[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Claudia Chirilescu (Spoon Media): Nu mai putem vorbi de targetari clasice; nu mai exista "barbati" si "femei", ci oameni care isi doresc sa calatoreasca, de pilda

Claudia Chirilescu (Owner, Spoon Media) a fost speaker in prima zi de Target BootCamp - Marketing for Women 2015 in cadrul panelului de Inspiratie si a vorbit despre comportamentul femeilor in online, cu un accent pe utilizarea hashtag-urilor pentru ca brandurile sa poata intra in contact cu publicul cel mai potrivit pentru ele; ambele parti trebuie sa fie interesate de a interactiona, iar discutiile purtate ar trebui sa aiba un grad inalt de relevanta "in oglinda".

Ideea centrala a prezentarii Claudiei a stat, insa, in faptul ca targetarile clasice femei-barbati devine face in online, asa ca barbatii si femeile devin oameni cu diverse preferinte. Criteriile de segmentare evolueaza, a spus ea.

Hashtag-ul a fost, la inceput, un accesoriu propriu social media. Intre timp, se poate ca statutul hashtag-ului sa fi ajuns unul de necesitate, spune Claudia. 

Definit ca o modalitate de agregare a continutului, el este totodata si o modalitate de targetare organica, constituind un drum sigur catre earned media. Din punct de vedere creativ, hashtag-ul poate indeplini un rol semnificativ, reprezentand un mod de a puncta un concept fara a mai fi nevoie sa dezvolti o propozitie.

LinkedIn este in prezent singura platforma unde hashtag-urile nu functioneaza, a mentionat Claudia.

 

Dos si Dont's pentru branduri

Claudia a continuat cu o lista de best si worst practices pentru branduri la capitolul abordare in online.

- fii specific si relevant; spre exemplu, hashtag-ul #cooking are 8.4 milioane de post-uri, in timp ce, pentru #cookingclass, pool-ul se restrange la 184.000 post-uri;

- un anumit hashtag te conecteaza cu audienta care are aceleasi nterese; nu mai vorbim de targetari clasice - nu mai exista barbati si femei, ci oameni care isi doresc sa calatoreasca, de pilda;

- fii consistent in folosirea hashtag-urilor: in timp, oamenii vor incepe sa te asocieze cu un anumit hashtag;

- observa si cerceteaza - exista soft-uri care monitorizeaza hashtag-urile, a precizat Claudia;

- la fel de importanta e ierarhizarea obiectivelor (reach, new followers, engagement);

- urmeaza trendurile; foloseste contextual hashtag-urile pentru a creste relevanta topic-ului;

- comunica-ti pozitionarea si valorile;

- creeaza content specific unui eveniment, apoi construieste un hashtag agregator de continut in jurul unui eveniment; generare de hashtag-uri, hashtag-ul sa fie comunicat in offline;

- tine cont de platforma - numarul hashtag-urilor este de penedent de platfora folosita;

- nu folosi hashtag-urile pe post de clickbait.

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Interactions, Spoon, Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si SilhoutteSpectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnacks si a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. Coffee provided by NTS Coffee.



Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

AdProduction

Prezentare : Suntem AdProduction si facem productie publicitara tailor made.Desi foarte diferite, toate proiectele noastre sunt pregatite in doua faze: intai gandite, apoi date in productie.Prima data ne oprim la o... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related