Catalin Grigorescu: In avocatura, creativitatea e testata cel mai mult in lucrul pentru antreprenori, pentru ca ei nu accepta pur si simplu caile batute

Catalin Grigorescu: In avocatura, creativitatea e testata cel mai mult in lucrul pentru antreprenori, pentru ca ei nu accepta pur si simplu caile batute

Dintre toate cuvintele care vin in minte cand e vorba de avocatura, creativitatea n-ar fi printre primele.
Desi gasirea caii de iesire dintre cadre riguroase, parcurgand cai nebatatorite, sau skill-urile de negociere care pot obtine beneficii extra pentru client 
nu suna deloc strain de ceea ce inseamna creative problem solving.
Asa cum se lucreaza zilnic si in comunicare.

Creativitatea de la Premiile FIBRA e in maini bune si datorita implicarii in acest demers a casei de avocatura bpv Grigorescu Stefanica,  partenerul nostru de legal in organizarea festivalului.

In randurile urmatoare, Catalin Grigorescu (Managing Partner, bpv Grigorescu Stefanica) ne introduce in domeniul avocaturii business, povestind despre inceputurile firmei din 2006 si evolutia ei pana in prezent.

 

Zona de expertiza 

Consiliem si reprezentam antreprenori si companii de talie medie si mare, facand ceea ce noi numim avocatura de business. Acoperim o gama larga de arii de practica juridica ca raspuns la problemele de business ale clientilor nostri.

In ultimii ani, am inregistrat o crestere importanta in numarul si complexitatea proiectelor din zona TMT (tech, media, telecom) si ne concentram eforturile pentru a fi un adevarat TMT powerhouse pentru clientii nostri.

Asta inseamna ca ne ocupam de consultanta si litigii pentru tot felul de proiecte ce implica: publicitate inselatoare, prelucrarea datelor personale, drepturi de autor/ copyright, loterii publicitare, drepturi de productie si distributie, finantari de produse media (filme), programmatic advertising, FinTech (financial technology), dezvoltari de monede digitale si de produse software, etc.

 

De 10 ani pe piata. Pozitionarea actuala a bpv Grigorescu Stefanica

Piata de avocatura s-a transformat foarte mult in acesti 10 ani. Ceea ce a ramas constant de-a lungul timpului, este ca cei care vin la noi, au nevoie de un sfatuitor care sa fie in stare sa se puna in pantofii lor, nu vin sa le recitam tratate de drept.

Clientii au nevoie de cineva care sa le inteleaga cu adevarat afacerea. Iar noi asta facem: suntem partenerul de business care gaseste solutii pentru dezvoltarea afacerii lor, prin mijloace juridice.

Avocatii nostri sunt pregatiti sa iasa din bubble-ul profesiei si sa inteleaga care sunt provocarile de business, strategice, de perspectiva si trend din industria in care activeaza clientul pe care il reprezinta, pentru a furniza opinii juridice si solutii in rezolvarea litigiilor care sa contribuie la succesul businessului respectiv.

 

Evolutie: business, echipa, clienti

Daca, initial, aveam doar o echipa care oferea consultanta, intre timp, am adaugat si o echipa care se ocupa de litigii, ne-am imbogatit oferta in ceea ce priveste ariile de practica juridica si ne-am dezvoltat competentele in sectoare care au cunoscut cresteri sustinute, cum ar fi sectorul IT si de tehnologie.

Echipa s-a marit si s-a specializat in domenii care pana acum cativa ani nici nu se prefigurau ca domenii de interes, de exemplu, FinTech de care aminteam anterior, o zona extrem de specializata care imbina cunostinte de drept financiar-bancar cu cele referitoare la reglementarea noilor tehnologii.

Toate aceste dezvoltari ne-au ajutat sa lucram si acum pentru clienti cu care am plecat la drum in urma cu 10 ani, semn ca suntem dedicati relatiilor de lunga durata. Iar pe parcurs, ni s-au alaturat multi altii din domenii foarte variate, FMCG, media, auto, real-estate, etc. Ne-am marit considerabil portofoliul, dar si forta de munca.

 

Comunicarea

In avocatura, comunicarea catre potentialii clienti este foarte strict reglementata. Optiunile pe care le avem la dispozitie sunt limitate, nu doar in raport cu alte industrii autohtone, ci chiar comparativ cu cei care ofera servicii juridice in regiune.

In Romania, ideea de avocatura dezvoltata ca business inca mai ridica sprancene in unele cercuri. Ca sa va faceti o idee, in documentele care reglementeaza publicitatea in avocatura se mentioneaza ca printre putinele metode de publicitate acceptate este anuntul in cartea telefonica.

Totusi, incercam sa folosim majoritatea resorturilor pe care le are la dispozitie o firma de servicii profesionale pentru comunicarea B2B, de tipul mass-media online, evenimente de profil si tehnici de marketing specifice, intr-un mod cat mai creativ, astfel incat sa respectam reglementarile profesiei fara sa neglijam nevoile noastre de dezvoltare.

 

Flow-ul de new business

Variaza mult de la an, iar ultimii ani din viata avocaturii de business nu au fost tocmai recomandabili celor slabi de inima. Daca inainte de criza, aveam un flow constant de aproximativ 30% new business, trendul a mai incetinit in perioada crizei. Un semn bun, insa, este faptul ca am observat, incepand cu jumatatea lui 2015, o tendinta de revenire a proiectelor de anvergura finalizate.

 

Creativitatea in avocatura

Dintre toate cuvintele care iti vin in minte atunci cand te gandesti la un avocat, probabil creativitatea nu este primul dintre ele. In general, clientii nu percep solutiile oferite de avocati ca niste solutii creative, out of the box, care sa lase judecatorii cu gura cascata la citirea spetelor. Ei cauta ceva care sa le ofere mai multa certitudine si mai putina surpriza.

Ceea ce este trecut cu vederea, insa, este ca orice solutie prin care obtii mai multe avantaje intr-o negociere, de pilda, pentru clientul tau, necesita o doza de creativitate. Orice cale care nu a mai fost folosita, care duce la castigarea unui litigiu ce parea pierdut chiar inainte de a incepe, presupune creativitate din partea avocatului.

La fel si in negocierea contractelor, creativitatea inseamna abilitatea de a veni cu idei noi pentru a obtine avantaje in beneficiul clientului, in interiorul unor limitari juridice.

In cele din urma, creativitatea este testata cel mai mult in lucrul pentru antreprenori, deoarece acestia nu accepta pur si simplu caile batute. Vor sapa intotdeauna sa afle daca lucram pe solutia optima, daca nu exista optiuni de imbunatatire, daca nu suntem prea marcati de automatismele noastre profesionale. E de inteles, altfel nu s-ar mai putea numi antreprenori.

Benchmarkul nostru de client satisfaction este un antreprenor de succes multumit, care te cheama sa ii fii alaturi pentru ca vede in tine un sfatuitor cu pareri necesare pentru afacerea lui, nu doar un cost suplimentar de care, mai degraba, s-ar lipsi. Pentru astfel de provocari ne antrenam creativitatea in fiecare zi.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related