tehnic al proiectelor SMARK Research si dezvoltatorul unor servicii particularizate in domeniul cercetarii si consultantei, create pentru a maximiza impactul de business al insight-urilor. O companie locala de tip antreprenorial, Quantix este initiatoarea platformei Sport Insights, care ofera informatii relevante si consultanta brandurilor si companiilor implicate in lumea sportului.

Inovaction Market Research este o companie care opereaza in industria in rapida dezvoltare de cercetare de marketing online din Romania. Fondata in 2006, Inovaction Market Research este specializata in oferirea de servicii de colectare de date si procesare de date pentru diferite tipuri de clienti. Agentia are acoperire nationala si este furnizorul raspunsurilor panelului pentru acest studiu.

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.



Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related