[Branduri in promotie] Monica Eftimie (KFC Romania): Cautam sa oferim clientilor promotii contextuale, potrivite pentru un anumit moment sau o anumita situatie

[Branduri in promotie] Monica Eftimie (KFC Romania): Cautam sa oferim clientilor promotii contextuale, potrivite pentru un anumit moment sau o anumita situatie

Promotia intrata in background-ul consumatorului trebuie mutata de acolo, ceva mai in fata lui. Asta stie orice marketer. Si toti marketerii au auzit, cel putin o data, ca actiunea de diferentiere nu se mai face ridicand volumul mesajelor sau diversificand culorile in vizualuri, ci umbland la substanta. Iar argumentul pentru care o promotie ajunge la consumatori este utilitatea ei.

Despre o astfel de abordare  promotionala contextuala, gandita pe nevoile consumatorilor dintr-un anumit moment, ne povesteste Monica Eftimie (Chief Marketing Officer, KFC Romania), vorbind pe marginea campaniei anuale Smart Menu de la KFC, venita imediat dupa perioada Sarbatorilor de iarna si cheltuielile aferente acesteia.

 

Seria editoriala "Branduri in promotie" este inspirata de PROMOTIFUL, platforma software dedicata organizatorilor de promotii, prin care iti poti construi intreaga campanie in cateva ore, cu doar o zecime din costul obisnuit.

 

Campaniile promotionale KFC

In fiecare an, campaniile KFC variaza de la oferte value la inovatii de produs.

La inceput de an, aducem pentru clientii nostri oferte mult asteptate, care au deja traditie in meniul KFC, cum sunt Smart Meniul si combinatiile de produse la 5 lei. Fiind perioada de dupa sarbatori, cand fondurile sunt reduse, ne axam pe astfel de oferte in restaurant, care sunt pe placul clientilor.

Inovatiile de produs sunt un focus pentru KFC, deoarece ne dorim sa le oferim diversitate clientilor nostri care sunt mereu in cautare de ceva nou. Astfel, anul acesta am inclus in meniu produse precum Burrito si Cheesy Booster.

 

Promotia cu cele mai bune rezultate: Smart Menu

Pentru ca o campanie sa aiba succes, este important sa luam in calcul nevoile clientilor nostri de la un anumit moment si sa le oferim exact ce isi doresc. Astfel, campania de la inceput de an - Smart Menu, ce le ofera clientilor cele mai bine vandute si apreciate produse din meniu la un pret special, a generat cele mai bune rezultate.

Campania a fost promovata prin platforma KFC Be real, ce ne-a ajutat sa o comunicam in linie cu noua pozitionare KFC. Prin intermediul acestei platforme, in perioada ianuarie – martie a acestui an, fanii KFC au putut comanda tricouri care sa ii ajute sa fie pe bune in social media, cu mesaje amuzante.

O serie de bloggeri s-au alaturat campaniei noastre si ne-au ajutat sa ducem vestea mai departe catre fanii KFC, care au intrat si au ales tricoul cu mesajul favorit. Acestia puteau alege dintr-o serie de tricouri cu mesaje dedicate pentru iesiri in club, la evenimente mondene sau in vacante.

Campania reprezinta deja o traditie in restaurantele noastre, astfel ca ne putem raporta la editiile din anii anteriori. Traficul in restaurante a crescut cu peste 10% in 2016 fata de 2015, semn ca atat clientii fideli asteapta aceasta oferta, dar si clientii noi sunt incantati si ne viziteaza pentru a profita de promotie.

Pentru aceasta campanie, am lucrat cu McCann pentru dezvoltarea rutei creative, partea de digital cu cei de la MRM, media cu UM si PR cu Golin.

 

Learning-uri

Am invatat ca trebuie sa oferim clientilor ceea ce au nevoie, in momentul in care au nevoie. Acesta este secretul unei promotii reusite: anticiparea nevoilor consumatorului pentru ca el sa gaseasca ceea ce isi doreste in momentul respectiv.

De aici si rezultatele campaniei Smart Menu in restaurante (care a adus un pret redus intr-un moment in care cu totii cautam oferte bune, la inceput de an, dupa trecerea sarbatorilor de iarna). Pe parcursul anului, cautam sa oferim clientilor promotii contextuale, potrivite pentru un anumit moment sau o anumita situatie.

Apoi, pentru fiecare campanie din restaurante, gandim activari dedicate pentru targetul nostru, in linie cu produsele pe care le comunicam. Pentru a forma o legatura emotionala intre brand si consumatori, cautam activari care sa ii implice.  Ne bazam foarte mult si pe componenta digitala a unei campanii, mediul digital fiind mai permisiv, ajutandu-ne sa ajungem la targetul nostru cu mesaje pe gustul lor. 

 

INFO PROMOTIFUL

Poti testa gratuit PROMOTIFUL, platforma software cu care poti avea gata o promotie in 3 ore (buget sub 1000 Euro, design responsive, raportare completa). Demo gratuit: demo-acme.promotiful.com

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related