[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Arina Ureche (BRAT): In medie, un barbat utilizeaza 1.9 device-uri pentru a se conecta la internet, iar femeile folosesc 1.7 dispozitive

[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Arina Ureche (BRAT): In medie, un barbat utilizeaza 1.9 device-uri pentru a se conecta la internet, iar femeile folosesc 1.7 dispozitive

Primul panel al conferintei Target BootCamp - Marketing for Men 2015 a fost deschis de prezentarea Arinei Ureche, Director General BRAT. Ea a vorbit despre clisee in media si consumul de continut. Chiar daca sunt nocive, Arina a spus acele clisee au in spate un set de confirmari succesive care au dus la statutul lor de clisee. Dar ce poate reprezenta cu adevarat un cliseu este modul in care ajungem la aceste stereotipuri.

Dupa analiza diferentelor dintre barbati si femei, ea si-a organizat prezentarea in cateva sectiuni:

 

Viitorul e online

Internetul a fost al doilea canal de comunicare preferat de barbati, dupa TV care ramane cel mai accesat mediu de catre ei (77%). Totusi, anul 2008-2009 a fost perioada in care internetul a castigat in fata TV-ului.

BRAT a analizat si numarul mediu de minute pe care oamenii il petrec zilnic intr-un anumit mediu. Astfel, s-a constatat ca barbatii petrec in medie 299 de minute in fata unui dispozitiv cu acces la internet, 119 minute pe TV si 115 minute cu radioul pornit.

Arina a precizat ca, de cele mai multe ori, aceste canale se suprapun, ceea ce inseamna ca atunci cand stau pe internet, se uita la TV sau asculta radioul, pot sa existe si alte medii care ruleaza paralel.

In ultimii 10 ani, barbatii au adaugat 13 minute la timpul pe care il petrec zilnic pe internet, iar acelasi lucru s-a intamplat si pentru femei.

 

Multiscreen

In 2011, 71% dintre barbati aveau un singur dispozitiv cu care accesau internetul.

Trendul in aceasta perioada se refera la adaugarea de gadget-uri, de marire a numarului de dispozitive folosite. Acest lucru se intampla pentru ambele sexe, diferenta fiind ca barbatii au ajuns deja la adaugarea celui de-al treilea gadget la cele folosite, in timp ce femeile il adauga mai degraba pe al doilea.

In medie, un barbat utilizeaza 1.9 device-uri pentru a se conecta la internet, iar femeile folosesc 1.7 dispozitive.

 

Content is king

Pentru a determina ce consuma oamenii, BRAT a analizat modul in care temele de interes ale oamenilor au evoluat in ultimii 10 ani, corelate cu date in ceea ce priveste consumul de media. Rezultatele au fost similare, indiferent ca e vorba de femei sau de barbati, ceea ce inseamna ca oamenii cauta aproximativ aceleasi lucruri si se indreapta catre media pentru a obtine informatii.

Arina a explicat ca exista tendinte de crestere a importantei internetului, situatia pentru radio ramane relativ stationara, iar descrescatoare mediile TV si print inregistreaza scaderi.

Atat femeile cat si barbatii si-au mutat centrul de interes de la un canal catre altul, internetul fiind un mediu facil, usor accesibil. Indiferent de sexul despre care vorbim, genul de informatii cautate pe internet sunt aceleasi.

In ceea ce-i priveste pe barbati, daca inainte consumau anumite ziare, reviste sau canale TV, acum merg catre site-urile acelor branduri. Cu alte cuvinte, obisnuintele de consum la nivel de brand au ramas aceleasi, chiar daca brandurile sunt unele care au pornit din mediul offline (n.r. – ziare print) si au trecut acum pe online. Oamenii au ramas fideli tipului de continut, declinand doar canalul pe care consuma acest continut.

La specificitatilor de consum pentru barbatii si femei, Arina Ureche a spus ca aici se regasesc stereotipurile la care se asteapta toata lumea.

Astfel, barbatii se uita predominant la emisiuni legate de domeniul auto, IT, stiinta/tehnologie sau meciuri de fotbal, folosesc radioul ca mediu paralel (prefera informatiile rutiere) in timpul celorlalte activitati, iar pe internet combina divertismentul cu informarea.

In ceea ce priveste comportamentul pe retelele sociale, barbatii folosesc mai degraba Facebook pentru joaca si cautarea de „tentatii”, in timp ce femeile mai degraba discuta, pun poze si afla ce au mai facut prietenii.

 

Ce stie taranul ce e online-ul?

In urma unor studii care au combinat date obtinute de BRAT si INS, s-a constatat ca internetul este a doua nevoie prezenta in mediul rural, dupa electricitate, inaintea unor nevoi ca apa sau canalizarea.

In mediul rural, locuitorii petrec in medie 285 de minute pe internet, iar cel mai mare consum se intampla de pe dispozitivele mobile. Arina Ureche a explicat ca motivul pentru care se intampla acest lucru este faptul ca, in mediul rural, internetul a ajuns mai degraba prin intermediul retelelor de telefonie.

Asadar, situatia inregistrata in mediul rural cu privire la utilizarea interenetului este similara cu cea din mediul urban, cu o singura diferenta majora – cei care folosesc interentul in mediul rural il folosesc mai mult pentru dating si retele sociale (entertainment).

De fapt, mediul rural se afla cu aproximativ 7-8 ani in spatele specificitatilor comportamentale inregistrate in mediul urban, dar datele arata ca va recupera rapid aceast deficienta.

Concluziile generale ale prezentarii Arinei Ureche au fost:

  • Viitorul va fi online;
  • Doua device-uri per uilizator;
  • Continutul atrage audienta;
  • Informatia e in media si in curand va trece in online;
  • jumatate din noi suntem pe Facebook;
  • Ruralul e in urma urbanului, dar va recupera.

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Interactions, Spoon, Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si SilhoutteSpectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnackssi a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. Coffee provided by NTS Coffee.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related