[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Ana-Maria Olaru (Publicis): Barbatii din prezent au inceput sa se intoarca mai mult catre casa si sa isi doreasca un echilibru mai bun intre cariera si familie

Ana-Maria Olaru (Senior Strategic Planner, Publicis) a vorbit in primul panel al Target BootCamp - Marketing for Men 2015 despre o noua perspectiva asupra barbatilor, pornind de la femei. Ea a detaliat trendul cultural women empowerment

Ultimii ani au fost marcati de aparitia acestui discurs cultural despre femei, a inceput Ana-Maria. Femeile moderne au devenit independente financiar si nu mai au nevoie de casatorie pentru a se simti in siguranta. In plus, in domeniile profesionale specifice barbatilor, deciziile au inceput sa fie luate si de femei, iar numeroase filme au inceput sa foloseasca drept personaje femeile puternice.

Acest curent a determinat aparitia unei presiuni pentru barbati, concretizata intr-un fenomen numit men-session (derivat de la termenul recession). Datele au aratat ca, in timpul recesiunii, barbatii au fost mai afectati de concedieri decat femeile, fiind afectati la un capitol important – cariera. 

Vorbim aici, a spus Ana-Maria, in termenii "miasmei masculine" (the masculine miasma), reiesit dintr-o stare de fapt in care barbatii nu mai sunt cei care aduc neaparat painea pe masa familiei, iar metodele de reproducere precum inseminarea artificiala sporesc independenta si drepturile de decizie cu privire la cresterea copiilor.

Modul de adaptare al barbatilor, potrivit unui raport JWT numit The state of men, implica redefinirea ideei de masculinitate. Barbatii de tip cowboy-Marlboro, duri, virili, nu mai reflecta barbatul modern, ci mai degraba se inregistreaza o fluidizare a genurilor la nivelul rolurilor.

Unul dintre capitolele studiate de JWT pentru a stabili variabilele despre masculinitate a fost cine sunt oamenii/figurile admirate de barbati.

Pe primul loc s-a plasat Bill Gates, o figura masculina care nu reprezinta tipul de barbat obisnuit, a spus Ana-Maria (a invatat mult, face donatii etc). Alte nume pe care JWT le-a consemnat au fost George Clooney si Brad Pitt, ambii barbati care au drept partenere femei puternice, de succes, fara ca acest lucru sa le stirbeasca masculinitatea.

Datele au aratat ca, in prezent, caracteristicile cele mai importante care definesc barbatii nu mai sunt forta sau curajul, ci calitatea de gentleman, reliability-ul, inteligenta, abilitatea de a lua decizii, capacitatea de a oferi suport emotional familiei.

In prezent, pentru barbati, a-si arata puterea nu mai este ceva ce trebuie luat la sensul propriu. Barbatii din prezent au inceput sa se intoarca mai mult catre casa si sa isi doreasca un echilibru mai bun intre cariera si familie. 

Ana-Maria Olaru si-a incheiat prezentarea spunand ca ne aflam intr-o perioada de tranzitie, indiferent ca vorbim despre femei sau despre barbati. De aceea, e important ca brandurile sa-si modifice abordarile pentru ca modelul traditional de putere masculina nu mai e ceea ce ii defineste in prezent pe barbati.

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Interactions, Spoon, Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si SilhoutteSpectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnackssi a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. Coffee provided by NTS Coffee.



AdProduction

Prezentare : Suntem AdProduction si facem productie publicitara tailor made.Desi foarte diferite, toate proiectele noastre sunt pregatite in doua faze: intai gandite, apoi date in productie.Prima data ne oprim la o... vezi detalii »

Interactions

Interactions a fost fondata la finalul anului 2008 si si-a inceput activitatea in ianuarie 2009. Am avut o crestere stabila an de an, iar Forbes ne plasa la un moment dat pe locul 9 in randul agentiilor interactive... vezi detalii »

Sectiune



Related